Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Re: Fan vad less jag blir, fälgarna snodda :(

Inläggav PoloPrinsen » 13 jun 2018 09:44

LJO skrev:Jag noterade också att precis i början av filmklippet kör en vit bil förbi utanför parkeringen.
Det ser ut som att den parkerar "skymd" av ICA-bilen och föraren kommer springande och hoppar in i den svarta vanen som sedan kör in på parkeringen.
Kan båda bilarna tidigare varit parkerade på var sin sida av Teslan och i skydd av dessa har man lossat hjulbultarna?

Ingen dum teori, eller så har den vita bilen bara bultlossningsutrustning med sig och om den blir tagen på bar gärning med att lossa hjulbultarna så blir man inte av med de 2 garagedomkrafterna och inte heller mer eventuellt tidigare stulna hjul som finns i mörka vanen då den används sist. Svårare att anklaga någon om vita bilen inte har så mycket stöldrelaterat i sig, dessutom kan man ju ha åkt runt på parkeringen i 2 olika slingor för att täcka in flera bilar så att ev vittnen i bil upptäcks innan riktiga stölden inleds.
Mvh PP
Användarvisningsbild
PoloPrinsen

Inläggav Teslaägare ivveh » 13 jun 2018 10:01

Usch vilka jävla drägg. Blir så förbannad av att se sånt. Mest irriterande är att polisen troligen inte kommer göra ett skit åt de heller.
Uppdatera gärna ifall de blir något.

Som en sidonote så tror jag inte heller låsbult hjälper heller. Det går att få loss ändå om än lite drygare. Troligen några minuter extra om dom är intränade.
Model S 60 / Tech paket m. AP / Supercharger / 22kW Laddare / Halvläder / Automagisk baklucka / Finbelysning / Cyklon 19" SÅLD!
Model X 100D / Premium / AP / 7 säten
Rabattkod: http://ts.la/marek7016
Användarvisningsbild
ivveh
Teslaägare

Inläggav Teslaägare hanst » 13 jun 2018 11:17

12man skrev:finns video på när de var där och lossade de 16 första muttrarna?

Tyvärr så verkar farbrorn med kameran ha för litet minneskort och filterna är överskrivna. Vi hade dock sjukt tur då filmerna med stölden är de två äldsta och stod nog på tur att skrivas över.
MS 100D
Referral link: http://ts.la/hans2716
Användarvisningsbild
hanst
Teslaägare

Inläggav Teslaägare spacemoose » 13 jun 2018 11:46

Fy vad trist! Detta avgjorde dock saken. En dashcam skall jag absolut skaffa.
Model S 90D
Användarvisningsbild
spacemoose
Teslaägare

Inläggav Mickep » 13 jun 2018 12:09

Ärligt talat om någon sett något sådant vad skulle den då gjort? Skulle man konfrontera dem? (är de beväpnade/farliga?)
Skulle man ringa polisen ( det hela var över på under 2 min), det är nästan som att se en uppallad bil om man kom 5 min efter de åkt. (skulle man anmäla det eller tycker man att det är ägarens sak)
Stod i tidningen om en som hade fått sina muttrar lossade (vet ej märke), men det är ju en trafikfara, närmast mordförsök nästan.

de är ju s himla snabba att få skulle hinna göra något. (tror inte det behöver förlossa, men någon slags rekning bör de gjort)

en ide vore att om larmet går (och eftersom man får meddelande på telefon) borde en lågupplöst bild/video på 4-5 sek från samtliga kameror kunna skickas till mobilen.
Mickep

Inläggav Teslaägare HelectriC » 13 jun 2018 13:20

Mickep skrev:
en ide vore att om larmet går (och eftersom man får meddelande på telefon) borde en lågupplöst bild/video på 4-5 sek från samtliga kameror kunna skickas till mobilen.

det borde inte alls vara svårt att implementera. Bilen tar ju upp bilder på samma sätt vid en olycka, så systemet behöver bara triggas av alarmet i tillägg. Vem tipsar Elon ;)
Model S P75D -17
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Köplats Model 3
Köplats VW I.D.
Köplats Byton
eGolf 300km (leverans aug. -18)
Jaguar I-Pace (leverans sept. -18)
Hyundai Kona EV (leverans dec. -18)
Skicka PM om du önskar använda min referallänk!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav gellerstam » 13 jun 2018 13:40

HelectriC skrev:
Mickep skrev:

det borde inte alls vara svårt att implementera. Bilen tar ju upp bilder på samma sätt vid en olycka, så systemet behöver bara triggas av alarmet i tillägg. Vem tipsar Elon ;)

Hans har.

https://twitter.com/hanstornquist/status/1006229163978739717
Outlander PHEV
E-UP
Reserverat MODEL 3
Användarvisningsbild
gellerstam

Inläggav Teslaägare I Am Titanium » 13 jun 2018 15:28

PoloPrinsen skrev:
Mickep skrev:Fy fan för yrkeskriminella. Det tog inte ens en minut för att slits av däcken sedan larmet gått. Det där var inga amatörer, mitt på dagen - oerhört fräckt.
Hoppas det finns fler kameror så de kan identifiera den svarta vanen (fast den har nog falska nummerplåtar). Hoppas däcken var stöldmärkta.(DNA märkning). Vet inte hur vanligt det är i Sverige men sådana syner får man associationer till slumområden i Amerika.

Ja det är inget kul med kriminalitet.
Du får assosiationer till usa slum...jag får en påminnelse om hur det såg ut på en "rikemansparkering" i gbg för många år sedan. (se mitt inlägg långt ner på.sid 6 i denna tråd). Så för mig är usaslummens verklighet redan här sen länge. Hmm och ja jag har varit över till usa och sett deras elände på plats med. Inte upplyftande.

Tillbaka mer topic... Jag skulle nog vilja påstå att en av de viktigare redan utförda förberedelserna de gjort på teslan är att ha "knäckt" alla 20 bultars initsiala stora åtdragningsmoment, så förutom att lossa alla utom 1 bult/hjul så är det ingen oväntad svårlossad bult kvar, alla 4 sitter lösa och lossas enkelt och snabbt med handkraft/batteriskruvdragare.

Som amatör ser jag inget de kunde göra bättre/snabbare utan de verkar ha förfinat metoden maximalt. Möjligen skulle de kunna använt en van till för att dölja en långsida lite till samt undvika spring runt teslan då 1 pers jobbar per sida. Men å andea sidan drar nog 2 skåpbilar intill varandra innan o efter mycket mer polisblickar på sig. Alltså i vanliga trafiken. Och även ryktesledet sen på alla parkeringa osv.

Mvh PP

Du hade inga hjulås?
Får jag ge dig 8000kr i rabatt och GRATIS laddning på Teslas Superchargers? Referral Link http://ts.la/jan7458
Titanium S70D,
Användarvisningsbild
I Am Titanium
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 13 jun 2018 17:06

HelectriC skrev:
Mickep skrev:

Tekniskt lätt, men blir det inte lurigt legalt sett?
No2Gas - Röd X75D (fd X60d) 2016
No2Oil - Svart (blacked out) S75D 2017
2 reservationer på Tesla Model 3
-------------------------------------------------------
Få obegränsad fri Supercharging! Använd min
referral: https://www.tesla.com/referral/bo2814
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 13 jun 2018 17:30

Legato skrev:
HelectriC skrev:
Mickep skrev:

Tekniskt lätt, men blir det inte lurigt legalt sett?

Oavsett så får bilder och video användas i rättegång och man skulle kunna hävda att kamerorna aktiveras av tjuvarna.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt