Ska lägga det där med forumsmedlemmar och vuxensaft på minnet tills jag ska göra min resaHammar skrev:abetterrouteplanner.com säger att om du startar med 100% så kommer du fram till Göteborg med 11%
Om du hittar en laddplats i Göteborg som ger 11KW så behöver du ju ladda ca 7-8 timmar för att få fullt för återresan.
Om du stanna och fikar/laddar på vägen så sparar du ju in den tiden på laddning i Göteborg.
Behöver du ladda snabbare så brukar lån av Chademo-adaptrar av forumsmedlemmar kosta ca 1 flaska vuxensaft
Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Moderator: Redaktion
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Du klarar dig fint.
16% kvar när du är framme.
Har inte hotellet laddare så har P-hus Nordstan nyligen installerat 24x 22kw laddare.
Kväll - Gratis
Natt kostar - 30kr ink laddning
16% kvar när du är framme.
Har inte hotellet laddare så har P-hus Nordstan nyligen installerat 24x 22kw laddare.
Kväll - Gratis
Natt kostar - 30kr ink laddning
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Om du väntar några månader kommer det en SuC i Borås. Den behövs! Kan du inte vänta är du välkommen hem till mig i Frufällan, Borås och använda mitt trefasuttag. Lite långsamt kanske men snabbare än att vänta på att man bygger SuC.Kulingen skrev:Räkna med att det är 35 mils resa. Hur gör man en sådan resa när det inte finns några snabbladdare någonstans längs vägen?
Jag har en Tesla S75D - 2017
Model S P85D,
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Tackar ska lägga detta på minnet med ditt 3fasuttag, har du sett något påbörjat grävande i Borås trakten som kan vara byggstarten för SuC?Foluke skrev:Om du väntar några månader kommer det en SuC i Borås. Den behövs! Kan du inte vänta är du välkommen hem till mig i Frufällan, Borås och använda mitt trefasuttag. Lite långsamt kanske men snabbare än att vänta på att man bygger SuC.Kulingen skrev:Räkna med att det är 35 mils resa. Hur gör man en sådan resa när det inte finns några snabbladdare någonstans längs vägen?
Jag har en Tesla S75D - 2017
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Brukar använda den och fungerar utmärkt.Kulingen skrev:Är detta den bästa planeraren ?
abetterrouteplanner.com
Har man lite tyngre högerfot så kan man öka förbrukningen på settings.
Glöm inte att ändra till Model S 75
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Brukar ta det rätt lugntWeddan skrev:Brukar använda den och fungerar utmärkt.Kulingen skrev:Är detta den bästa planeraren ?
abetterrouteplanner.com
Har man lite tyngre högerfot så kan man öka förbrukningen på settings.
Glöm inte att ändra till Model S 75
Hur fungerar backarna i Jönköping? Där måste det dra en massa energi upp men man får ju en massa energi inedförsbacken
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Bara prat än så länge.Kulingen skrev:Tackar ska lägga detta på minnet med ditt 3fasuttag, har du sett något påbörjat grävande i Borås trakten som kan vara byggstarten för SuC?Foluke skrev:Om du väntar några månader kommer det en SuC i Borås. Den behövs! Kan du inte vänta är du välkommen hem till mig i Frufällan, Borås och använda mitt trefasuttag. Lite långsamt kanske men snabbare än att vänta på att man bygger SuC.Kulingen skrev:Räkna med att det är 35 mils resa. Hur gör man en sådan resa när det inte finns några snabbladdare någonstans längs vägen?
Jag har en Tesla S75D - 2017
Model S P85D,
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Så tidigast 2018 dåFoluke skrev:Bara prat än så länge.Kulingen skrev:Tackar ska lägga detta på minnet med ditt 3fasuttag, har du sett något påbörjat grävande i Borås trakten som kan vara byggstarten för SuC?Foluke skrev:Om du väntar några månader kommer det en SuC i Borås. Den behövs! Kan du inte vänta är du välkommen hem till mig i Frufällan, Borås och använda mitt trefasuttag. Lite långsamt kanske men snabbare än att vänta på att man bygger SuC.Kulingen skrev:Räkna med att det är 35 mils resa. Hur gör man en sådan resa när det inte finns några snabbladdare någonstans längs vägen?
Jag har en Tesla S75D - 2017
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Det har dom räknat medKulingen skrev:Brukar ta det rätt lugntWeddan skrev:Brukar använda den och fungerar utmärkt.Kulingen skrev:Är detta den bästa planeraren ?
abetterrouteplanner.com
Har man lite tyngre högerfot så kan man öka förbrukningen på settings.
