Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasing

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Barkborren
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 maj 2016 11:27

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Barkborren »

fth skrev:
Är det någon som vet hur SMB funkar för lagerbilar?

Jag köpte min X90D lagerbil i slutet av mars 2017, och vad jag minns så fanns inte SMB omnämnd öht i dokumenten, betyder det att Tesla har "tagit" den?

/fth
fth, kolla med transportstyrelsen när och till vem premien är utbetald. Är det en helt ny ej tidigare registrerad lagerbil så bör premien gå till dig (via finansbolaget). Är det en lagerbil som redan är registrerad på Tesla gå premien till dem.
Användarvisningsbild
Barkborren
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 maj 2016 11:27

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Barkborren »

Alfred skrev:
danni skrev:
Nu fick jag också svar. Jag får tillbaks 9241 kr för min Outlander och 8512 kr för min Model S. Min Model X har de gjort rätt med. Det är bara avtal som startats före sommaren 2017 som är berörda enligt DNB.
Betyder det att de känt till problemet sedan förra sommaren och ändå inte kontaktat oss som varit drabbade? Om så är fallet handlar det ju inte om ett misstag utan snarare om ett medvetet bedrägeri.
Det rör sig säkert om flera tusen leasingavtal på diverse olika miljöbilar där de räknat av 25 % av bonusen. Räknar man att de flesta både Tesla och Mitubishi leasas så skulle det kunna röra sig om mer än femtio miljoner kronor.
Om det inte skall kallas bedrägeri bör DNB omgående gå ut med ett brev till alla drabbade leastagare med en ursäkt och en beräkning av ersättning/kompensation. De har tydligen känt till problemet över ett halvt år utan att agera. Det luktar mygel. :evil: :evil: :evil:
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av danni »

Alfred skrev:
danni skrev:
Nu fick jag också svar. Jag får tillbaks 9241 kr för min Outlander och 8512 kr för min Model S. Min Model X har de gjort rätt med. Det är bara avtal som startats före sommaren 2017 som är berörda enligt DNB.
Betyder det att de känt till problemet sedan förra sommaren och ändå inte kontaktat oss som varit drabbade? Om så är fallet handlar det ju inte om ett misstag utan snarare om ett medvetet bedrägeri.
Det låter onekligen lite fiskigt.
Barkborren skrev:
fth skrev:
Är det någon som vet hur SMB funkar för lagerbilar?

Jag köpte min X90D lagerbil i slutet av mars 2017, och vad jag minns så fanns inte SMB omnämnd öht i dokumenten, betyder det att Tesla har "tagit" den?

/fth
fth, kolla med transportstyrelsen när och till vem premien är utbetald. Är det en helt ny ej tidigare registrerad lagerbil så bör premien gå till dig (via finansbolaget). Är det en lagerbil som redan är registrerad på Tesla gå premien till dem.
Om Tesla hunnit ställa på bilen så får de premien, men de betalar den sen vidare till slutkunden när det gäller både lager- och demobilar. Hör med Tesla!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Barkborren
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 maj 2016 11:27

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Barkborren »

Flera har nu redovisat att de kommer att få kompensation med belopp på 8k + lite ränta. Någon som har koll på om om de skall få moms på beloppet? I det fall det blir en kontantutbetalning p g a att avtalet redan är avslutat skall moms 25 % räknas på. I det fall det är minskning av restvärdet vid lösen ordnar det sig automatiskt då momsen räknas på ett lägre restvärde.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Gustafsson »

Även jag fick rättat med drygt 8000 plus..
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare
Inlägg: 451
Blev medlem: 16 apr 2015 09:10
Ort: Mölndal

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Elektrokungen »

Jag med!
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
sanderik
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 03 jan 2016 15:15

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av sanderik »

