Tesla-kaputt på autobahn

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4180
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av nek0 »

Pontus skrev:
Försöker ni att vi andra, jag, är onyanserade oärliga sektmedlemmar som bara säger bra saker om Tesla? :shock: :D
Då ska du få höra en annan chock, iPhone är bättre än Andoid telefonerna...
...som nyckel till model 3.
Då blir det ingen sömn för mig inatt :(
Tur man fick normala nycklar med Skodan så man inte behöver iPhone :P
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4180
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av nek0 »

jeppe_sthlm skrev:
tehjimos skrev:
Be Tesla om en låne-Tesla... det borde dom kunna skaka fram på någon dags framförhållning, om bilen är under garanti är det dom som ska få stå för det.

Trist!
Möjligt att de kan fixa det, men vi lär knappast få ta den hem till Sverige isåfall.

Statusen idag är annars att inget har hänt. Pratade med road assistance i förmiddags - bilen var kvar hos ADAC i Reinfeld. Var svårt att få tag på en bärgare som kunde köra bilen till Hamburg.

Han bad mig ringa SC Hamburg imorgon för att kolla läget.

Han nämnde då att vi skulle behöva få en hyrbil med svenska skyltar om vi som svenskar skulle köra den till Sverige. Nåt skattetekniskt eller nåt. Därav tror jag dessvärre inte att de vill låna oss en tysk Tesla att köra hem.

Han sa också att de står för hyrbil tills bilen är lagad. Kanske kan få en Tesla när jag kommer hem om inte annat.
Brukar man inte få likvärdig bil när man har sin bil på service?
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av jeppe_sthlm »

Remuz skrev:
Trist för din nya bil jeppe, hoppas verkligen det löser sig snabbt
Tack för omtanken!!

Är fortfarande positivt inställd till bilen, även om semestern inte blev riktigt som vi tänkt oss. Får se hur Tesla klarar att behålla den inställningen resten av veckan..

Men, men - lite äventyr skadar aldrig. Brukar alltid vara nåt som går knas när vi är ute och semestrar iallafall. Det hör till liksom. Vi kommer aldrig att glömma när vi satt på filt på en gräsplätt bredvid autobahn och lyssnade på VM-finalen i fotboll ;-)
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av jeppe_sthlm »

nek0 skrev:
Brukar man inte få likvärdig bil när man har sin bil på service?
Kunde troligtvis ha fått, men det var den bil som fanns tillgänglig i närheten som jag kunde få snabbt. Låg lite på minus med familjen just då, det började bli sent och vi hade 3 timmars bilresa kvar, så det var inte läge att vänta en minut mer än nödvändigt.

Men visst. Det kändes aningens surt att packa ur grejorna ur en miljon-bil och packa in dem i en 150k-bil (eller vad de nu kan kosta)...
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4180
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av nek0 »

jeppe_sthlm skrev:
nek0 skrev:
Brukar man inte få likvärdig bil när man har sin bil på service?
Kunde troligtvis ha fått, men det var den bil som fanns tillgänglig i närheten som jag kunde få snabbt. Låg lite på minus med familjen just då, det började bli sent och vi hade 3 timmars bilresa kvar, så det var inte läge att vänta en minut mer än nödvändigt.

Men visst. Det kändes aningens surt att packa ur grejorna ur en miljon-bil och packa in dem i en 150k-bil (eller vad de nu kan kosta)...
Ok då fattar jag läget men surt är det i iallafall. Sedan att man hyr ut franska skit bilar i Tyskland är helt sjukt. Hoppas de fixar din bil snabbt
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av jeppe_sthlm »

Bild
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av jeppe_sthlm »

Bild
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av HelectriC »

Vi hade inte rent fysiskt fått in oss och all packning i en sån liten fransk sak. Vi fyller Model S till bredden, så en lika stor bil hade varit enda möjligheten för oss att ta oss vidare :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av jeppe_sthlm »

