Tål Tesla sträng kyla.

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tål Tesla sträng kyla.

Inlägg av Bjelke »

Hedman skrev:
TS lyser med sin frånvaro, inga svar på de frågor som ställs i tråden eller följdfrågor, det känns konstigt speciellt när det är TS första inlägg i forumet och då skapade TS en ny tråd.

I vart fall intressant läsning :P
Jag lovar att jag ska försöka låtsas att vara förvånad ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Tål Tesla sträng kyla.

Inlägg av Hedman »

Bjelke skrev:
Hedman skrev:
TS lyser med sin frånvaro, inga svar på de frågor som ställs i tråden eller följdfrågor, det känns konstigt speciellt när det är TS första inlägg i forumet och då skapade TS en ny tråd.

I vart fall intressant läsning :P
Jag lovar att jag ska försöka låtsas att vara förvånad ;)
:lol: :lol: lite lätt trollkänsla får man trots allt :lol: :lol:
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tål Tesla sträng kyla.

Inlägg av LarsL »

nek0 skrev:
... Jag kan nog påstå att just den Tesla hade problem eller så var det föraren som inte kunde använda bilen på rätt sätt
Som jag skrev i mitt första inlägg så handlar det antingen om en lögn antingen i första eller andra led eller att människan inte kan hantera sin bil eller möjligen att någon laddare eller liknade var trasig.
Nu har ju inte TS kommit tillbaka och svarat på några frågor... så då lutar det ju åt troll och då en lögn. Vi behöver ju först och främst förstå vad som menas med fjällen(?)m alltså var började och var slutade resan som påstods ta 6h längre med en Tesla? Vet vi det så är det ju enkelt att kolla upp laddstrategi och eventuella haverier i laddinfrastrukturen.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4180
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tål Tesla sträng kyla.

Inlägg av nek0 »

LarsL skrev:
nek0 skrev:
... Jag kan nog påstå att just den Tesla hade problem eller så var det föraren som inte kunde använda bilen på rätt sätt
Som jag skrev i mitt första inlägg så handlar det antingen om en lögn antingen i första eller andra led eller att människan inte kan hantera sin bil eller möjligen att någon laddare eller liknade var trasig.
Nu har ju inte TS kommit tillbaka och svarat på några frågor... så då lutar det ju åt troll och då en lögn. Vi behöver ju först och främst förstå vad som menas med fjällen(?)m alltså var började och var slutade resan som påstods ta 6h längre med en Tesla? Vet vi det så är det ju enkelt att kolla upp laddstrategi och eventuella haverier i laddinfrastrukturen.
+1 Helt överens med dig
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Tål Tesla sträng kyla.

Inlägg av Mickep »

Har man svårt att förstå varför det kunde ta 6 timmar extra kan man titta på suc utbyggnaden i norra Sverige. Sverige är avlångt.
Använder man abr från Malmö till riksgränsen tar det över 3 h extra OM man använder suc i Norge. Gör man det inte så kommer det ta längre tid. Och likaså om det är något fel, eller om rangemode gör att temphanteringen åsidosätts. Så det är fullt rimligt.
Det går dock att starta icebilar i 40 minus om de har laddade batterier, att alla bilar drar mer för att mekaniken är trög gäller även elbilar. Det är därför man ibland behöver starthjälp för blybatterierna håller inte för evigt. Ett nytt batteri gör underverk för en bil. Att de som kör korta sträckor får svårt att starta bilen är välkänt. Men när den väl startat så håller den igång.jag vet inte vilken temperatur som efterfrågas men rekordet på jorden ligger strax före 60 minus. Ser inte behovet att utse vinnare då de fungerar likvärdigt. På månen däremot...
Användarvisningsbild
Beck
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 01 sep 2015 23:30
Ort: Norge/Småland

Re: Tål Tesla sträng kyla.

Inlägg av Beck »

Och på månen kör (körde) man elbil ~1970...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lunochod_1
Skriv svar