Jag har aldrig behövt byta mitt, men de byter som sagt på service (Note to self: Kolla extranyckeln!).
däremot fick jag byta på min loaner som hade gått under 100 mil när jag hämtade den!
(Oklart vad som hade hänt där..)
När man är snäll och hjälper farmor handla m.m. så börjar den så klart strula när man ska iväg, vi kom in i bilen men den vägrade känna av nyckeln.
Provade att lägga den nere i konsollen (kom inte ihåg exakt vart manualen säger att man ska lägga den). Provade att låsa / låsa upp igen, inget fungerade.
Provade också att ta ut och sätta i batteriet, ingen skillnad.
Så sprang in på Hemköp och köpte batteri, så fungerade det direkt...
/Jocce
Jag hade inte med båda fobbar senast och de lämnade ett nytt batteri i kopphållaren så jag bytte själv i den andra
Annars brukar jag lämna in båda eller så kan man inte säga då jag bara lämnat in båda en gång ( totalt 2 service än så länge )
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag hade inte med båda fobbar senast och de lämnade ett nytt batteri i kopphållaren så jag bytte själv i den andra
Annars brukar jag lämna in båda eller så kan man inte säga då jag bara lämnat in båda en gång ( totalt 2 service än så länge )
Annars tar det ungefär 15 sekunder att byta själv, och CR2032 batterier har jag alltid hemma så
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Jag hade inte med båda fobbar senast och de lämnade ett nytt batteri i kopphållaren så jag bytte själv i den andra
Annars brukar jag lämna in båda eller så kan man inte säga då jag bara lämnat in båda en gång ( totalt 2 service än så länge )
Annars tar det ungefär 15 sekunder att byta själv, och CR2032 batterier har jag alltid hemma så
Jag hade inte med båda fobbar senast och de lämnade ett nytt batteri i kopphållaren så jag bytte själv i den andra
Annars brukar jag lämna in båda eller så kan man inte säga då jag bara lämnat in båda en gång ( totalt 2 service än så länge )
Annars tar det ungefär 15 sekunder att byta själv, och CR2032 batterier har jag alltid hemma så
/Jocce
Åtminstone min fob (till en X) har CR2354.
Dubbelkollade nu, 2032 i min S-nyckel
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
S har 2032 men det funkar även med 2025 i nödfall. Mitt batteri tog under semester i Kroatien och det var hopplöst hitta 2032 där. Köpte ett 2025 och enda skillnaden är att den är lite tunnare, så troligen lite sämre kapacitet.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
S har 2032 men det funkar även med 2025 i nödfall. Mitt batteri tog under semester i Kroatien och det var hopplöst hitta 2032 där. Köpte ett 2025 och enda skillnaden är att den är lite tunnare, så troligen lite sämre kapacitet.
CR2025 behöver du sätta 2 st på varandra, däremot har jag köpt in ett gäng CR2032 från Kina... jättebilligt
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
S har 2032 men det funkar även med 2025 i nödfall. Mitt batteri tog under semester i Kroatien och det var hopplöst hitta 2032 där. Köpte ett 2025 och enda skillnaden är att den är lite tunnare, så troligen lite sämre kapacitet.
CR2025 behöver du sätta 2 st på varandra, däremot har jag köpt in ett gäng CR2032 från Kina... jättebilligt
Varning!!!
Sätter du två på varandra blir det seriekopplat, 6v istället för 3v.
INTE att rekommendera!!!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
S har 2032 men det funkar även med 2025 i nödfall. Mitt batteri tog under semester i Kroatien och det var hopplöst hitta 2032 där. Köpte ett 2025 och enda skillnaden är att den är lite tunnare, så troligen lite sämre kapacitet.
CR2025 behöver du sätta 2 st på varandra, däremot har jag köpt in ett gäng CR2032 från Kina... jättebilligt
Varning!!!
Sätter du två på varandra blir det seriekopplat, 6v istället för 3v.
INTE att rekommendera!!!
de sista 2 sista siffrorna är 1/10 mm så det blir nog svårt att få in batterierna..
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
De byter batteri vid servicen, vilket jag gjort med 2000 mil emellan, så åtminstone så länge har det räckt för mig. Jag har läst på amerikanska forum att om nyckeln förvaras inom kommunikationsavstånd med bilen så kommunicerar de en del vilket dränerar batteriet. Misstänker att bilen skickar ut signaler som nyckeln ska svara på för att bilen ska kunna avgöra hur långt bort nyckeln är, eller nåt sånt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Hur ofta byter ni batteri i eran FOB? jag har kört nästan 1600 mil på 4 månader och idag var batteriet slut. Jag bytte ut det och nu fungerar det.
Är det byte så ofta hos er andra, eller har mitt batteri legat och dragit ut i kläm typ i fickan?
Jag har redan bytt båda vid typ 2000mil
Då låter min lite rimligare, kan tänka mig att om man har den i fickan så går batterierna ut snabbare.
Fick köra hem de 7 milen från jobbet med mobiltelefonen istället, inloggning via ansiktet hihi ... häftigt....
Bilen går att låsa upp och köra utan batteri i fob'en (iaf om du har passive entry på. Finns ngt ställe på vindrutan och så lägger man nyckeln i mugghållaren.
Innan jag kom fram till att mitt P-kort (Ski-data-typ) störde fobben så fick jag byta batteri en gång i månaden.
Efter att ha flyttat kortet en bit bort från mittkonsollen så har jag inte bytt batteri alls.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Hur ofta byter ni batteri i eran FOB? jag har kört nästan 1600 mil på 4 månader och idag var batteriet slut. Jag bytte ut det och nu fungerar det.
Är det byte så ofta hos er andra, eller har mitt batteri legat och dragit ut i kläm typ i fickan?
Jag har redan bytt båda vid typ 2000mil
Då låter min lite rimligare, kan tänka mig att om man har den i fickan så går batterierna ut snabbare.
Fick köra hem de 7 milen från jobbet med mobiltelefonen istället, inloggning via ansiktet hihi ... häftigt....
Bilen går att låsa upp och köra utan batteri i fob'en (iaf om du har passive entry på. Finns ngt ställe på vindrutan och så lägger man nyckeln i mugghållaren.
Läs manualen
Hehe, blir lite som i dom gamla telefonkatalogerna där det stod "Vid fel på telefonen ring 90200" (typ)
(och på den tiden så var ju det enda alternativet till att ringa på sin fasta telefon att skicka ett vanligt brev, inga mobiler eller internet då lixom)
Bilen går att låsa upp och köra utan batteri i fob'en (iaf om du har passive entry på. Finns ngt ställe på vindrutan och så lägger man nyckeln i mugghållaren.
Läs manualen
Den har jag ju på skärmen inne i bilen
Men när min loaner jag skrev ovan strulade så visste jag ju att man kunde lägga fobben någonstans i mitten för att starta, men kändes just då lättare att springa in och köpa ett nytt batteri istället för att leta i manualen med stressad farmor i bilen
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Precis framför USB-hålen lär ska vara optimalt för fobben.
I mitt fall med kortet hade placeringen noll betydelse, dock.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!