AP2 är nästan fulländad

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 979
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av Generalbogge »

Grime skrev:
But what is the difference between the AP 2 & the AP 2,5? I'm slowly considering exchanging our 1 year+ 'old' 75D with AP1 to the one with the most updated AP possible. Round-abouts with the AP1 are really scary!
Well round-abouts with AP2 is like "heck NO, I go straight ahead" :o
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av mati »

Grime skrev:
But what is the difference between the AP 2 & the AP 2,5? I'm slowly considering exchanging our 1 year+ 'old' 75D with AP1 to the one with the most updated AP possible. Round-abouts with the AP1 are really scary!
OMG, hell no! :o Do not expect AP2.x to be better than AP1.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av e5m1r »

Grime skrev:
But what is the difference between the AP 2 & the AP 2,5? I'm slowly considering exchanging our 1 year+ 'old' 75D with AP1 to the one with the most updated AP possible. Round-abouts with the AP1 are really scary!
AP1 is acording to AP2 owners still better so no nead to change just yet
As for 2.0 vs 2.5 diference is procesing power it might make a diference for full autonomy but now no diference
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Verdi

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av Verdi »

Grime skrev:
But what is the difference between the AP 2 & the AP 2,5? I'm slowly considering exchanging our 1 year+ 'old' 75D with AP1 to the one with the most updated AP possible. Round-abouts with the AP1 are really scary!

You use the autopilot in roundabouts? Damn!
Användarvisningsbild
B737QC
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 05 jul 2017 07:52

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av B737QC »

Har inga problem att byta fil på 2-1 väg. Körde igår och idag RV27 mellan Borås och Värnamo och inga problem vid omkörningar. Fungerade hur bra som helst.
Åker S75D uttagen för två månader sedan AP 2,5. Snålt går den också 194 Kwh/km hade jag idag på 23 mil med start från kallt batteri. Fartgräns + 5Km/tim. Regn nästan hela vägen.
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 912
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av Nicklas »

B737QC skrev:
Har inga problem att byta fil på 2-1 väg. Körde igår och idag RV27 mellan Borås och Värnamo och inga problem vid omkörningar. Fungerade hur bra som helst.
Åker S75D uttagen för två månader sedan AP 2,5. Snålt går den också 194 Kwh/km hade jag idag på 23 mil med start från kallt batteri. Fartgräns + 5Km/tim. Regn nästan hela vägen.
"Problemet" verkar än så länge vara att AP2+ inte känner av om det går att byta fil (tex via kamera) utan det verkar lagrat centralt/kart/gps-baserat...
- AP1 var duktig på att läsa sin omgivning (både filer, skyltar, etc)

... men det kommer ;)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av mati »

Nicklas skrev:
"Problemet" verkar än så länge vara att AP2+ inte känner av om det går att byta fil (tex via kamera) utan det verkar lagrat centralt/kart/gps-baserat...
Just precis. På nybyggda motorvägar, eller sådana som inte är klassade som motorväg på kartan, funkar inte filbyte heller.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av Remuz »

Har min Ap2 inne på renovering nu. Lånat en S med ap1. Har inte rört ratten en enda gång mellan Solnapåfarten och tills jag behövde svänga ner i södra länken. Ap1 är grym, Ap2 på min bil är bra när den funkar, men aldrig i nivå med detta. Sitter helt avslappnad och läser forum...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av mati »

Jag har de senaste dagarna gjort några intressanta iakttagelser. Jag körde ner till Tyskland, och på motorvägen fungerade AP2 som förväntat utan större anmärkningar. Bortsett från filbyte. Bilen har lätt för att byta till vänster fil, men inte tillbaka. Det funkar liksom aldrig. Jag stängde sedan av Auto Lane Change och allting var fint. Förutom att bilen ungefär vid varannan omkörning skriker att jag omedelbart ska ta över ratten. Intressant. AP är ju avstängd och det är faktiskt jag som kör. Känns som en liiiiten bugg. En ganska irriterande sådan, men okej.
Det som verkligen var spännande var hur bilen skötte sig på tyska landsvägar: Den körde som en gud (nästan). Jag behövde inte göra ett smack under många mil. Till och med genom kurviga småbyar, i mörker, utan vita linjer, genom regn, med dålig sikt. Hur bra som helst. Inget större vinglande, bilen hittade vägen och styrde i stort sett som man själv hade gjort. Den gjorde sina misstag såklart, men ingenting i jämförelse med vad jag upplever här hemma. Och jag satt såklart och undrade hur det kan vara möjligt. Vad är detta tänkte jag? Vill bilen inte bo i Sverige? Vill den bo kvar i Tyskland där alla verkar hata elbilar? Nejnejnej.
Och så kom söndagen och vi åkte hem igen, tidigt på morgonen. Och bilen vägrade köra genom byarna och på landsvägarna som gick så bra förut. Det var vingligt och otryggt och funkade bara bra på spikraka vägar.
Då kom jag på det. Trafiken! Det var tomt på vägarna, vi var helt själva. Precis som det brukar vara här i Skaraborg på de vägarna jag brukar köra på. De andra dagarna var det alltid bilar framför oss. Även om AP2 inte explicit och enbart kan följa andra bilar så som AP1, så tar den ändå med dessa i beräkningen på något vis. Andra bilar hjälper alltså AP2 att avgöra var vägen går och hur man ska köra. När trafiken blev tätare mot förmiddagen så fungerade AP igen som de andra dagarna. Det fanns återigen andra bilar att ta efter.
Detta var spännande. Och framförallt förklarar det de extremt skilda åsikterna som råder om AP2. Jag tycker att den är kass eftersom jag brukar köra på ganska otrafikerade vägar. Jag har ganska sällan någon bil framför mig. Men jag inser att jag är tämligen ensam om detta. Fast det förklarar en hel del.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av blincoln »

Intressant! Men det verkar ju ändå logiskt; det måste vara betydligt lättare för bildtolkarnätet att hitta en bil framför sig än att hitta linjer och vägkanter.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av mati »

blincoln skrev:
Intressant! Men det verkar ju ändå logiskt; det måste vara betydligt lättare för bildtolkarnätet att hitta en bil framför sig än att hitta linjer och vägkanter.
Absolut. Det märkliga är ju bara att den inte visar en blå bil som AP1 gör. Den visar blåa linjer, även på vägar där den inte kan hitta linjerna ordentligt annars. Och när det inte finns några linjer eller vägkanter öht, t ex i snö, fungerar inte AP2. Det känns lite som att den ändå går efter linjerna, eller trottoarkanter eller så, även när de är jättedåliga, men de andra bilarna gör det lättare för AP att hitta dem.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av oscfor »

Tack mati för redogörelsen! Det tyder ju extremt mycket på att något är i olag med din bil. Och förvisso även med Remuz. Det du beskriver i Tyskland på nedvägen är precis så jag kör ett par mil med AP2 varje dag. Det jag tror vi kan konstatera nu, en gång för alla, är att det är skillnad mellan bilarna. Därför vore det klädsamt om ni framöver kanske uttrycker er som att ”min AP2 beter sig så här och så här”. Att slänga sig med sitt missnöje och därmed snacka ner AP2 kanske känns bra för er, men för oss som faktiskt är VÄLDIGT nöjda med AP2 så känns det ganska ogint.

För övrigt finns det ju andra saker med AP2 som är mycket bättre. Ett är t ex uppfattningen av trafiken. AP2 ser betydligt mer av omgivningen, även om jag vet att många stör sig på att den inte rapporterar det till föraren via displayen. För mig är ett väl fungerande säkerhetssystem rackarns viktigt och jag misstänker att AP2 skulle excellera i svårare situationer. Tyvärr så ligger ju dagens krocktester och utvärderingar av autonoma system ganska långt efter utveckligen, så några oberoende tester finns inte. Om ni däremot såg det man mäter upp med AP2 just nu, jämfört med andra tillverkare och för den delen AP1, skulle ni vara imponerande (jag har varit med om en del jämförande tester, men kan tyvärr inte dela med mig av resultaten...).
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av mati »

oscfor skrev:
Tack mati för redogörelsen! Det tyder ju extremt mycket på att något är i olag med din bil. Och förvisso även med Remuz
Tro du det? Jag är som sagt inte alls så säker på det längre. Hur ofta kör du med AP helt ensam på slingriga landsvägar utan tydliga linjer? Eller på väldigt breda vägar utan någon annan bil framför dig? Jag gör det i princip nästan alltid. Eller försöker. Det funkar inte så bra. Det är kanske den enkla förklaringen varför vi upplever AP2 så olika.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av vigge50 »

oscfor skrev:
Tack mati för redogörelsen! Det tyder ju extremt mycket på att något är i olag med din bil. Och förvisso även med Remuz. Det du beskriver i Tyskland på nedvägen är precis så jag kör ett par mil med AP2 varje dag. Det jag tror vi kan konstatera nu, en gång för alla, är att det är skillnad mellan bilarna. Därför vore det klädsamt om ni framöver kanske uttrycker er som att ”min AP2 beter sig så här och så här”. Att slänga sig med sitt missnöje och därmed snacka ner AP2 kanske känns bra för er, men för oss som faktiskt är VÄLDIGT nöjda med AP2 så känns det ganska ogint.
.
Va, detta visar väll motsatsen, att det inte är något konstigt med hans bil utan att ni som kör runt Stockholm med mycket trafik tycker det går bra men när det knappt finns någon trafik runt bilen som när Mati kör hemma så funkar AP2 dåligt.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av oscfor »

mati skrev:
oscfor skrev:
Tack mati för redogörelsen! Det tyder ju extremt mycket på att något är i olag med din bil. Och förvisso även med Remuz
Tro du det? Jag är som sagt inte alls så säker på det längre. Hur ofta kör du med AP helt ensam på slingriga landsvägar utan tydliga linjer? Eller på väldigt breda vägar utan någon annan bil framför dig? Jag gör det i princip nästan alltid. Eller försöker. Det funkar inte så bra. Det är kanske den enkla förklaringen varför vi upplever AP2 så olika.

Det har varit min enkla förklaring till varför ni alltid rackar ner så på AP2 i varje tråd där möjlighet ges. Att den inte klarar en vägtyp som dominerar er vanligaste körsträcka borde inte resultera i så värdelösa betyg. Jag använde ju AP1 i någon vecka och i mina körmönster är den verkligen inte överlägsen, bättre i något fall, men också betydligt sämre i vissa. Speciellt om man inte bara tittar på detaljer som hur den styr i fil, utan mer på hur den reagerar på andra förares körbeteende. AP2 har en ”situationen awareness” för trafiksituationen som jag anser överlägsen.

En kollega, som hade gjort en del tester med AP1 beskrev den så här: Den är grym. Bättre än någon tillverkares system. Men den kör lite som på LSD. Den gör mycket rätt, men när den gör fel, då gör den fel rejält. Den typen av bedömningar fungerar inte om du ska ha en bil som ska köra själv. Då måste säkerheten komma först. Jag tror det är där som Tesla lägger kraften. Lite lugnare, lite försiktigare, lite långsammare, men utan extrema fel. Åtminstone tycker jag mig känna den utvecklingen i de olika uppgraderingarna.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av oscfor »

vigge50 skrev:
oscfor skrev:
Tack mati för redogörelsen! Det tyder ju extremt mycket på att något är i olag med din bil. Och förvisso även med Remuz. Det du beskriver i Tyskland på nedvägen är precis så jag kör ett par mil med AP2 varje dag. Det jag tror vi kan konstatera nu, en gång för alla, är att det är skillnad mellan bilarna. Därför vore det klädsamt om ni framöver kanske uttrycker er som att ”min AP2 beter sig så här och så här”. Att slänga sig med sitt missnöje och därmed snacka ner AP2 kanske känns bra för er, men för oss som faktiskt är VÄLDIGT nöjda med AP2 så känns det ganska ogint.
.
Va, detta visar väll motsatsen, att det inte är något konstigt med hans bil utan att ni som kör runt Stockholm med mycket trafik tycker det går bra men när det knappt finns någon trafik runt bilen som när Mati kör hemma så funkar AP2 dåligt.
Ah, du kan ha en poäng. Jag misstolkade lite. Trafikmönstret har nog betydligt större inverkan än vad de tidigare AP1-ägarna trott. Uppenbarligen använder den trafik, även om den inte visar det för föraren.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av Remuz »

Jag har sedan jag fick mina frontkameror bytta inte alls problem när den går att sätta igång. Nu har jag haft andra problem, när den väl funkar, funkar den bra. Inte lika bra som ap1 dock. Efter den service min är på nu så har jag gott hopp om att min Ap2 ska funka bra. Just nu slår den ur sig utan att varna vilket är livsfarligt när det är kallt då bilen bara fortsätter rakt utan att bromsa
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av drakbane »

Har ju ca 2 år med AP1, MS, och ca 2 veckor med AP2, MX(2017.46.8). Jag tycker de är ganska jämbördiga nu, tycker det känns som att AP2 är AP1s äldre och mognare storebror...dock lite lätt salongsberusad :lol:
AP2 känns erfarnare, mer övervägande i sina beslut, medans AP1 är stabil och tuffar på.

Torkautomatiken blir välkommen, men den e ju inte SÅ viktig.

Det är däremot HELJUS(AUTOMATIKEN)!
Den saknar jag verkligen från AP1, där var den klockren, felade någon enstaka gång med mycket mycket dimma o ogynnsamma ljusförhållande.

AP2 får jag ha avstängd om inte mottrafikanterna ska lyncha mej,,,, :cry:
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av oscfor »

Remuz skrev:
Jag har sedan jag fick mina frontkameror bytta inte alls problem när den går att sätta igång. Nu har jag haft andra problem, när den väl funkar, funkar den bra. Inte lika bra som ap1 dock. Efter den service min är på nu så har jag gott hopp om att min Ap2 ska funka bra. Just nu slår den ur sig utan att varna vilket är livsfarligt när det är kallt då bilen bara fortsätter rakt utan att bromsa
Håller tummarna!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av oscfor »

drakbane skrev:
Har ju ca 2 år med AP1, MS, och ca 2 veckor med AP2, MX(2017.46.8). Jag tycker de är ganska jämbördiga nu, tycker det känns som att AP2 är AP1s äldre och mognare storebror...dock lite lätt salongsberusad :lol:
AP2 känns erfarnare, mer övervägande i sina beslut, medans AP1 är stabil och tuffar på.

Torkautomatiken blir välkommen, men den e ju inte SÅ viktig.

Det är däremot HELJUS(AUTOMATIKEN)!
Den saknar jag verkligen från AP1, där var den klockren, felade någon enstaka gång med mycket mycket dimma o ogynnsamma ljusförhållande.

