Bra service på SC Infracity!

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Bra service på SC Infracity!

Inlägg av Leo »

Hade inne min X i veckan för en uppdatering. Passade då på att ta upp de ungefär 10 småsaker som jag undrade över på vår nya X. Hade jag inte bokat in den för uppdatering så hade alla grejor lätt kunnat vänta till 1:a service nästa sommar.

Kom dit 30min före utsatt tid. Möttes av någon utomhus som pekade så jag kunde åka i genom porten direkt.

Där mötte en annan person upp och via regnummret hade han mina småsaker uppskrivna i förväg på ett protokoll.

Ganska snabbt anslöt en mekaniker. Vi tittade tillsammans igenom alla punkter fysiskt på bilen som fanns på listan och kunde enas om att några av de inte var något att bry sig om. Dvs var helt normalt. Sen lade vi även till några nya.

Mekanikern provkörde med mig bredvid och vi kollade på de saker som gällde det. Fick då också en trevlig pratstund med den som skulle jobba med bilen. Fann att några saker skulle gå att lösa/justera till och andra skulle undersökas närmare inne på verkstan.

Fick lånebil och uppdatering i slutet av dag 1 och ny uppdatering i slutet av dag 2 hur arbetet fortskred. Dag 2 em var allt klart. Några grejor bytta, några justerade, uppdateringar gjord, någon del hembeställd osv.

Någon sak kvar ogjort då jag skulle hämta bilen som vi pratat om muntligt men som då kunde lösa direkt på 3min. (En liten bit grön skyddsplast som jag inte lyckats få bort själv innan)

Hämtade ut bilen idag nöjd med väldigt trevligt bemötande och bra service!

Kan tillägga att det var flera kunder som togs emot på samma sätt vid inlämningen.

Inga krisiduller, inget extra men bara en ovanligt bra process, ett bra flöde. Där både min och deras tid sparades genom att vi tillsammans kollade på alla saker fysiskt på bilen. Istället för att mekanikern ska försöka leka "visk-leken" och gissa vad servicemottagaren skrivit ner vad jag försökt förklara på telefon.

Så jag vill egentligen bara säga, fortsätt jobba så!
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
bjornlilja
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bra service på SC Infracity!

Inlägg av bjornlilja »

Kan bara instämma!
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Bra service på SC Infracity!

Inlägg av Remuz »

Samma upplevelse har jag
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Bra service på SC Infracity!

Inlägg av Tars »

Kan inget annat än instämma. Nytvättad och superservice som vanligt.
Hämta min "70D" efter lite småjusteringar idag.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Bra service på SC Infracity!

Inlägg av mgorgis »

Verkar vara många som har "små saker" att fixa och juster m.m. Vad beror det på? känns som att allt är inte fixats eller justerats från början? behöver man vara extra uppmärksam då? Ska hämta min nya på tisdag nästa vecka :)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Bra service på SC Infracity!

Inlägg av Tars »

mgorgis skrev:
Verkar vara många som har "små saker" att fixa och juster m.m. Vad beror det på? känns som att allt är inte fixats eller justerats från början? behöver man vara extra uppmärksam då? Ska hämta min nya på tisdag nästa vecka :)
Min har varit en demo, så det va lite fix bara.
Men ja, tyvärr så dras tesla med att de inte är kontrollerade helt och hållet vid leverans, men det är absolut inte så för alla.
Dock har jag haft något på alla mina teslor. Inget på min BMW i3 vilket säger ett och annat.
Fördelen med tesla är att de har ett ruskigt bra kundbemötande när det gäller fix på bilarna. Hade de inte haft det så hade jag åkt något annat idag.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1097
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Bra service på SC Infracity!

Inlägg av Kriper »

Kan bara hålla med. Jakob och Linnea är hur trevliga som helst. Dom har fixat smärre fel på vår bil trots att jag inte bett om det. Vid ett tillfälle kom dom in med lånebilen till min arbetsplats på Kungsholmen i Stockholm så jag slapp åka ut till Infracity. Tvättad och damsugen bil är ju inte heller fel! :D
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Bra service på SC Infracity!

Inlägg av Leo »

mgorgis: Både ja och nej. Man ska nog inte förvänta sig petimeter urverksprecision ned på sista millimetern på allt. Då blir man nog besviken.

Utanför SC står ju nästan alltid mängder av bilar. Jag gick runt och kollade lite närmare på alla X som stod där innan jag hämtade ut min.

Då var det lättare att känna vilken "nivå" som jag kunde förvänta mig. Vissa små saker såg exakt likadant ut på alla bilar. Då känns det som att det är så "by design". Dvs bara att acceptera och inget att bry sig om.

Kan ju vara idé att göra om man funderar på att köpa en bil och vill kolla närmare hur de brukar se ut. Var dock medveten om att en del bilar är hos SC just för att fixa såna saker! Dvs det är nog lite överrepresenterat med saker att justera på bilarna just hos SC.

När jag hämtade ut min bil så kändes det som allt var bra. Utom en liten springa mellan dörr och skärmkant som var aningens för tight. Vilket de kunde justera till.

Eftersom jag nu ändå skulle in för en uppgradering av laddaren passade jag på att be de "bedöma" lite olika småsaker.

Bilen drog tex knappt märkbart snett åt höger. (ALLA bilar drar aningens åt höger eftersom vägen lutar utåt =bombering). Men jag, liksom mekanikern fick samma känsla så man kollade upp alla hjulvinklar. Upplevde även att AP2 svajade fram och tillbaka vilket ev skulle kunna förklaras av felaktig hjulinställning.

Sen upplevde jag det lite "kallt" nertill på rutans nedre hörn på ena bakdörren då jag åkte bak en gång med armen liggande på kanten. Bad de kolla upp det och det gick tydligen att justera rutan emot gummilisten lite hårdare på den sidan så då blir det antagligen lite bättre.

Bad de kolla på vindrutespolningen då det kom lite vatten på ett ställe mitt fram. De kunde justera till det (ev igentäppt hål?)

Knarrade lite från en FWD vid öppning och var nog en plastbit som låg emot aningens som de kunde få till.

Spotify funkade inte men var tydligen ett allmänt fel på alla bilar nyligen.

Bad de kolla släpvagnskontaktens elanslutningar då släpets belysning strulade sist. Men det berodde nog på att min egen 7/13 poliga adapter är knasig.

Bad de kolla om det ev fanns någon "performace-uppdatering" till den som på 75:orna. Men min var tydligen fullt ös i redan.

Samt några saker till.

Så som du ser i princip "småsaker" som egentligen inte är något eller har väldigt lite betydelse på en i övrigt underbar bil.

Detaljkvalitén på Tesla är ännu inte i nivå med de Tyska biltillverkarna men hos Tesla får man så mycket "annat" istället. Kan för övrigt nämna att min förra P85, byggd hösten 2014 hade i princip 0 problem på de 2,5 år jag hade den. Dessutom alltid suveränt och kanonbra bemötande hos SC de få gånger jag varit dit tidigare.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Bra service på SC Infracity!

Inlägg av mgorgis »

Tack för en utförlig förklaring! :)

Jag kan förstå att det blir en del måndagsexemplar eller små missar tills man har bättre rutiner i fabrikerna och kommit upp i samma kvalitet som "andra tyska bilar" (som för övrigt inte så mycket bättre än Teslan, iaf enligt min erfarenhet av BMW:n som jag har nu) och det är jättebra att dem (Tesla) inte förnekar utan erbjuder hjälp och service.

Det hade varit värre om de små sakerna finns men att dem är motvilliga eller inte erkänner att det är inte deras fel utan kanske självförvållat.

Jag har haft min BMM i 11 år nu och trots att många andra BMW ägare säger att dem är väldigt nöjda med sina så har jag alltid haft något problem med bilen och en del har jag fixat själv för det är svindyrt om BMW skulle göra det men ibland har jag varit tvungen att låta dem göra det för att behålla garantin...men det är förhoppningsvis bara min erfarenhet av BMW

Slutsats: jag är glad att Teslas SC har trevligt bemötande, bra service och kunnig personal! :)
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Bra service på SC Infracity!

Inlägg av Baretta »

Jag håller med om supertrevligt bemötande på SC Infracity!
Även mycket nöjd med hur proffsigt dom hanterade dom mindre felen jag ville ha åtgärdade. Sen blir man ju glad av kommentarer som ”riktigt snygg foliering!” när man kommer dit lätt orolig för att dom kanske ska irritera sig på att man satt plastfilm på hela bilen :)
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Bra service på SC Infracity!

Inlägg av SolnaGnagarn »

Instämmer helt och hållet! Det är ju ett av skälen att man är så nöjd trots alla småfel man har hit och dit. Skönt att man aldrig behöver tvätta bilen själv


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skriv svar