Det krävdes 7 mail från oss innan dnb skickade en uträkning där de både minskade de återstående 6 betalningarna samt ändrade restvärdet. Har nu fått minskad totalkostnad i samma storleksordning som ni övriga. Några anmärkningsvärd reflektioner:
#Dnb var motsträviga med att ge ut info och korrigera
#Dnb borde föregått oss eftersom de vetat om felet en längre tid
#Tack till er som påtalade felet.
#Min ekonomiavdelning har informerat skatteverket så dnb borde få luppen på sig i det här ärendet
Användarvisningsbild
Barkborren
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 maj 2016 11:27

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Barkborren »

sanderik skrev:
Det krävdes 7 mail från oss innan dnb skickade en uträkning där de både minskade de återstående 6 betalningarna samt ändrade restvärdet. Har nu fått minskad totalkostnad i samma storleksordning som ni övriga. Några anmärkningsvärd reflektioner:
#Dnb var motsträviga med att ge ut info och korrigera
#Dnb borde föregått oss eftersom de vetat om felet en längre tid
#Tack till er som påtalade felet.
#Min ekonomiavdelning har informerat skatteverket så dnb borde få luppen på sig i det här ärendet
DNB är nog inte så intresserade av att ta upp det här och gå ut med ett generellt rättelsebrev. Vi är några stycken som har påpekat problemet och fått rättelse. Det kostar kanske några hundra tusen. Går de ut brett och rättar till felet för alla som är snuvade kommer det att kosta 40-50 miljoner. Det krävs att det kommer ut i media för att de skall ta sitt ansvar.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av OfarligTesla »

DNB kommer helt klart rätta upp det, sådana saker brukar dock ta tid att fixa till när det kommer till att beräkna felet för alla, fixa ihop utskick osv. Att bryta mot diverse lagar och regelverk för kaffepengar är inget som företag av den kalibern kommer göra.
Användarvisningsbild
ironjack
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 10 mar 2014 21:18
Ort: Bålsta

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av ironjack »

Även jag har kontaktat DNB och fått en rättelse (tack @Barkborren för denna utmärkta tråd!) - de har sänkt månadskostnaden men inte restvärdet. Jag har läst denna tråd flera gånger men blir inte klok på om de åtgärdat mitt leasingkontrakt rätt, kan jag slappna av eller inte?
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Användarvisningsbild
Barkborren
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 maj 2016 11:27

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Barkborren »

OfarligTesla skrev:
DNB kommer helt klart rätta upp det, sådana saker brukar dock ta tid att fixa till när det kommer till att beräkna felet för alla, fixa ihop utskick osv. Att bryta mot diverse lagar och regelverk för kaffepengar är inget som företag av den kalibern kommer göra.
50 millar...........kaffepengar? Vad har du för kaffevanor? Allvarligt talat, naturligtvis tar det tid. Kanske 6 veckor, men 6 månader??? Knappast. Vi får se vad som händer, om det händer......
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av OfarligTesla »

Barkborren skrev:
OfarligTesla skrev:
DNB kommer helt klart rätta upp det, sådana saker brukar dock ta tid att fixa till när det kommer till att beräkna felet för alla, fixa ihop utskick osv. Att bryta mot diverse lagar och regelverk för kaffepengar är inget som företag av den kalibern kommer göra.
50 millar...........kaffepengar? Vad har du för kaffevanor? Allvarligt talat, naturligtvis tar det tid. Kanske 6 veckor, men 6 månader??? Knappast. Vi får se vad som händer, om det händer......
För banker i den kalibern är 50 mille mer eller mindre kaffepengar när det gäller sådana här saker. Att utreda sådana här saker samt bygga en lösning som kontrollerar alla belopp med mera tar tid. Det är inte som att de har personal nog för att manuellt kontrollräkna varenda bil som fått miljöbilspremie på den här tiden.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Johnalm »

Jag har operationell företagsleasing via Sixt, hur ser man hur de räknat angående SMP då i stort sett ingen info finns på fakturan? Enbart två rader, månadsavgift x kr och försäkring y kr. De borde i vart fall skriva ut aktuell restskuld på respektive faktura. Ska maila och "tipsa" Sixt om detta vid tillfälle.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av bylund »

Vid operationell leasing finns väl ingen restskuld? Det är väl mer att jämföra med långtidshyra av bilen?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Johnalm »

bylund skrev:
Vid operationell leasing finns väl ingen restskuld? Det är väl mer att jämföra med långtidshyra av bilen?
Förvisso, men det kan ändå vara intressant om man (mot all förmodan :twisted: ) skulle bli sugen på att byta bil innan avtalstiden löpt ut. Och som jag minns det skulle premien dras av på ett antal fakturor mot slutet av leasingen. Någon som kan bekräfta detta? Gäller alltså Sixt. Tack på förhand och trevlig kväll / godnatt!
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Barkborren
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 maj 2016 11:27

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Barkborren »

Johnalm skrev:
bylund skrev:
Vid operationell leasing finns väl ingen restskuld? Det är väl mer att jämföra med långtidshyra av bilen?
Förvisso, men det kan ändå vara intressant om man (mot all förmodan :twisted: ) skulle bli sugen på att byta bil innan avtalstiden löpt ut. Och som jag minns det skulle premien dras av på ett antal fakturor mot slutet av leasingen. Någon som kan bekräfta detta? Gäller alltså Sixt. Tack på förhand och trevlig kväll / godnatt!
Svårt att veta hur bonusen hanteras utan att ha tillgång till hyresavtalet. Jag skulle be Sixt redovisa hur de har tänkt och därefter bedöma om det känns rimligt.
Normalt vid operationell leasing är att man efter hyrestiden lämnar tillbaks bilen och en avräkning på ev skador, onormalt slitage och övermil görs. Något restvärde som vid finansiell leasing finns ej. Uthyraren står risken. Men, å andra sidan, vad är normalt...?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av e5m1r »

ironjack skrev:
Även jag har kontaktat DNB och fått en rättelse (tack @Barkborren för denna utmärkta tråd!) - de har sänkt månadskostnaden men inte restvärdet. Jag har läst denna tråd flera gånger men blir inte klok på om de åtgärdat mitt leasingkontrakt rätt, kan jag slappna av eller inte?
Sixt eller rättare sagt Swedbank har valt en annan väg se svar nedan
Några fler med Sixt som vill med gemensam kraft begära rättelse ?

”Vår partner Swedbank kommer hantera momsfrågan i detta ärende annorlunda och kommer därför inte betala tillbaka några pengar.”
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Barkborren
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 maj 2016 11:27

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Barkborren »

Halloj därute,
Hur har det gått med DNB och leasingavtalen? Har det skett någon generell justering på initiativ av DNB eller/och de anda finansbolagen? Någon som vet?
:?: :?: :?: :?:
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av e5m1r »

Barkborren skrev:
Halloj därute,
Hur har det gått med DNB och leasingavtalen? Har det skett någon generell justering på initiativ av DNB eller/och de anda finansbolagen? Någon som vet?
:?: :?: :?: :?:
Jag har för mig att DNB rättade till felet för alla sina kunder
Swedbank som sagt ovan ”valt att gå annan väg”? Hur det nu är möjligt
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Barkborren
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 maj 2016 11:27

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Barkborren »

e5m1r skrev:
Barkborren skrev:
Halloj därute,
Hur har det gått med DNB och leasingavtalen? Har det skett någon generell justering på initiativ av DNB eller/och de anda finansbolagen? Någon som vet?
:?: :?: :?: :?:
Jag har för mig att DNB rättade till felet för alla sina kunder
Swedbank som sagt ovan ”valt att gå annan väg”? Hur det nu är möjligt
Det kan till exempel betyda att man gör ingenting. Men man hoppas ju att de menar att de räknar om avtalen och kompenserar alla fullt ut. För att tro på att både DNB och Swedbank gjort rätt för sig krävs lite skarpare "bevis". Jag tror det när jag ser det! Hårdare tryck på finansbolagen från "högre ort" krävs nog för att det skall hända. Det rör sig om riktigt många miljoner, inte bara kaffepengar, som leasingkundskollektivet har blivit snuvade på.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av e5m1r »

Barkborren skrev:
e5m1r skrev:
Barkborren skrev:
Halloj därute,
Hur har det gått med DNB och leasingavtalen? Har det skett någon generell justering på initiativ av DNB eller/och de anda finansbolagen? Någon som vet?
:?: :?: :?: :?:
Jag har för mig att DNB rättade till felet för alla sina kunder
Swedbank som sagt ovan ”valt att gå annan väg”? Hur det nu är möjligt
Det kan till exempel betyda att man gör ingenting. Men man hoppas ju att de menar att de räknar om avtalen och kompenserar alla fullt ut. För att tro på att både DNB och Swedbank gjort rätt för sig krävs lite skarpare "bevis". Jag tror det när jag ser det! Hårdare tryck på finansbolagen från "högre ort" krävs nog för att det skall hända. Det rör sig om riktigt många miljoner, inte bara kaffepengar, som leasingkundskollektivet har blivit snuvade på.
Det är precis därför jag undrade om det finns flera som leasat med Sixt så vi kan gemensamt trycka på att Swedbank gör rätt för sig
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Barkborren
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 maj 2016 11:27

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Barkborren »

e5m1r skrev:
Barkborren skrev:
e5m1r skrev:
Barkborren skrev:
Halloj därute,
Hur har det gått med DNB och leasingavtalen? Har det skett någon generell justering på initiativ av DNB eller/och de anda finansbolagen? Någon som vet?
:?: :?: :?: :?:
Jag har för mig att DNB rättade till felet för alla sina kunder
Swedbank som sagt ovan ”valt att gå annan väg”? Hur det nu är möjligt
Det kan till exempel betyda att man gör ingenting. Men man hoppas ju att de menar att de räknar om avtalen och kompenserar alla fullt ut. För att tro på att både DNB och Swedbank gjort rätt för sig krävs lite skarpare "bevis". Jag tror det när jag ser det! Hårdare tryck på finansbolagen från "högre ort" krävs nog för att det skall hända. Det rör sig om riktigt många miljoner, inte bara kaffepengar, som leasingkundskollektivet har blivit snuvade på.
Det är precis därför jag undrade om det finns flera som leasat med Sixt så vi kan gemensamt trycka på att Swedbank gör rätt för sig
Om du vill uppge exakta villkor och belopp i ditt leasingkontrakt går det att räkna ut huruvida SMP har kompenserats dig korrekt. Du kan maila mig direkt utanför tråden om du inte vill offentliggöra dina villkor. Har du fått miljöpremien dig gottskriven överhuvudtaget?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av e5m1r »

Barkborren skrev:
e5m1r skrev:
Barkborren skrev:
e5m1r skrev:
Barkborren skrev:
Halloj därute,
Hur har det gått med DNB och leasingavtalen? Har det skett någon generell justering på initiativ av DNB eller/och de anda finansbolagen? Någon som vet?
:?: :?: :?: :?:
Jag har för mig att DNB rättade till felet för alla sina kunder
Swedbank som sagt ovan ”valt att gå annan väg”? Hur det nu är möjligt
Det kan till exempel betyda att man gör ingenting. Men man hoppas ju att de menar att de räknar om avtalen och kompenserar alla fullt ut. För att tro på att både DNB och Swedbank gjort rätt för sig krävs lite skarpare "bevis". Jag tror det när jag ser det! Hårdare tryck på finansbolagen från "högre ort" krävs nog för att det skall hända. Det rör sig om riktigt många miljoner, inte bara kaffepengar, som leasingkundskollektivet har blivit snuvade på.
Det är precis därför jag undrade om det finns flera som leasat med Sixt så vi kan gemensamt trycka på att Swedbank gör rätt för sig
Om du vill uppge exakta villkor och belopp i ditt leasingkontrakt går det att räkna ut huruvida SMP har kompenserats dig korrekt. Du kan maila mig direkt utanför tråden om du inte vill offentliggöra dina villkor. Har du fått miljöpremien dig gottskriven överhuvudtaget?
Jag är säker på att det blev fel
Hade 42 månaders leasing avtal och när premien trillade in sänktes månadskostanden med ca 800kr ex moms.
Sixt förnekar inte heller att det drogs av 32000 ex moms istället för 40000 men hänvisade till att det är inte dem utan Swedbank som gjorde så och att återbetalningen kommer
De pratade om att då Swedbank felaktigt betalat in moms som de först måste få tillbaks från staten....
Här om dagen undrade jag hur det går och ställde frågan
Fick då till svar
”Vår partner Swedbank kommer hantera momsfrågan i detta ärende annorlunda och kommer därför inte betala tillbaka några pengar.”

Så de säger annorlunda ( tolkar jag som annat sätt än andra ) och så säger dem att de inte kommer betal tillbaka nåt ( tolkar jag som att andra har betalat tillbaka )

Då är min fråga hur man kan hantera en momsfråga annorlunda.
Skatteverket är SvartVit finna inga annorlunda vägar där.
Antingen är det rätt eller fel.
( ok finns viss gråzon men detta handlar inte om det )
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Barkborren
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 maj 2016 11:27

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av Barkborren »

Häpnadsväckande inställning. Om ditt avtal är tecknat med SIXT så är det väl SIXT som är ansvarig gentemot dig. Deras avtal med partnern Swedbank är väl deras problem, inte ditt. Om inte Swedbank vill rätta till gentemot SIXT ger inte det SIXT alibi att inte rätta till det som handlagts fel av dem mot dig. Låter som ett fall för en avtalsjurist.
När vi krigade med DNB om att få rätt så räknade vi ut på kronan när hur mycket de hade överdebiterat under den upplupna kontraktstiden och ställde krav på rättelse. Efter att ha trängt igenom deras massiva försvarslinje av oförstående kundtjänst och ovilja att ta frågan på allvar så lyckades vi få dem att erkänna sin felaktiga momshantering och vi fick till slut full kompensation. Det rörde sig om c:a 11.000 kronor så det var inte ett helt obetydligt belopp. Tyvärr måste ni tydligen genomgå samma frustrerande jakt på SIXT/Swedbank för att få rättelse.
Tesla Club Sweden borde ta tag i problemet med SIXT/Swedbank precis som de gjorde med DNB. Då kanske viljan att vidta rättelse ökar.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Hur påverkar supermiljöbilspremien restvärdet vid leasin

Inlägg av e5m1r »

Barkborren skrev:
Häpnadsväckande inställning. Om ditt avtal är tecknat med SIXT så är det väl SIXT som är ansvarig gentemot dig. Deras avtal med partnern Swedbank är väl deras problem, inte ditt. Om inte Swedbank vill rätta till gentemot SIXT ger inte det SIXT alibi att inte rätta till det som handlagts fel av dem mot dig. Låter som ett fall för en avtalsjurist.
När vi krigade med DNB om att få rätt så räknade vi ut på kronan när hur mycket de hade överdebiterat under den upplupna kontraktstiden och ställde krav på rättelse. Efter att ha trängt igenom deras massiva försvarslinje av oförstående kundtjänst och ovilja att ta frågan på allvar så lyckades vi få dem att erkänna sin felaktiga momshantering och vi fick till slut full kompensation. Det rörde sig om c:a 11.000 kronor så det var inte ett helt obetydligt belopp. Tyvärr måste ni tydligen genomgå samma frustrerande jakt på SIXT/Swedbank för att få rättelse.
Tesla Club Sweden borde ta tag i problemet med SIXT/Swedbank precis som de gjorde med DNB. Då kanske viljan att vidta rättelse ökar.
11000 är då med ränta antar jag blev det verkligen så mycket ?
@tibor vad säger du ?
Hur är det med andra knappast bara jag som har bilen genom Sixt eller ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar