Perfekt summon use-case

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2325
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Perfekt summon use-case

Inlägg av mans71 »

Bytte däck häromdagen. Körde mellan stolparna för liften men kunde inte komma ut (för smalt). Tänkte då prova summon att köra in sista biten, men se, det gick inte.

Så fort jag körde framåt gjorde bilen vänstersväng. Försökte mota med öppet fönster på ratten, provade igen, och igen. Bilen SKA svänga vänster, och det riktigt hårt!

Alltså, varför är inte jag boss över min egna bil? FRUSTRERANDE! Fick köra in manuellt och sen åla till baksätet med smuts på sätena och fnissande verkstadsgubbe som resultat. Nederlag. :|
03B7202F-550E-48ED-94BE-E9F23937DF49.jpeg
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Perfekt summon use-case

Inlägg av Kulingen »

mans71 skrev:
Bytte däck häromdagen. Körde mellan stolparna för liften men kunde inte komma ut (för smalt). Tänkte då prova summon att köra in sista biten, men se, det gick inte.

Så fort jag körde framåt gjorde bilen vänstersväng. Försökte mota med öppet fönster på ratten, provade igen, och igen. Bilen SKA svänga vänster, och det riktigt hårt!

Alltså, varför är inte jag boss över min egna bil? FRUSTRERANDE! Fick köra in manuellt och sen åla till baksätet med smuts på sätena och fnissande verkstadsgubbe som resultat. Nederlag. :|
03B7202F-550E-48ED-94BE-E9F23937DF49.jpeg
Du kunde köpt en Smart car istället för denna Smarta car :D
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Perfekt summon use-case

Inlägg av _TonyV »

ochså nerderlag, men den går inte sätta i neutral och putta in nån decimeter / sitta kvar i den under däckbytet, påstå att det är nåt intressant på radion?
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Skriv svar