Musiken hängt sig efter uppdatering

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av mgorgis »

Fick 2018.28.5 idag men sen dess så går det inte att byta kanal, välja spotify, tunin eller ens spela från mobilen. Det står loading och pilen som snurrar runt. Sista kanalen var Rock Bandit och det är det som spelar nu även när jag gått ur bilen och låst :shock: :shock:

Har startat om lilla och stora skärmen utan lösning....har någon råkat ut för ngt liknande?
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av mans71 »

Vadå, menar du att samma sak händer direkt efter uppstart igen? När det där loading inträffar brukar det väll vara att internetaccessen är knas?
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av evilirish »

Nä just det har inte hänt mig. Däremot att den fått spatt ett tag efter jag kört hemifrån (och tappat wifi) men då har det alltid gått att välja radio, bara Spotify som vägrat komma igång och bara spinner.
Användarvisningsbild
Sandor
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 08 feb 2018 22:11
Ort: Bollnäs

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av Sandor »

mgorgis skrev:
Fick 2018.28.5 idag men sen dess så går det inte att byta kanal, välja spotify, tunin eller ens spela från mobilen. Det står loading och pilen som snurrar runt. Sista kanalen var Rock Bandit och det är det som spelar nu även när jag gått ur bilen och låst :shock: :shock:

Har startat om lilla och stora skärmen utan lösning....har någon råkat ut för ngt liknande?
Min mediaspelning dog också helt. Fick samma uppdatering i går kväll. Däremot spelade min ingenting. Allt bara snurrade.

Men hos mig löste det sig med en omstart av stora skärmen. Sen har allt varit som det ska.
Kia EV9 GT-line 2024
Tesla Model X90D 2016 (såld)
Nissan Leaf 40kwh 2018 (såld)
Tesla Model S75D 2018 (såld)
VW e-Golf 2019 (såld)
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av mgorgis »

mans71 skrev:
Vadå, menar du att samma sak händer direkt efter uppstart igen? När det där loading inträffar brukar det väll vara att internetaccessen är knas?
bara en radiokanal som spelar och det bara snurrar och står loading, provade med datadelning från mobilen också men det verkar inte vara uppkopplingen. Musiken vill iaf inte tystna för nu hör jag att det är på trots att bilen är låst och foben inte ens är i närheten :D

Får prova med en till omstart då
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8570
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av Pontus »

Samma sak här men det ordnade sig efter många konstarter och gå i och ur bilen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av mgorgis »

Pontus skrev:
Samma sak här men det ordnade sig efter många konstarter och gå i och ur bilen.
Intressant! Jag provar imorgon bitti
Användarvisningsbild
mattiasottosson
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
Ort: Tjockhult

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av mattiasottosson »

Jag har samma problem, dvs loading spinner of death dyker upp i kanske 1/4 avresor.

Har lite olika knep:

1. Trycka på Spotify ett par gånger i väldig snabb följd.

2. Välja en spellista eller album i recent/favorites. Ofta laddar den en spellistevy så man kan spela en låt och därefter fungerar ofta hemvyn på Spotify.

3. Logga ut och logga in från personligt konto till Teslakontot och tillbaka igen. Jobbigt att skriva in lösenordet, men är sista utvägen och fungerar oftast

4. Starta om MCUn. Fungerar ibland, ibland hamnar man rakt tillbaka till den snurrande ikonen och för prova steg 3.
Senast redigerad av mattiasottosson, redigerad totalt 1 gånger.
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare
Inlägg: 278
Blev medlem: 17 feb 2016 10:55
Ort: Dvärsätt

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av JonasPersson »

Samma problem här efter senaste uppdateringen. Den ville bara spela radio och det gick inte att byta kanal. Ingenting hände när man klickade på Spotify eller den andra. Däremot visades radiokanalen om man klickade på Phone! Efter många omstarter verkar den fungera nu men det finns några radiokanaler i Favorites som inte går att ta bort. Funderar på att göra en reset av hela bilen...

En annan grej som hände efter senaste uppdateringen är att när sambon skulle åka iväg så stod det "Car off". Hon provade lägga i backen och det gick att köra. Däremot kunde hon inte se hastighet osv... Hade jag kört hade jag testat att resetta lilla skärmen. Hade nog löst det problemet. När hon skulle hem igen så fungerade dock bilen som vanligt.
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av mgorgis »

JonasPersson skrev:
Samma problem här efter senaste uppdateringen. Den ville bara spela radio och det gick inte att byta kanal. Ingenting hände när man klickade på Spotify eller den andra. Däremot visades radiokanalen om man klickade på Phone! Efter många omstarter verkar den fungera nu men det finns några radiokanaler i Favorites som inte går att ta bort. Funderar på att göra en reset av hela bilen...

En annan grej som hände efter senaste uppdateringen är att när sambon skulle åka iväg så stod det "Car off". Hon provade lägga i backen och det gick att köra. Däremot kunde hon inte se hastighet osv... Hade jag kört hade jag testat att resetta lilla skärmen. Hade nog löst det problemet. När hon skulle hem igen så fungerade dock bilen som vanligt.
Det du beskriver är exakt det som händer med min :) men inte det andra med "Car off" tack o lov ;)

Jag hoppas att nästa uppdatering löser problemen.

Det är lika spännande som nervöst varje gång det kommer en uppdatering men efter de senaste uppdateringarna så känns det inte lika spännande längre. Påminner lite om Windows uppdateringar :D
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av mgorgis »

Det löste sig med en till omstart, favoriterna är borta men det är bara o lägga till igen
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av Bjelke »

Nu fick jag oxo hängning här (läs in senaste sw i fredags), alltid lika kul att vara betatestare...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av Jerker »

Varje gång jag ser den här rubriken så läser jag "Musken hängt sig". :shock:
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8570
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av Pontus »

Min fungerar men jag kan inte se min playlist. Har ju inte Spotify utan Slacker men ändå. Det kommer en servicetekniker till jobbet imorgon så jag ska fråga honom.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av mgorgis »

Pontus skrev:
Min fungerar men jag kan inte se min playlist. Har ju inte Spotify utan Slacker men ändå. Det kommer en servicetekniker till jobbet imorgon så jag ska fråga honom.
Din playlist är säkert borta nu, precis som mina favoriter va borta
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av Kriper »

Trots ett antal omstarter av båda skärmarna fortsätter radiofunktionerna att försvinna. Lilla skärmen svartnar under färd för att starta om efter en stund. Kanalerna är svagt markerade på stora skärmen och funkar bara ibland. Har också raderat de gamla presetsen och lagrat nya men det fortsätter att strula. Blädderknapparna för att byta kanal på vänster sida på ratten funkar inte heller. Ska ringa SC i morgon så kanske de kan hjälpa till.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av Teslaspolen »

Har problem med ljudet nu med. Ofta hänger den sig på en radiokanal, eller fastnar på avstängt. Radio, Spotify och TuneIn fubgerar inte. Löses genom omstart av stora skärmen, men felet har återkommit ett par gånger.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av Kriper »

Hear, hear, Tesla! :roll:
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av Bjelke »

Teslaspolen skrev:
Har problem med ljudet nu med. Ofta hänger den sig på en radiokanal, eller fastnar på avstängt. Radio, Spotify och TuneIn fubgerar inte. Löses genom omstart av stora skärmen, men felet har återkommit ett par gånger.
Startade om två gånger nyss men ingen skillnad :twisted:
Dessutom efter första omstarten så fick jag
"Touch screen unresponsive " skitkul skämt Tesla! :(
Det betyder att skärmen inte går att använda alls och
måste startas om igen...
Näe ibland (eller snarare typ alltid) så saknar jag vanliga hederliga knappar och reglage, åtminstone
för musik, klima, sätesvärmare/andra värmesystem mm...
Betatestare deluxe :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8570
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av Pontus »

Tror att ver 9 inte är så bra media spelaren så nu försöker man bara dra ner förväntningarna på hur en bra media spelare ska fungera. Man hoppas på "jippi version 9 är suverän den spelar musik" :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av mgorgis »

Kanske inte relaterad till samma uppdatering men nu ser jag en ljusgul linje runt hela skärmen när det är ljust bakgrund. Vet inte om det syns på bilden här.

[img]
C4D37831-AE53-4610-BCD2-C7461FE4FF9B.jpeg
[/img]
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare
Inlägg: 278
Blev medlem: 17 feb 2016 10:55
Ort: Dvärsätt

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av JonasPersson »

Jerker skrev:
Varje gång jag ser den här rubriken så läser jag "Musken hängt sig". :shock:

:lol: :shock: :shock: :shock: :lol:
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare
Inlägg: 278
Blev medlem: 17 feb 2016 10:55
Ort: Dvärsätt

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av JonasPersson »

Kriper skrev:
Trots ett antal omstarter av båda skärmarna fortsätter radiofunktionerna att försvinna. Lilla skärmen svartnar under färd för att starta om efter en stund. Kanalerna är svagt markerade på stora skärmen och funkar bara ibland. Har också raderat de gamla presetsen och lagrat nya men det fortsätter att strula. Blädderknapparna för att byta kanal på vänster sida på ratten funkar inte heller. Ska ringa SC i morgon så kanske de kan hjälpa till.
Ja, det där med "svagt markerade" stämmer med min bil också. De går inte att ta bort dessutom..

På sätt och vis skönt att vi är många som har ungefär samma problem i alla fall. Det lär ju ordna sig vid nästa uppdatering.
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
tek
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 18 dec 2017 14:19

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av tek »

mgorgis skrev:
Kanske inte relaterad till samma uppdatering men nu ser jag en ljusgul linje runt hela skärmen när det är ljust bakgrund.
Detta borde vara ett problem med själva LED panelen, jag har för mig att det beror på att panelen missfärgas av värme över tid. Vet inte om det finns någon tråd här på forumet - på TMC så finns bl.a. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ion.96016/
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Musiken hängt sig efter uppdatering

Inlägg av mgorgis »

tek skrev:
mgorgis skrev:
Kanske inte relaterad till samma uppdatering men nu ser jag en ljusgul linje runt hela skärmen när det är ljust bakgrund.
Detta borde vara ett problem med själva LED panelen, jag har för mig att det beror på att panelen missfärgas av värme över tid. Vet inte om det finns någon tråd här på forumet - på TMC så finns bl.a. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ion.96016/
Det är ju en rak fin remsa runt hela skärmen så det är isf en defekt. Ska ta upp det när jag åker in för att få dörrhandtaget fixat.
Skriv svar