AP1 & 2 vs Kymlingelänken

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: AP1 & 2 vs Kymlingelänken

Inlägg av Mistafrizz »

Verdi skrev:
znak3 skrev:
Hehe dom där robotarna var grymt roliga Haha!!

Fler robotar!

Så roliga..

Med tanke på lite snöslask, idioter till medtrafikanter osv - så är vi ju nära självkörande bilar.

Eller inte..
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: AP1 & 2 vs Kymlingelänken

Inlägg av tehjimos »

Verdi skrev:
Dansken skrev:
Det var jag som gnällde på AP2 på Kymlingelänken.
Det är alltså när man kommer från norrifrån och följer vägen vänster upp på KL.

Den klarar inte att hålla sig i filen, utan ”glider liksom in i” innerfilen, vilket känns sjukt obehagligt när det är trafik på vägen.
För min del har jag löst det genom att se till att ligga i innerfilen när jag kommer dit ;-)
Fattar inte hur ni vågar lita på AP i tät trafik på slingriga delar. Kräver ju väldigt mycket mer fokus än att styra själv. Vad är poängen? För att det går? :D
Vi som vet hur man kör med AP ser vad den inte klarar av och vad den klarar av, och ibland pushar man gränserna och blir förvånad över hur mycket den klarar.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Verdi

Re: AP1 & 2 vs Kymlingelänken

Inlägg av Verdi »

tehjimos skrev:
Verdi skrev:
Dansken skrev:
Det var jag som gnällde på AP2 på Kymlingelänken.
Det är alltså när man kommer från norrifrån och följer vägen vänster upp på KL.

Den klarar inte att hålla sig i filen, utan ”glider liksom in i” innerfilen, vilket känns sjukt obehagligt när det är trafik på vägen.
För min del har jag löst det genom att se till att ligga i innerfilen när jag kommer dit ;-)
Fattar inte hur ni vågar lita på AP i tät trafik på slingriga delar. Kräver ju väldigt mycket mer fokus än att styra själv. Vad är poängen? För att det går? :D
Vi som vet hur man kör med AP ser vad den inte klarar av och vad den klarar av, och ibland pushar man gränserna och blir förvånad över hur mycket den klarar.

Du verkar ju inte göra annat än köra Tesla å andra sidan. ;) Hade jag fått göra det som 21-åring hade jag också kanske kunnat lära mig att "köra AP". :lol:
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: AP1 & 2 vs Kymlingelänken

Inlägg av Dansken »

Jag tycker att varje lilla stund på AP är en njutning. Har dock alltid handen på ratten, redo att parera eventuella tokigheter.
Det är fortfarande mer avslappnade än att köra i tråkig rusning själv, och jag inbillar mig att Tesla lär något varje gång jag använder AP.
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: AP1 & 2 vs Kymlingelänken

Inlägg av tehjimos »

Verdi skrev:
tehjimos skrev:
Verdi skrev:
Dansken skrev:
Det var jag som gnällde på AP2 på Kymlingelänken.
Det är alltså när man kommer från norrifrån och följer vägen vänster upp på KL.

Den klarar inte att hålla sig i filen, utan ”glider liksom in i” innerfilen, vilket känns sjukt obehagligt när det är trafik på vägen.
För min del har jag löst det genom att se till att ligga i innerfilen när jag kommer dit ;-)
Fattar inte hur ni vågar lita på AP i tät trafik på slingriga delar. Kräver ju väldigt mycket mer fokus än att styra själv. Vad är poängen? För att det går? :D
Vi som vet hur man kör med AP ser vad den inte klarar av och vad den klarar av, och ibland pushar man gränserna och blir förvånad över hur mycket den klarar.

Du verkar ju inte göra annat än köra Tesla å andra sidan. ;) Hade jag fått göra det som 21-åring hade jag också kanske kunnat lära mig att "köra AP". :lol:
Jag har kört ca 15 000mil sen jag började övningsköra för 4 år sedan... haft körkortet i 3 år snart. ca 7500mil av dessa är i Fossila bilar och ca 7500mil är i olika Teslor. Jag har en väldigt snäll far, men å andra sidan... han har mig att tacka att han köpte Tesla då han inte visste vad det var innan jag deltog i sekten ;) Som familj har vi totalt kört 25 000mil över 4 år. Vi gillar att köra bil kan man säga ;)
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Skriv svar