Jag tycker AP2 snart är fulländad

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Re: Jag tycker AP2 snart är fulländad

Inläggav Teslaägare Kulingen » 09 jul 2018 04:36

Jerker skrev:
mati skrev:Det är verkligen anmärkningsvärt att det kan vara så olika från bil till bil.

Förklaringen är väl att AP håller på att bli allt mer mänsklig. Liksom vi människor är olika bra bilförare är olika AP i olika bilar olika bra på att köra! ;)

Bilen och jag är inte som alla andra :shock:
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.32.4 + Nya navigatorn
Rabattkod obegränsad Supercharger Tesla + 4.500 kr rabatt
http://ts.la/johan6219
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Foluke » 09 jul 2018 12:07

Pontus skrev:
Kulingen skrev:
mati skrev:Konstigt att den kan se vägkanten. Min bil kunde gå efter vägkanten fram tills den berömda uppdateringen i vintras kom, den som alla tyckte så mycket om, vad den nu hette. Sedan dess kräver den tydliga vita linjer, det räcker inte längre med stark kontrast mellan vägbana och -kant. Det är verkligen anmärkningsvärt att det kan vara så olika från bil till bil.

Ja det är konstigt hur bilar kan reagera så olika. Däremot verkar min bil slutat att installera nya versioner, de 2 senast versioner jag har haft så har antalet varit nere under 10% på TeslaFi. Dessa 2 gånger har jag ringt in tesla help och då har de kommit inom några timmar. Nu ligger jag på 2018.21.9 och i tisdags så laddade bilen ner ca 1GB från min telefon men inget har hänt? Så jag får väl ringa om 1 till 2 veckor igen :D

Jag fick fredags veta att min bil har senaste uppdateringen som är släppt till den, 2018.21.9, och att dom inte kunde pusha ut något nyare då det inte var släppt ännu.
Men jag har ju läst om många som fått .24 för typ 3 veckor sedan.
Men tydligen släpps ny mjukvara först till ett par hundra och så letar man fel för att sedan fixa dessa sedan släppa den till resten. Den här gången så tillhörde jag tydligen rest som får sitta snällt och vänta medans andra leker med de nya funktionerna... :cry:

Jag fick. 24.1 för några veckor sedan.
Nu uppmanas man att ha ett lätt tryck på ratten, då och då. Funkar mycket bra!
Dessutom är AP liberalare vid fartgränserna. Fler vägar har obegränsad fart och de som inte har det får ett generellt påslag på 10km/h. Riktigt hur det varierar och vilka kriterier som gäller har jag inte förstått men användbarheten av AP blev plötsligt mycket större. Nu går det ju att köra med AP på annat än motorväg utan att bli en bromskloss i trafiken.
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare AKarlsson » 09 jul 2018 20:18

Ap2 är väldigt bra. Men min bil kan ex inte läsa 30 skyltar!

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Användarvisningsbild
AKarlsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kulingen » 09 jul 2018 20:36

AKarlsson skrev:Ap2 är väldigt bra. Men min bil kan ex inte läsa 30 skyltar!

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

I Europa läser inte AP2 skyltarna ännu, de går efter kartan tyvärr
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.32.4 + Nya navigatorn
Rabattkod obegränsad Supercharger Tesla + 4.500 kr rabatt
http://ts.la/johan6219
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 09 jul 2018 21:59

AP2 ser inte heller skillnad på en moppe och en lastbil än, vilket AP1 ju gjorde.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Frodo » 09 jul 2018 22:02

Min AP2 har blivit klart bättre i takt med uppdateringar men den är fortfarande instabil, lynnig och opålitlig, liknar vissa personlighetsstörda.

Mina passagerare hatar den.

På motorvägen fungerar den instabilt, särskilt vid filbyte.

Min fungerar ofta utmärkt på 80 och 90 vägar.

Jag har funderat på om min hårdvara är felfelställd, är det någon som fått hjälp på SC?
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Användarvisningsbild
Frodo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare e5m1r » 10 jul 2018 00:26

Gustafsson skrev:AP2 ser inte heller skillnad på en moppe och en lastbil än, vilket AP1 ju gjorde.

AP1 gör :)
Har du en Tesla Model S och funderar på Dashcam eller annat roligt tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
På väg att beställa en Model S eller Model X och känner att jag bidragit. Använd min länk http://ts.la/esmir2564 och få fri supercharging
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mati » 10 jul 2018 06:25

Gustafsson skrev:AP2 ser inte heller skillnad på en moppe och en lastbil än, vilket AP1 ju gjorde.

Den ser inte ens skillnad på en bil och min trädgårdpump eller bakre väggen på mitt garage. Det är ganska ofta den påstår att det står en bil där. :lol:
e-Golf 2018
Model S som andrabil
Förbokat Audi e-tron med dragkrok!
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mati » 10 jul 2018 06:32

Frodo skrev:Min AP2 har blivit klart bättre i takt med uppdateringar men den är fortfarande instabil, lynnig och opålitlig, liknar vissa personlighetsstörda.

Jag har funderat på om min hårdvara är felfelställd, är det någon som fått hjälp på SC?

Samma här. Välutbyggda 80- och 90-vägar eller tomma motorvägar utan omkörningar fungerar nog bäst. Filbyten på motorväg gör att passagerarna blir totalt skräckslagna. Sambon blir arg på mig när jag försöker byta fil med AP.
e-Golf 2018
Model S som andrabil
Förbokat Audi e-tron med dragkrok!
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare oscfor » 10 jul 2018 07:09

mati skrev:
Frodo skrev:Min AP2 har blivit klart bättre i takt med uppdateringar men den är fortfarande instabil, lynnig och opålitlig, liknar vissa personlighetsstörda.

Samma här. Välutbyggda 80- och 90-vägar eller tomma motorvägar utan omkörningar fungerar nog bäst. Filbyten på motorväg gör att passagerarna blir totalt skräckslagna. Sambon blir arg på mig när jag försöker byta fil med AP.

Förstår inte att ni inte får era bilar fixade. Filbyten fungerar verkligen hur bra som helst med AP2.
Model X90D
Använd gärna min länk om du ska beställa en Tesla. Den ger dig fri supercharger!
http://ts.la/oscar4215
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt