Varianter på fri supercharging

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AVIONIX
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 31 mar 2016 08:03
Ort: Östersund

Varianter på fri supercharging

Inlägg av AVIONIX »

Jag försöker förstå vilka varianter det finns på fri supercharging. Kommer att köpa en begagnad Model S när rätt bil dyker upp. Finns det risk att bilar på tex. Blocket annonseras med fri supercharging, men att den gäller ägaren och faller bort så fort bilen registrerats på mig?
Tesla Model S75D
Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai IONIQ Electric
Renault Zoe
Nissan Leaf
Verdi

Re: Varianter på fri supercharging

Inlägg av Verdi »

Alla som registrerats efter typ februari 2017 kommer inte ha fri SuC för näste ägare. Alla före kommer ha det.

Så det borde väl vara rätt enkelt? Är själv glad att jag numera har en bil som har livstids fri SuC. Borde vara en konkurrensfördel när jag ska sälja den om ett par år. Fast å andra sidan lyckades jag precis sälja en som inte erbjuder fri SuC så det går bevisligen det med.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Varianter på fri supercharging

Inlägg av Smutt »

Jag beställde en av dom sista fri SUC som följer med bilen leverans Mars 2017 men gissar att nån X levererades senare med dom vilkoren
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Varianter på fri supercharging

Inlägg av Bjelke »

Som svar på själva frågan så ja den risken finns absolut och är man osäker får man nog fråga Tesla för
säkerhets skull, det finns ju ganska många exempel på firmor som säljer bilarna utan att veta ett dyft om dom tex...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
AVIONIX
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 31 mar 2016 08:03
Ort: Östersund

Re: Varianter på fri supercharging

Inlägg av AVIONIX »

Stämmer det att det även finns en variant som är knuten till person? Att en person alltid kommer att ha fri supercharging så länge han äger en S eller X?
Tesla Model S75D
Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai IONIQ Electric
Renault Zoe
Nissan Leaf
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Varianter på fri supercharging

Inlägg av Smutt »

AVIONIX skrev:
Stämmer det att det även finns en variant som är knuten till person? Att en person alltid kommer att ha fri supercharging så länge han äger en S eller X?
Den fanns några dagar sen försvann den kanske ett översättning fel hursomhelst inget som nån fick
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar