AP 3.0

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

AP 3.0

Inlägg av frippan »

Var lite snack igår om AP3.0.

Det jag snappade upp var.
  • * Alla bilar (S/X/3) med AP 2.0 / 2.5 kommer att kunna uppgraderas med ett enkelt byte av hårdvaran.
    * Den är ca 10x snabbare än 2.5 klarar ca 2000 FPS, så med 8 kameror á 60 FPS så finns det lite kapacitet över.
    * Någon gång under nästa år skall chippet komma.
    * Någon form av redundans på hårdvarunivå
Skall bli spännande att se om detta är vad som krävs för att de skall få ordning på FSD
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 979
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: AP 3.0

Inlägg av Generalbogge »

Var utspelade sig denna diskussionen? Om det var på nätet, har du en länk? Hade varit intressant att kolla på den i så fall.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: AP 3.0

Inlägg av evilirish »

Electrec har skrivit lite om det här: https://electrek.co/2018/08/01/tesla-ch ... -3-update/
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: AP 3.0

Inlägg av vigge50 »

Lyssna på samtalet, togs upp där av Elon och de ansvariga för AI på Tesla.

http://ir.tesla.com/events-and-presentations
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: AP 3.0

Inlägg av Feddan »

Elon Musk skrev:
The computer in the Autopilot 2.0 hardware suite is powered by Nvidia GPUs. Musk says that it is capable of processing 200 frames per second and Tesla’s hardware 3 will be able to handle 2,000 frames per second with redundancy.
Inte uppnått än, bara önsketänkande/best case scenario, som vanligt från Musk.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: AP 3.0

Inlägg av Zalman3 »

Men är bytet från AP2 till AP3 gratis?

Om inte så känner sig de som redan köpt fullständig självkörning lurade.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: AP 3.0

Inlägg av vigge50 »

Zalman3 skrev:
Men är bytet från AP2 till AP3 gratis?

Om inte så känner sig de som redan köpt fullständig självkörning lurade.
Ja, Elon sa under samtalet att det ska vara kostnadsfri uppdatering. Det skulle kunna vara så att du måste ha köpt eller köper full självkörningsförmåga för att få uppdateringen men det ska inte kosta extra.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: AP 3.0

Inlägg av vigge50 »

vigge50 skrev:
Zalman3 skrev:
Men är bytet från AP2 till AP3 gratis?

Om inte så känner sig de som redan köpt fullständig självkörning lurade.
Ja, Elon sa under samtalet att det ska vara kostnadsfri uppdatering. Det skulle kunna vara så att du måste ha köpt eller köper full självkörningsförmåga för att få uppdateringen men det ska inte kosta extra.
Gissade visst rätt, AP3 hårdvaran behövs tydligen inte för endast "Uppdaterad Autopilot" men om man har köpt eller väljer att köpa full självkörningsförmåga så ingår uppdatering av hårdvaran. Han tror nu att vi får se hårdvaran i nya bilar om 4-6 månader.

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: AP 3.0

Inlägg av dstr »

AP3... "vad var det jag sa"

Nu fattas bara dragkrok, större batteri (och med snabbare laddning (2170)), HUD och en interör facelift, sen är det dags att fundera på att beställa en ny S.
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: AP 3.0

Inlägg av OlleBack »

dstr skrev:
AP3... "vad var det jag sa"

Nu fattas bara dragkrok, större batteri (och med snabbare laddning (2170)), HUD och en interör facelift, sen är det dags att fundera på att beställa en ny S.

Fast ap3 behövs bara för FSD och är gratis om man köper det. Så känns väl rätt sjysst. Plus att tidigare ägare får köpa fsd för det tidigare lägre priset.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8565
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: AP 3.0

Inlägg av Pontus »

dstr skrev:
AP3... "vad var det jag sa"

Nu fattas bara dragkrok, större batteri (och med snabbare laddning (2170)), HUD och en interör facelift, sen är det dags att fundera på att beställa en ny S.
Hur mycket så han att AP1 hårdvaran var kapabel till, det var väl typ nivå 3-4?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: AP 3.0

Inlägg av e5m1r »

Pontus skrev:
dstr skrev:
AP3... "vad var det jag sa"

Nu fattas bara dragkrok, större batteri (och med snabbare laddning (2170)), HUD och en interör facelift, sen är det dags att fundera på att beställa en ny S.
Hur mycket så han att AP1 hårdvaran var kapabel till, det var väl typ nivå 3-4?
Svårt att säga då det som saknas idag är it will meet uou there
Altså bilen ska ha kollat i kalendern sätt din möte förvärmt / kylt bilen kört ut ur garaget och väntat på dig tom med din favorit låt om jag inte minns fel
I övrigt håller nog AP1 det som utlovats ( förutom nags i onödan )
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: AP 3.0

Inlägg av Legato »

dstr skrev:
AP3... "vad var det jag sa"

Nu fattas bara dragkrok, större batteri (och med snabbare laddning (2170)), HUD och en interör facelift, sen är det dags att fundera på att beställa en ny S.
Större batteri till S? Intressant, till X kan jag tänka mig att det finns viss efterfrågan men till S? Smaken är som baken såklart, men för mig är redan 100 stor overkill. Jag hoppas och tror istället på fler och snabbare laddare.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: AP 3.0

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:
dstr skrev:
AP3... "vad var det jag sa"

Nu fattas bara dragkrok, större batteri (och med snabbare laddning (2170)), HUD och en interör facelift, sen är det dags att fundera på att beställa en ny S.
Större batteri till S? Intressant, till X kan jag tänka mig att det finns viss efterfrågan men till S? Smaken är som baken såklart, men för mig är redan 100 stor overkill. Jag hoppas och tror istället på fler och snabbare laddare.
Ja, istället för 10-20% större batteripack så skulle jag vilja se 5-10% effektivare bil sett till förbrukning/km. Jag vill inte ha tyngre och klumpigare bil utan lättare och smidigare. Klarar bilen 40-50 mil i 110 km/h är det mer än tillräckligt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: AP 3.0

Inlägg av Mickep »

När tror ni bilarna (3/s/x) kommer få nya hårdvaran. kommer det vara inkluderad när den kommer i model3 i sverige (eller endast för de som köpt fsd?, de bilar som levereras skall tydligen betala för uppgraderingen om man inte köpt fsd).
Tidigare har man sagt i flera omgångar att detta är vad som krävts förs 2.0 sedan 2.5 och nu 3.0 för full autonomi. eller kommer det komma ytterligare hårdvara? (verkar som det komme något nytt var 6 månad)
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: AP 3.0

Inlägg av vigge50 »

Mickep skrev:
När tror ni bilarna (3/s/x) kommer få nya hårdvaran. kommer det vara inkluderad när den kommer i model3 i sverige (eller endast för de som köpt fsd?, de bilar som levereras skall tydligen betala för uppgraderingen om man inte köpt fsd).
Tidigare har man sagt i flera omgångar att detta är vad som krävts förs 2.0 sedan 2.5 och nu 3.0 för full autonomi. eller kommer det komma ytterligare hårdvara? (verkar som det komme något nytt var 6 månad)
29F49075-76D8-4E3E-8531-FA6C3FEF2875.png
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: AP 3.0

Inlägg av Bjelke »

AP 3 kommer inte att räcka till för FSD, det kommer en AP 4 också, var så säker... Osv osv...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar