När hade du dragit ur sladden?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

När hade du dragit ur sladden?

Inlägg av dstr »

Bor på hotell i Göteborg. Dom har två elbilsplatser och ett(1!) schucko-uttag.

Jag står på ena platsen, på den andra står en norsk Tesla som har stått över natten. Umc'n blinkar inte som att den laddar. Utcheckningstiden för dagen är nu. Jag behöver få i 5 mil innan imorgon bitti...
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: När hade du dragit ur sladden?

Inlägg av bylund »

Om den inte verkar ladda hade jag kopplat ur nu, samt skrivit en lapp om vad jag gjort och varför, och be dem koppla tillbaka om du förstör för dem, och ta med eget telefonnummer. De lär ju få en "charging interrupted"-notis om den fortfarande laddar, så då kan de agera om det innebär problem för dem.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: När hade du dragit ur sladden?

Inlägg av dstr »

bylund skrev:
Om den inte verkar ladda hade jag kopplat ur nu, samt skrivit en lapp om vad jag gjort och varför, och be dem koppla tillbaka om du förstör för dem, och ta med eget telefonnummer. De lär ju få en "charging interrupted"-notis om den fortfarande laddar, så då kan de agera om det innebär problem för dem.
Umc'n lyser bara fast grönt, inget "rinnande".

Om den inte laddar så lär det väl inte bli ngn notis?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: När hade du dragit ur sladden?

Inlägg av bylund »

Men då lär det ju inte vara ett problem, om de inte bestämt sig för att koppla in, och slå på laddningen vid ett senare tillfälle. Men det är ju inte en rimlig strategi när det bara finns ett schukouttag att dela på.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: När hade du dragit ur sladden?

Inlägg av dstr »

bylund skrev:
Men då lär det ju inte vara ett problem, om de inte bestämt sig för att koppla in, och slå på laddningen vid ett senare tillfälle. Men det är ju inte en rimlig strategi när det bara finns ett schukouttag att dela på.
Jag har min strategi klar för mig. :)

Är mest nyfiken på hur kollektivet resonerar.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: När hade du dragit ur sladden?

Inlägg av Remuz »

Hade det varit min hade du gärna fått dra ur om jag inte laddade längre. Dock kanske jag hade satt den 80% och ville trycka i max senare, men då hade det varit ok att gå ner och sätta i sladden igen
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: När hade du dragit ur sladden?

Inlägg av bylund »

När någon uppenbart har laddat färdigt tycker jag att det är ok att koppla ur. Att beskriva vad man gjort och varför, och lämna kontaktinformation ökar chansen att den man kopplade ur också tycker att det är ok :)

Jag brukar lägga en lapp i rutan, har en utskriven på svenska och engelska, som jag lägger fram när jag vill stå längre än vad jag behöver ladda på sådana ställen, så det är lätt att komma i kontakt med mig och stämma av.

Och skulle jag missa det, eller någon är i nöd, så har jag laddetiketten vid laddporten.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar