Tesla i litteraturen

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
Ort: Knivsta

Tesla i litteraturen

Inlägg av jonsalgerier »

Elon har lyckats få lite skön produktplacering av Tesla i Dan Browns senaste bok Ursrpung.
Verkar som att Brown är rätt såld :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla i litteraturen

Inlägg av Bjelke »

+1 :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Tesla i litteraturen

Inlägg av Bod »

Aha har den kommit. Hade inte tänkt att läsa den, tycker de senaste böckerna har varit väldigt lika. Din kommentar gör dock att intresset väcks.
Två undringar.
Du säger att den heter Ursprung på svenska. Enligt Bokus heter den Begynnelse.

Vet du när den kommer som ebok? Vill inte använda döda träd för att läsa en bok.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
Ort: Knivsta

Re: Tesla i litteraturen

Inlägg av jonsalgerier »

Bod skrev:
Aha har den kommit. Hade inte tänkt att läsa den, tycker de senaste böckerna har varit väldigt lika. Din kommentar gör dock att intresset väcks.
Två undringar.
Du säger att den heter Ursprung på svenska. Enligt Bokus heter den Begynnelse.

Vet du när den kommer som ebok? Vill inte använda döda träd för att läsa en bok.
Ajdå. Fel av mig. Begynnelse stämmer.

Osäker på e-bok. Jag lyssnar på den som ljudbok och Storytel säger att den kommer på svenska den 30:e och då borde väl e-bok komma samtidigt?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Tesla i litteraturen

Inlägg av danni »

I boken "Blind Lake" av Robert Charles Wilson finns följande passage:
It seemed that the vehicle might not make it past the guardhouse, but the driver had estimated the widening gap pretty well. The car — it looked to Chris like a late-model Ford or Tesla — squeezed through the space with millimeters of clearance and swerved hard left to avoid the grille of the robotic truck.
Det här är lite intressant, inte så mycket för att Tesla nämns, som för att Tesla nämns i en bok som släpptes 2003. Tesla var alltså fortfarande i sin linda, det här var när Elon Musk precis hade kommit ombord och långt innan ens Roadstern var påtänkt. Hur kunde den här författaren tänka sig redan då att Tesla skulle bli ett faktiskt bilmärke att räkna med i framtiden? Ptjae, jag har en teori. Han heter alltså Wilson och bor i Ontario i Kanada. Vet ni vem som föddes i Ontario med efternamnet Wilson? Justine Musk. Jag tänker att de kanske är släkt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar