Tips, glasbyte södra halland

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Tips, glasbyte södra halland

Inlägg av Hedman »

För en evighet sedan så fick jag ett rejält stenskott mellan jönköping och borås. Naturligvis blir det en rejäl spricka som sprider sig över hela rutan....
Efter kontakt med TESLA rekommenderade de en verkstad i mölnlycke som säger det tar 8timmar med allt meck och resande, med fördelen att de kan göra kalibreringen. Därför tog jag kontakt med en verkstad lite närmare och hittade tillslut carglas i halmstad. De kunde byta rutan men inte göra kalibrering. Jaja tänkte jag, bättre att få nära till glasbytet sedan köra till götet när man ändå har ett ärende dit. Så jag lämnade in den för glasbyte i morse och var inställd på att å masa mig upp till göteborg för kalibrering efter lunch. Men döm till min förvåning, autopiloten fungerade direkt, utan kalibrering!
Tydligen är det så att om de som byter glaset är sjukt noggranna och sätter i rutan exakt som den förra så krävs det ingen kalibrering. Så ni som bor i södra halland och behöver byta glas på bilen så kan jag varmt rekommendera carglas vid stationsgatan i Halmstad. Tog en förmiddag och har du tur så slipper du åka till malmö eller göteborg!

Nu tar jag en kall maltdryck i solen istället för att sitta i bilen till göteborg!

Go fredag på er,
Hedman
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.