Customer Reports ger Tesla både ris och ros

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Customer Reports ger Tesla både ris och ros

Inlägg av vigge50 »

När Customer Reports presenterar sin nya statisk över hur hög kvalité olika bilar så finns det både glada och tråkiga nyheter för Tesla. De positiva är att Tesla Model S nu har fått betyget över medel vilket är första gången någon av Teslas bilar får så högt. En tråkig nyhet däremot är de automatiska dörrarna både fram och bak på Model X leder till en del problem som gör att Model X hamnar under medel och får låga betyg.
En lite underlig slutsats som de däremot drar är att då de tror Model 3 kommer dela flera funktioner med Model S så går det redan nu ut och säger att de förväntar sig att Model 3 kommer få medelbetyg fast att de inte fått testa den än, detta tycker Tesla verkligen inte om.

Detta var Teslas kommentar
“Consumer Reports has not yet driven a Model 3, let alone do they know anything substantial about how the Model 3 was designed and engineered. Time and time again, our own data shows that Consumer Reports’ automotive reporting is consistently inaccurate and misleading to consumers.”


Även om jag håller med Customer Reports att Model 3 just nu antagligen är sämre byggd än Model S trots allt prat Tesla har angående att den ska vara betydligt enklare att bygga så tycker inte jag att de ska ange ett förväntat betyg innan de har testat bilen.

https://www.consumerreports.org/car-rel ... liability/

Kollar man på listan över märken som får högst betyg så klättrar Tesla fyra placeringar upp till plats 22 med ytterligare tre placeringar inom nära håll, får se om de kan växa ytterligare. Att de har lyckats gå om Volvo förvånar mig en hel del. För Chevrolet så är det Bolt som är den bästa bilen, säger kanske något om att elbilar är enklare att tillverka.

https://www.consumerreports.org/car-rel ... -stack-up/