Glöm inte att ändra till Model S 75
Hur fungerar backarna i Jönköping? Där måste det dra en massa energi upp men man får ju en massa energi inedförsbacken
Blåa sträcket är vid Jönköping
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Fattas det något på bilden som typ text, vet att Jönköping ligger i en väldig svacka hihiWeddan skrev:Det har dom räknat medKulingen skrev:Brukar ta det rätt lugntWeddan skrev:Brukar använda den och fungerar utmärkt.Kulingen skrev:Är detta den bästa planeraren ?
abetterrouteplanner.com
Har man lite tyngre högerfot så kan man öka förbrukningen på settings.
Glöm inte att ändra till Model S 75
Hur fungerar backarna i Jönköping? Där måste det dra en massa energi upp men man får ju en massa energi inedförsbacken
Blåa sträcket är vid Jönköping
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Kulingen skrev:Fattas det något på bilden som typ text, vet att Jönköping ligger i en väldig svacka hihiWeddan skrev:Det har dom räknat medKulingen skrev:Brukar ta det rätt lugntWeddan skrev:Brukar använda den och fungerar utmärkt.Kulingen skrev:Är detta den bästa planeraren ?
abetterrouteplanner.com
Har man lite tyngre högerfot så kan man öka förbrukningen på settings.
Glöm inte att ändra till Model S 75
Hur fungerar backarna i Jönköping? Där måste det dra en massa energi upp men man får ju en massa energi inedförsbacken
Blåa sträcket är vid Jönköping
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 31c8e92f63
Tryck på Plan route och sedan någonstans på sträckan så kommer det upp mer information om den placeringen.
Det som står på just där jag tryckte var:
Planned consumption: 238 Wh/km Elevation: 95 m
Planned speed: 90 km/h Speed limit: 90 km/h
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Spännande att dra på långtripp Jag har som mest kört 345 km i somras med min S 75 och hade då över 30 km kvar. Kunde tagit det lugnare för att få lite längre räckvidd då.
2016 Model S 75
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Håller med, långtripp är alltid lite spännande.
Som Jensa skriver så kan man förlänga räckvidden rejält om det krisar genom att sakta ner.
I 40-50 km/h går det inte åt mycket ström om det krisar riktigt.
Som Jensa skriver så kan man förlänga räckvidden rejält om det krisar genom att sakta ner.
I 40-50 km/h går det inte åt mycket ström om det krisar riktigt.
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Hej!
Du har ju laddare i Lagan, söder om Värnamo, Tesla supercharger.
Du har också en del Clever laddare på vägen, exv i Borås.
På vägen in mot Landvetterflygplats finns en gratisladdare, hos Ok Clever, var gratis i somras.
Sen finns det en Clever som du får betala för.
Du har ju laddare i Lagan, söder om Värnamo, Tesla supercharger.
Du har också en del Clever laddare på vägen, exv i Borås.
På vägen in mot Landvetterflygplats finns en gratisladdare, hos Ok Clever, var gratis i somras.
Sen finns det en Clever som du får betala för.
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Kör utan att snåla via Linköping och rasta/ladda i Ödeshög. Testa AP2 på E4 söderut. Fin tur.
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Kollade in att man kunde gena förbi Jönköping genom att ta till vänster vid Tenhult via Taberg, Mulseryd, Vegby Borås... kortare väg nästan lika snabbt
- mattiasottosson
- Teslaägare
- Inlägg: 225
- Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
- Ort: Tjockhult
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Brorsan (MSO här på forumet) kör den sträckan då och då med sin S75. Tror han brukar toppa upp lite på chademon i landvetter om det krävs.
Chademoadaptern är fin att ha om det krisar. Finns en del laddare längs vägarna nu. Malungs energis satsning i dalarna är topp inför vintern tex.
Ska ner till Västervik den 4:e nov, ska jag plocka med en?
Chademoadaptern är fin att ha om det krisar. Finns en del laddare längs vägarna nu. Malungs energis satsning i dalarna är topp inför vintern tex.
Ska ner till Västervik den 4:e nov, ska jag plocka med en?
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Hur är det med betalning på Chademoladdare? Är det chip som gäller på de flesta? Alla borde ju ta kort eller än hellre att alla tog Swish.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Re: Resa Västervik Göteborg tur och retur.
Gällande Chademo så skulle jag säga -räkna med att INGEN tar vanligt kreditkort!
Ofta speciella RFID-brickor, egna kort, lånekort, några gratis osv.
Så är det en specifik "kritisk" laddstation det gäller kolla nog vad som gäller just där.
Ofta speciella RFID-brickor, egna kort, lånekort, några gratis osv.
Så är det en specifik "kritisk" laddstation det gäller kolla nog vad som gäller just där.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil