CCS/Chademo variera effekten beroende på tex batteriets temperatur och laddnivå i %.
Gamla e-Golf laddar 0-80% på 30min. Nya e-Golf behöver dryga 40min för samma sak.
Är många som tar max ca 40kW även om de flesta laddarna kan ge 50kW.
Ioniq däremot kan ta 70kW men finns nästan inga laddare som ger det.
Har för mig att Gamla Zoe kan ta 43kW AC men nya bara 22kW. Gamla Zoe har gäremot kass verkningsgrad när man laddar 6-10A 1-fas. (<60%) Nya däremot är klat bättre i det avseendet.
Så JA det variera även på andra typer av laddning från gång till annan och även mellan liknande bilar.
Chademo-laddning, är den alltid så långsam?
Moderator: Redaktion
Re: Chademo-laddning, är den alltid så långsam?
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
-
- Inlägg: 39
- Blev medlem: 01 okt 2017 12:15
Re: Chademo-laddning, är den alltid så långsam?
På i3 2017 (ccs) verkar det som att den laddar med ca 50 kW i början när batteriet är nästan urladdat. Det är sista procenten som skall i som tar lång tid. Laddade från ca 5 % nån gång och sista 20
% tog mer än 30 min vilket var mer än fe första 75. Ganska likt mina erfarenheter av suprrchargerladdning. Skillnaden är väl att batteriet på i3 bara är på ca 30 kWh.
% tog mer än 30 min vilket var mer än fe första 75. Ganska likt mina erfarenheter av suprrchargerladdning. Skillnaden är väl att batteriet på i3 bara är på ca 30 kWh.