Garanterat restvärde

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Garanterat restvärde

Inlägg av improwise »

Detta är säkert besvarat tidigare men kunde inte hitta det när jag sökte. Finns det någon "återförsäkring" för Teslas garanterade restväde så att om det värsta skulle hända med företaget Tesla så gäller ändå garantin? Gissar att svaret är nej men skadar inte att fråga :)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Garanterat restvärde

Inlägg av e5m1r »

improwise skrev:
Detta är säkert besvarat tidigare men kunde inte hitta det när jag sökte. Finns det någon "återförsäkring" för Teslas garanterade restväde så att om det värsta skulle hända med företaget Tesla så gäller ändå garantin? Gissar att svaret är nej men skadar inte att fråga :)
Har för mig att Elon mumlade om att han garanterar med egna tillgångar men detta var många år sedan
Sen tror jag inte tesla går omkull de är redan för stora för det
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Garanterat restvärde

Inlägg av improwise »

e5m1r skrev:
improwise skrev:
Detta är säkert besvarat tidigare men kunde inte hitta det när jag sökte. Finns det någon "återförsäkring" för Teslas garanterade restväde så att om det värsta skulle hända med företaget Tesla så gäller ändå garantin? Gissar att svaret är nej men skadar inte att fråga :)
Har för mig att Elon mumlade om att han garanterar med egna tillgångar men detta var många år sedan
Sen tror jag inte tesla går omkull de är redan för stora för det
Tror knappast att Tesla försvinner, då lär dom göra en "SAAB", men en ev ny ägare lär ju plocka det som är värt något, och i det ingår nog inte garanterade restvärden. Men en risk för konkurs lär ävl finnas sett till hur ekonomin ser ut. T.ex. bland försäkringsbolag är det rätt vanligt att man återförsäkrar i varandra och på så sätt får en större buffer (typ som bankunionen).
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Garanterat restvärde

Inlägg av dstr »

Jag kommer inte ihåg hur det var formulerat - är inte det en grej mellan leasingtagaren och leasinggivaren?
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Garanterat restvärde

Inlägg av Jensa »

Leasar du genom t.ex Sixt kan de garantera restvärdet även vid finansiell leasing.
2016 Model S 75
Skriv svar