AP2 får jag ha avstängd om inte mottrafikanterna ska lyncha mej,,,, :cry:
Ja det där med berusningen är lite konstigt. Förstår inte varför det kommer ibland, men inte alltid.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av Alfred »

mati skrev:
Bilen har lätt för att byta till vänster fil, men inte tillbaka. Det funkar liksom aldrig.
Det är inte så att du försöker byta tillbaka "för tidigt"? Filbytet fungerar utmärkt för mig åt båda hållen, men Teslan är orimligt försiktig med hur långt jag måste hunnit passera den bil jag kör om innan jag får byta tillbaka. Med mer avstånd byter bilen tillbaka utan problem. Men man måste vänta så länge att det inte är ett alternativ om någon ligger och flåsar bakom, då får man vackert koppla ur och byta fil manuellt för att inte Audi-föraren ska få hjärtattack.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av rockard »

oscfor skrev:
Därför vore det klädsamt om ni framöver kanske uttrycker er som att ”min AP2 beter sig så här och så här”. Att slänga sig med sitt missnöje och därmed snacka ner AP2 kanske känns bra för er, men för oss som faktiskt är VÄLDIGT nöjda med AP2 så känns det ganska ogint.
Är det bara jag som tycker det här var ett väldigt märkligt sätt att resonera? Lite "är du mindre lyckligt lottad kan du väl vara hyvens och inte nämna det, så vi lyckligt lottade slipper höra om problemen". Klädsamt, pyttsan.
Svart X75D -17
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av mati »

Alfred skrev:
mati skrev:
Bilen har lätt för att byta till vänster fil, men inte tillbaka. Det funkar liksom aldrig.
Det är inte så att du försöker byta tillbaka "för tidigt"? Filbytet fungerar utmärkt för mig åt båda hållen, men Teslan är orimligt försiktig med hur långt jag måste hunnit passera den bil jag kör om innan jag får byta tillbaka. Med mer avstånd byter bilen tillbaka utan problem. Men man måste vänta så länge att det inte är ett alternativ om någon ligger och flåsar bakom, då får man vackert koppla ur och byta fil manuellt för att inte Audi-föraren ska få hjärtattack.
Vet inte. När jag sätter blinkers till höger så blir linjen i displayen streckad i någon sekund. Men innan bilen påbörjar filbytet så försvinner strecken, det blir två solida linjer igen och det händer inget mer. Oavsett hur länge jag blinkar. Jag har lyckats några enstaka gånger, men i minst 9 av 10 fall funkar det inte.
Utan Auto Lane Change behöver man bara blinka och vid minsta lilla rattutslag släpper AP med en gång. Mycket smidigare. Förutom att den protesterar vid nästan varje manuell omkörning att jag ska hålla i ratten. :?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av mati »

rockard skrev:
oscfor skrev:
Därför vore det klädsamt om ni framöver kanske uttrycker er som att ”min AP2 beter sig så här och så här”. Att slänga sig med sitt missnöje och därmed snacka ner AP2 kanske känns bra för er, men för oss som faktiskt är VÄLDIGT nöjda med AP2 så känns det ganska ogint.
Är det bara jag som tycker det här var ett väldigt märkligt sätt att resonera? Lite "är du mindre lyckligt lottad kan du väl vara hyvens och inte nämna det, så vi lyckligt lottade slipper höra om problemen". Klädsamt, pyttsan.
Ja, det är precis den attityden som fick mig att lämna Volvo-forumet för många år sedan. Min motor gick ryckigt och var orkeslös, men jag och alla andra som hade samma bekymmer fick inte skriva om det. Alla andra var ju nöjda. Det var fel på oss. Jag bytte sedan bilmärke och löste problemet på det viset.
Om jag upplever att min AP inte funkar ordentligt, och när den lite random försöker ta livet av mig så ska jag nästa gång försöka se det positiva i det. Det är ju bara min bil och inte någon annans. Då ska jag vara tyst. Och jag är kanske ändå inte tillräckligt värdig att ha en Tesla. Kanske ska jag låta bilen köra ner i diket nästa gång när den ändå försöker? Det skulle bli en permanent lösning och jag slipper att uttala mig negativt framöver. :evil:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: AP2 är nästan fulländad

Inlägg av blincoln »

Jag uppskattar mycket att mati skriver ärligt om sin bil. Det är lätt att man är blir försiktig för att bevara andrahandsvärdet på sin dyra pryl.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Skriv svar