HelectriC skrev:
Vi hade inte rent fysiskt fått in oss och all packning i en sån liten fransk sak. Vi fyller Model S till bredden, så en lika stor bil hade varit enda möjligheten för oss att ta oss vidare :?
Det fick vi inte heller. Hälften är kvar i Teslan. När jag pratade med supporten informerade jag om att vi behövde en bra mycket större bil om vi skulle kunna åka hem
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av bylund »

Bilen måste inte vara svenskregistrerad för att man ska få köra i Sverige. Det går bra att köra en utlandsregistrerad bil om man kan visa att det är tillfälligt och att ägaren är utländsk.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Verdi

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av Verdi »

Legato skrev:
Verdi skrev:
Klart det inte är ett trollinlägg. Tesla är inte gjorda för Autobahn på samma sätt som de tyska vagnarna. Finns ju ingen fri fart i Kalifornien eller ens i resten av USA. Det är väl bara Tyskland som har det? Så vilka bygger bilar som ska klara av det? Jo, gissa. :)
Utan att blanda in Tesla här (personligen ser jag ingen nytta att köra över 150 i en Tesla eftersom man då kommer långsammare fram, jag har ingen erfarenhet av fart över 170...) så är det ju uppenbart nonsens att bilar bara skulle byggas efter lokala förutsättningar.

Tror du Koenigsegg är byggd för att köra max 120? Tar du hellre en Opel på Autobahn än en Maserati? Är en Audi Quattro usel i Norrland för att tyskarna inte har lika bistra vintrar?
Inte bara. Men lite spelar det nog roll. Hade Tesla utvecklats i Sverige tror jag t ex inte att den haft karmlösa dörrar.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av 12man »

Verdi skrev:
Inte bara. Men lite spelar det nog roll. Hade Tesla utvecklats i Sverige tror jag t ex inte att den haft karmlösa dörrar.
Tur att Polestar 1 utvecklades i Sverige då, eller vänta nu... Faktiskt ingen bra modenyck, men snyggt är det
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av jeppe_sthlm »

Status dygn 3:

Började dagen med ett samtal till SC Hamburg, enligt instruktion från Road Side Assistance (hädanefter RSA). De hade inte fått bilen än och bad mig ringa tillbaks till RSA.

De tyckte det lät konstigt, skulle kolla och återkomma. Efter 3 timmar hade jag inte hört något än och ringde upp RSA på nytt. De skulle återkomma inom 30-40 minuter.

Vid det här laget hade vi ställt in oss på att åka till SC i Hamburg och se vad de kunde göra och på vägen passerade vi ADAC i Reinfeld, där vi lämnade vår bil i Söndags. Vi svängde in för att kolla om den var kvar och om de kunde förklara vad som händer.

Mycket riktigt. Röda faran stod kvar. Frågade personalen om de visste varför den inte var transporterad till Hamburg SC. De snackade om att de inte fått rätt adress men att de skulle köra bilen till SC imorgon bitti (onsdag).

Ringde återigen RSA och berättade att bilen stod kvar. De påstod att de hade fått meddelande om att bilen skulle flyttas idag (tisdag).

Under tiden ringde en av de jag pratat med på RSA under dagen och skulle fixa en större hyrbil.

Sen ringde en Tesla-representant från nåt centralt ställe i Tyskland som sa att det hade blivit nåt strul med kostnadstäckningen. Tesla hade inte tillräckligt högt belopp (500 euro) på arbetsordern till ADAC, så de gjorde ingenting. Den centrala representanten kunde inte godkänna det beloppet, utan det behövde göras av det lokala SC.

Detta bekräftades sedan av den lokala ADAC-representanten.

Suck - vi har fastnat i nån slags pappersexercis som för att vi varken kommer framåt eller bakåt.

När jag för ungefär 10:e gången idag pratade med RSA, sa jag att vi kunde tänka oss att stanna i Hamburg en natt om de betalade hotellet.

Det var inga problem, så nu har vi iallafall landat på ett trevligt hotell i Hamburg.

Hertz ringde tillbaks och sa att de inte hade några större bilar i Hamburg, men det är ingen kris just nu. Bara vi får en prognos på bilen, så kan vi få en större bil sen. De sa också att de skulle ersätta bränslekostnader om vi behövde åka hyrbil hem.

Nyss ringde ADAC och sa att bilen nu var på väg till deras depå i Hamburg och att den skulle vidare till SC imorgon bitti.

Summa summarum: Rätt strulig dag med mängder av samtal, men de verkar iallafall försöka.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av Remuz »

Känns likt tesla, ganska omogen organisation, men fylld av glada människor.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av jeppe_sthlm »

Status dygn 4:
Bärgaren fortsatte att krångla - bilen var inte på SC förrän efter lunch. Vi behövde checka ut från hotellet vid 12, så jag ringde RSA för att fråga om vi kunde förlänga hotellet en natt till, istället för att packa ihop alla grejor och trassla iväg familjen till ett nytt hotell.

De trodde inte att bilen skulle bli fixad, utan tyckte att vi skulle åka hem istället. Då behövde vi en större bil. De skulle fixa en, vilken vi skulle hämta på Hamburg Hauptbahnhof. När vi kom dit, var bilen inte bokad med återlämning på annan plats. Än mindre i annat land.

10 dagar med bilen återlämnad i Sverige skulle kosta drygt 3000 Euro. Bara återlämningen i Sverige kostade 1300 Euro. Personalen på Sixt tyckte att det verkade helt knasigt. Varför inte bara ge oss ett par hotellnätter och laga bilen??
- Ja, det är en Tesla och det kan ta en månad att få den lagad.
- Men varför inte skicka hem er med flyg??
- Vi har massor med bagage och Tesla har inte givit oss den optionen.

Ringde hursomhelst RSA och efter några samtal fram och tillbaks hade de clearat kostnaden.

Så, vi flyttade allt bagage till den större bilen - en Tiguan och styrde mot SC i Hamburg för att hämta resten av bagaget.

Hade förväntat mig att de hade bilen inne på verkstan och var i full gång med felsökningen. Icke - den stod orörd utanför. Fanns inga tekniker på plats för felsökning och ingen manager...

Dock så misstänkte de fel på batteripacken eller nån CAN-bussgrej. Inget som de hade i lager.

Tjejen på SC insåg att det skulle bli rätt dyrt med hyrbil till Sverige och transport av bilen. Hon sa att vi kanske skulle behöva åka tåg istället. -Tåg!?! -Inte flyg??? -Näe, men ni får åka första klass, men jag ska ringa en manager.

Sa till henne att de kanske skulle spara en 5-6000 Euro på att prioritera upp felsökningen av bilen och ge oss en hotellnatt, men det gick inte. Till slut fick vi go på att ta Tiguanen till Sverige.

Var riktigt tragiskt att lämna Teslan och hoppa in i en manuell bensinbil för att åka drygt 100 mil hem. Att dra på bilsemester var en av anledningarna till att vi köpte Teslan och vi har bara haft den i drygt en månad, vilket inte gjorde saken bättre. Nu kanske vi inte skulle få se den på ett par månader.

Lånebilar hade de inga och hon ringde till Sollentuna för att se om de hade några, men nix.

Så, till slut rullade vi norrut. Fick lämna en del grejor i Teslan som vi inte behövde på ett tag.

När vi hade åkt i knappt en timme, utan ett leende på läpparna, ringde tjejen från SC tillbaks. Hon hade fått tag på en tekniker på ett annat SC som hade gått igenom loggarna. Han sa att det till 99% var DU och sådan hade de i lager.

- Ok, men då betalar ni hotell för oss, så tar vi bilen med oss på fredag. Få spar ni skitmycket
pengar.

- Nja, det beslutet kan inte jag fatta. Jag är bara en enkel servicerådgivare. Du får ringa RSA.

Ok, så jag ringde RSA. De sa att deras ansvar var att få bilen till SC, sen var det SCs ansvar
att hantera resten av kostnaderna. Han dock att det verkade helt hål i huvet att vi skulle åka hem med hyrbilen och ringde till SC.

Vi stannade bilen och väntade på återkoppling. Barnen var rätt ilskna vid det här laget, de var inställda på att åka hem.

Till slut ringde SC-tjejen tillbaks. Hon hade fixat så några mekaniker skulle komma till jobbet en 2-3 timmar tidigare imorgon och börja jobba på bilen.

Äntligen föll slanten ned att det är billigare att fixa bilen!

Hon skulle också boka ett hotell, men hon hade väldigt begränsad budget, så vi fick ett IBIS-hotell vid flygplatsen. Märkligt. Nyss var det inga problem att lägga 30 lax på hyrbil, men en tusenlapp till på hotell gick inte.

Whatever, nu är vi iallafall på hotellet och hoppas på att de lyckas byta DU imorgon och att det verkligen var problemet. Är det nåt annat och vi behöver åka hem i Tiguanen kommer nog ungarna att flå mig levande...
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
wLn
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 11 jun 2018 19:48

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av wLn »

Trist läsning, men håller tummarna för att bilen blir fixad imorgon så ni kan köra den hem.

Är bilen fortfarande under nybilsgaranti? Anledningen till att jag frågar är för att min går snart ut och jag är sugen på att teckna förlängd, men är osäker om det är värt de 9000kr per år.

Mvh
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av jeppe_sthlm »

wLn skrev:
Trist läsning, men håller tummarna för att bilen blir fixad imorgon så ni kan köra den hem.

Är bilen fortfarande under nybilsgaranti? Anledningen till att jag frågar är för att min går snart ut och jag är sugen på att teckna förlängd, men är osäker om det är värt de 9000kr per år.

Mvh
Hoppas verkligen på det också

Bilen är under nybilsgaranti, men om det nu är DU så borde det rimligtvis ha gått på batteri/drivlinegarantin.

Har du haft bilen ett tag och fått ett antal grejor fixade, så kanske risken är mindre att saker smäller.

Jag köpte just bilen och har ingen historik på den och just nu är jag rätt nöjd att jag köpte en bil med ett års nybilsgaranti kvar. Då blir det åtminstone inget tjafs om det är drivlina eller ej
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
wLn
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 11 jun 2018 19:48

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av wLn »

jeppe_sthlm skrev:
wLn skrev:
Trist läsning, men håller tummarna för att bilen blir fixad imorgon så ni kan köra den hem.

Är bilen fortfarande under nybilsgaranti? Anledningen till att jag frågar är för att min går snart ut och jag är sugen på att teckna förlängd, men är osäker om det är värt de 9000kr per år.

Mvh
Hoppas verkligen på det också

Bilen är under nybilsgaranti, men om det nu är DU så borde det rimligtvis ha gått på batteri/drivlinegarantin.

Har du haft bilen ett tag och fått ett antal grejor fixade, så kanske risken är mindre att saker smäller.

Jag köpte just bilen och har ingen historik på den och just nu är jag rätt nöjd att jag köpte en bil med ett års nybilsgaranti kvar. Då blir det åtminstone inget tjafs om det är drivlina eller ej
Okey, skönt för er!

Har inte haft min längre än ca 1 månad heller, därför jag överväger det. :)

Håller tummarna för er!

Mvh
Verdi

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av Verdi »

wLn skrev:
Trist läsning, men håller tummarna för att bilen blir fixad imorgon så ni kan köra den hem.

Är bilen fortfarande under nybilsgaranti? Anledningen till att jag frågar är för att min går snart ut och jag är sugen på att teckna förlängd, men är osäker om det är värt de 9000kr per år.

Mvh
Kan man göra det? Min passerar nog 8000 mil i vinter. Vore skönt att ha nybilsgaranti leasingtiden ut
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av EnTraktor »

Intressant uppföljning. Hoppas allt löser sig imorgon. Du borde väl kunna få ersättning från hemförsäkringen för extra kostnader och eventuell hemresa?

DU är väl obegränsad garanti på så har man kört 8000-9000 mil borde det inte vara nått att oroa sig över. Men jag skulle teckna förlängd garanti oavsett, om min garanti höll på att gå ut.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av Remuz »

Inte helt bra skött... Det kommer vara ett rejält problem tills det finns många elbilar det där med hyrbil.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av jeppe_sthlm »

Dygn 5:
Vaknade med blåhållna tummar för att de skulle få ordning på bilen idag.

Hörde inget från SC innan vi behövde checka ut från hotellet, så vi tog hyrbilen och sladdade förbi (ca 10 min från hotellet).

De hade identifierat felet - det var nån packning i DU som gått paj och det hade kommit in vatten, vilket orsakat elfel. Skönt att de hittade ett fysiskt fel!

De behövde ett par-tre timmar till för att få ihop bilen och få på ny firmware i all komponenter, men de skulle fixa den innan stängning! Tjohoo!!!

Vi tog en sväng ner på stan och väntade på samtal. De ringde vid 16-tiden och sa att bilen var lagad, tvättad och stod på laddning!

Snacka om att de räddade oxfilén som höll på att bli rejält bränd.

Nu står bilen och Destinationsladdar på Emporia i Malmö och vi är på god väg hem. Jösses va skönt det var att slippa växelspak, våga köra om på autobahn utan att riskera att få en BMW i ändan, att ha en ordentlig stereo och någon som hjälper till med körningen. Resan genom Danmark var riktig behaglig.

Så, hur ska man då summera det här äventyret?

ADAC gjorde ett bra jobb vid den initiala bärgningen. Tog kanske knappt en timme innan de kom.

Sen gick det galet i pappersexercisen mellan RSA och ADAC, vilket resulterade i att det tog närmare 3 dygn innan bilen kom till SC (44km från där den stod). Hade inte det hänt, hade vi förmodligen fått bilen i tid till vår ursprungliga hemresa.

Nu blev resultatet två extra nätter i Hamburg betalda av Tesla, så på så vis var det ingen issue.

Det som var jobbig var att jag nog har haft minst 50 olika telefonsamtal med RSA, ADAC och SC under de här dagarna. Har kanske ringt hälften av dem själv och varje gång jag ringt till RSA har det varit mellan 10-15 min telefonkö och olika handläggare nästan varje gång. Tack gode gud för fri EU roaming - annars hade det blivit en saftig telefonräkning..

Har också fått mecka med två biluthyrningsfirmor, flyttat packning mellan tre olika bilar, flyttat familjen mellan olika hotell, varit till ADAC och tjatat, varit på SC 3 gånger och agerat generell sambandscentral mellan olika parter för att koordinera det hela.

Fick ett antal gånger förklara att det måste vara smartare att prioritera lagning av bilen än att skicka oss med hyrbil och frakta bil till Sverige osv osv.

Det gick inte direkt som smort, men nu är vi iallafall glada att åka hem med vår bil igen!
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av Remuz »

Grymt jobbat av dig. Som sagts så många gånger, Tesla har en del processer att jobba på :(
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2241
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av frippe »

Ojdå, vilket mega jobb som egentligen borde ha gjorts av någon på Tesla.

Lite som att vara sjuk, måste vara frisk för att orka schackra med sjukvården, försäkringskassan och alla andra.

Hamburg är visserligen en trevlig stad, men brukar inte vara lätt att slappna av och njuta vid sådana här situationer.

Skönt att det löst sig ändå.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
wLn
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 11 jun 2018 19:48

Re: Tesla-kaputt på autobahn

Inlägg av wLn »

Verdi skrev:
wLn skrev:
Trist läsning, men håller tummarna för att bilen blir fixad imorgon så ni kan köra den hem.

Är bilen fortfarande under nybilsgaranti? Anledningen till att jag frågar är för att min går snart ut och jag är sugen på att teckna förlängd, men är osäker om det är värt de 9000kr per år.

Mvh
Kan man göra det? Min passerar nog 8000 mil i vinter. Vore skönt att ha nybilsgaranti leasingtiden ut
Yes, det kan man, samarbete mellan Allianz och Tesla. Finns mer info på teslas sida.

Till trådskaparen: skönt att det ändå är löst, efter många om och men!!
Skriv svar