Tesla börjar driva egna ”bilskadecenter”?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla börjar driva egna ”bilskadecenter”?

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Verdi skrev:
Bjelke skrev:
Det låter säkert jättefint med fler ställen att laga bilar på men hur fan löser det problemet med att det inte finns delar att få tag i och ägare får vänta månader på dessa???
Börja med att tillverka och skicka ut reservdelar först säger jag iaf!
Sedan om dom vill göra det bättre för oss ägare så kan dom sluta tramsa och börja sälja delar till vanliga verkstäder och inte bara en handfull ställen i några få storstäder...
Jag är måttfullt nöjd med att behöva åka 30 mil om bilen blir skadad, eller vänta ett halvår på någon del som vissa gör just nu...
Hmmm. Varför väntar vi på varsin ny Tesla egentligen? :lol:
För att klara sig medans den ena är obrukbar :lol:
(obs, inte bara ett roligt skämt i mitt fall...)
Du får verkligen inte vara för öppen med detta. Du har köpt en reservtesla så att du alltid har en att tillgå när den andra är på verkstaden. För en oinsatt icke-sekterist kan det verka lite smått galet. Typ. ;)
Angående krockskada hade jag uppenbarligen tur. När sambon försökte flytta på garageväggen med Teslan i våras tog det mindre än en vecka att laga den. Och jag undrade förstås hur de hade lyckats att få tag i en ny stötfångare så snabbt. Men jag frågade aldrig. Sen såg jag på fakturan att de inte alls hade bytt den. De har faktiskt på gammalt hederligt sätt lagat stötfångaren. Jag visste inte att bilverkstäder ens gör sånt idag. De byter ju bara delar i vanliga fall. Men det blev precis lika fint.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla börjar driva egna ”bilskadecenter”?

Inlägg av e5m1r »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Verdi skrev:
Bjelke skrev:
Det låter säkert jättefint med fler ställen att laga bilar på men hur fan löser det problemet med att det inte finns delar att få tag i och ägare får vänta månader på dessa???
Börja med att tillverka och skicka ut reservdelar först säger jag iaf!
Sedan om dom vill göra det bättre för oss ägare så kan dom sluta tramsa och börja sälja delar till vanliga verkstäder och inte bara en handfull ställen i några få storstäder...
Jag är måttfullt nöjd med att behöva åka 30 mil om bilen blir skadad, eller vänta ett halvår på någon del som vissa gör just nu...
Hmmm. Varför väntar vi på varsin ny Tesla egentligen? :lol:
För att klara sig medans den ena är obrukbar :lol:
(obs, inte bara ett roligt skämt i mitt fall...)
Du får verkligen inte vara för öppen med detta. Du har köpt en reservtesla så att du alltid har en att tillgå när den andra är på verkstaden. För en oinsatt icke-sekterist kan det verka lite smått galet. Typ. ;)
Angående krockskada hade jag uppenbarligen tur. När sambon försökte flytta på garageväggen med Teslan i våras tog det mindre än en vecka att laga den. Och jag undrade förstås hur de hade lyckats att få tag i en ny stötfångare så snabbt. Men jag frågade aldrig. Sen såg jag på fakturan att de inte alls hade bytt den. De har faktiskt på gammalt hederligt sätt lagat stötfångaren. Jag visste inte att bilverkstäder ens gör sånt idag. De byter ju bara delar i vanliga fall. Men det blev precis lika fint.
Ibland har man tur och en annan bil väntar på nåt men stötfångaren har kommit Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar