Bil brinner av värmen på E4

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Bil brinner av värmen på E4

Inlägg av Remuz »

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka ... ksko-pa-e4

Elmotorn kokar sällan, kanske batteriet dock?
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Bil brinner av värmen på E4

Inlägg av Tars »

Kanske nya leaf.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4869
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Bil brinner av värmen på E4

Inlägg av chaffis75 »

Nja inte ens leaf skulle bli överhettad då de är en kö, de enda som får jobba är ju ac och kanske stereo som spelar bra musk...
Detta är verkligen ett fossil bils problem..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Teslalink
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 jun 2015 21:27

Re: Bil brinner av värmen på E4

Inlägg av Teslalink »

Från artikeln, sjukt:
”Skiter i att sänka hastigheten”
Inre befäl Anders Finn riktar också en känga mot trafikanter som inte håller hastigheten vid olycksplatser.

Att trafiken stängdes av helt vid den första mc-olyckan är en konsekvens av folks bristande trafikvett, säger han.

– Man behöver ibland stänga av helt för att säkra arbetsmiljön för personal, vi kan inte ha folk som kör förbi och skiter i att sänka hastigheten. Vi har haft händelser i Sverige där kollegor blivit påkörda och omkommit under räddningsarbete, säger Anders Finn, inre befäl på räddningstjänsten
Model 3 LR AWD 19"
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Bil brinner av värmen på E4

Inlägg av Jerker »

Teslalink skrev:
Från artikeln, sjukt:
”Skiter i att sänka hastigheten”
Inre befäl Anders Finn riktar också en känga mot trafikanter som inte håller hastigheten vid olycksplatser.

Att trafiken stängdes av helt vid den första mc-olyckan är en konsekvens av folks bristande trafikvett, säger han.

– Man behöver ibland stänga av helt för att säkra arbetsmiljön för personal, vi kan inte ha folk som kör förbi och skiter i att sänka hastigheten. Vi har haft händelser i Sverige där kollegor blivit påkörda och omkommit under räddningsarbete, säger Anders Finn, inre befäl på räddningstjänsten
Det är rubbat! Folk är så jävla egotrippade nuförtiden.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1893
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Bil brinner av värmen på E4

Inlägg av themax »

Jag passerade olyckan igår (fast körde söderut). Först MC-olyckan (som var avklarad precis när vi passerade) med nån kilometer kö. Sen bilbranden med någon mil kö. Att de stängde av för bilbranden förstår jag eftersom ingen kunde passera den svetslågan med billack i behåll, och nu förstår jag varför de spärrade även vid MC-olyckan.

Tragiskt att vi bilister visar så uselt trafikvett. Men också rätt åt oss när de spärrar helt.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Skriv svar