Live från sxsw

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Live från sxsw

Inlägg av LarsL »

Undrar hur lång tid det tar innan vi hittar någon som tror att han syftade på att Teslas autopilot skulle vara bättre människor i alla lägen inom 18 månader.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Live från sxsw

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Undrar hur lång tid det tar innan vi hittar någon som tror att han syftade på att Teslas autopilot skulle vara bättre människor i alla lägen inom 18 månader.
Ja, för jag tolkade honom så att med de erfarenheter de har av hur Teslas AP utvecklas så borde det komma självkörande bilar som kör bil bättre än människor inom ett år (tyckte jag att han sa, men det kanske var 18 månader).
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Live från sxsw

Inlägg av LarsL »

Jerker skrev:
LarsL skrev:
Undrar hur lång tid det tar innan vi hittar någon som tror att han syftade på att Teslas autopilot skulle vara bättre människor i alla lägen inom 18 månader.
Ja, för jag tolkade honom så att med de erfarenheter de har av hur Teslas AP utvecklas så borde det komma självkörande bilar som kör bil bättre än människor inom ett år (tyckte jag att han sa, men det kanske var 18 månader).
Precis :)
Han påstod aldrig att det var Tesla som skulle lösa självkörandet inom 18 månader. Han sa att han trodde att någon skulle lösa det inom 18 månader.
Sen snackade han om Tesla och vilka framsteg han räknade med att de skulle göra där.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Live från sxsw

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Jerker skrev:
LarsL skrev:
Undrar hur lång tid det tar innan vi hittar någon som tror att han syftade på att Teslas autopilot skulle vara bättre människor i alla lägen inom 18 månader.
Ja, för jag tolkade honom så att med de erfarenheter de har av hur Teslas AP utvecklas så borde det komma självkörande bilar som kör bil bättre än människor inom ett år (tyckte jag att han sa, men det kanske var 18 månader).
Precis :)
Han påstod aldrig att det var Tesla som skulle lösa självkörandet inom 18 månader. Han sa att han trodde att någon skulle lösa det inom 18 månader.
Sen snackade han om Tesla och vilka framsteg han räknade med att de skulle göra där.
"The end of next year" sa tydligen Musk, så 21 månader.

Electrek skriver också "Tesla’s CEO now says that he expects the technology will start to be widespread in any aspect of driving as soon as within “the next 18 months.” "
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Live från sxsw

Inlägg av LarsL »

Ja, han sa 18 månader, alltså i slutet av nästa år. Elon har ju problem med våran tidräkning.

Men han syftade alltså fortfarande inte på Teslas självkörande förmåga.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Live från sxsw

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Ja, han sa 18 månader, alltså i slutet av nästa år.
Inte för att jag vill vara petig, men det är 21 månader till slutet av nästa år ;)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Live från sxsw

Inlägg av LarsL »

Jerker skrev:
LarsL skrev:
Ja, han sa 18 månader, alltså i slutet av nästa år.
Inte för att jag vill vara petig, men det är 21 månader till slutet av nästa år ;)
Jo, men Elon sa 18 månader... :roll:
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Live från sxsw

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Jerker skrev:
LarsL skrev:
Ja, han sa 18 månader, alltså i slutet av nästa år.
Inte för att jag vill vara petig, men det är 21 månader till slutet av nästa år ;)
Jo, men Elon sa 18 månader... :roll:
:lol: Vi lägger ner! Det är ju Elon som sagt detta, och hans förutsägelser om när saker och ting kommer att ske vet vi ju vad de går för!
Skriv svar