Strulig spotify

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Richan
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 jul 2016 12:41
Ort: Stockholm

Strulig spotify

Inlägg av Richan »

Hallå på er.

Är nybliven MS ägare (2015, 3G modul) som tycker att Spotify strular en hel del, det är ofta som den inte svarar alls.
Ibland funkar det klockrent, men ibland när man startar bilen eller går från radio till Spot så får jag bara "evil wheel".

Funkar det bättre för er med LTE (4G) modul? eller det Teslas implementering som är problemet?
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Strulig spotify

Inlägg av HerrNilsson »

Samma som mig verkar det som. Har också en S från -15. Har märkt den senaste tiden att när jag går in på FM-radio så orsakar detta någon slags hängning, för jag kan därefter inte få ljud från Spotify, TuneIn eller ens Phone. Då står den bara och laddar. Det funkar inte att muta via ratthjulet heller. Det enda jag kan göra som påverkar ljudet är att höja/sänka. Liten omstart rättar till problemet men det återkommer ganska ofta.

Om jag inte bryr mig om FM-radion utan håller mig till Spotify och de andra så fungerar det generellt mycket bra.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Strulig spotify

Inlägg av jpetters »

Jag tycker Spotify fungerar bättre med 4G, men fortfarande en del strul emellanåt.
Då jämför jag mellan min S med 3G och min andra S med 4G.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare
Inlägg: 278
Blev medlem: 17 feb 2016 10:55
Ort: Dvärsätt

Re: Strulig spotify

Inlägg av JonasPersson »

Denna bugg har tagits upp i tidigare tråd. Verkar vara något som inte Tesla prioriterar att fixa utan vi hoppas att det är ok sen när version 9 kommer. Vilken torsdag som helst...
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Strulig spotify

Inlägg av Yxel »

Står ni på wi-fi?
Tycker min Spotify krånglar när den kopplar över ifrån wi-fi hemma till 3G på vägen.

Också en S 2015.
Multicoat Red Model X P100D
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Strulig spotify

Inlägg av Svenssons »

Yxel skrev:
Står ni på wi-fi?
Tycker min Spotify krånglar när den kopplar över ifrån wi-fi hemma till 3G på vägen.

Också en S 2015.
Japp, antar att detta är en känd "feature" som funnits i många år. Bilen har ju WiFi när den står parkerad och tappar det när jag kör. Behöver växla till annan kanal (TuneIn i mitt fall) efter att den tappat WiFi-uppkopplingen och då fungerar det.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Strulig spotify

Inlägg av pubbe »

Min krånglar typ vart en gång i veckan när jag åker över landsgränser (pendlar malmö - köpenhamn dagligen i perioder), men omstart hjälper alltid (håll ner båda knapparna på ratten samt bromsen samtidigt). Det går ju att köra bilen medan infotainment systemet startar om så inte någon större problem. Har hänt någon enstaka gång när den gått från wifi till mobilnätet. Vore skönt om dom fixade det förstås...
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Strulig spotify

Inlägg av drakbane »

Funkar varannan dag i bästa fall...
Då jämför jag mellan min S med 3G och min andra X med 4G

"as designed..."
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Strulig spotify

Inlägg av mans71 »

pubbe skrev:
Min krånglar typ vart en gång i veckan när jag åker över landsgränser (pendlar malmö - köpenhamn dagligen i perioder), men omstart hjälper alltid (håll ner båda knapparna på ratten samt bromsen samtidigt).
Varför håller du nere bromsen?
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Strulig spotify

Inlägg av e5m1r »

mans71 skrev:
pubbe skrev:
Min krånglar typ vart en gång i veckan när jag åker över landsgränser (pendlar malmö - köpenhamn dagligen i perioder), men omstart hjälper alltid (håll ner båda knapparna på ratten samt bromsen samtidigt).
Varför håller du nere bromsen?
Blir djupare reset enligt tesla
Du ska dessutom hålla knapparna nedtryckta tills du ser tesla loggan
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Strulig spotify

Inlägg av mans71 »

e5m1r skrev:
mans71 skrev:
pubbe skrev:
Min krånglar typ vart en gång i veckan när jag åker över landsgränser (pendlar malmö - köpenhamn dagligen i perioder), men omstart hjälper alltid (håll ner båda knapparna på ratten samt bromsen samtidigt).
Varför håller du nere bromsen?
Blir djupare reset enligt tesla
Du ska dessutom hålla knapparna nedtryckta tills du ser tesla loggan
Det hade jag ingen aning om :) Va bra, då har man lärt sig något nytt idag också då!
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Richan
Teslaägare
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 jul 2016 12:41
Ort: Stockholm

Re: Strulig spotify

Inlägg av Richan »

Yxel skrev:
Står ni på wi-fi?
Tycker min Spotify krånglar när den kopplar över ifrån wi-fi hemma till 3G på vägen.

Också en S 2015.
Jag måste fixa en ny AP ute för att få bra WiFi till bilen, så i mitt fall är jag alltså inte koplad på WiFi när jag står hemma.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Strulig spotify

Inlägg av jpetters »

Jag har märkt att det oftare strular när jag har Energy Saving påslaget.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 25 jun 2016 19:05
Ort: Lund

Re: Strulig spotify

Inlägg av thomas76 »

Det där med att reset blir djupare när bromsen hålls intryckt är bara en myt. Teslan blir alltså inte mer resetad pga bromspedalen är intrycket. Det är endast en säkerhets åtgärd om tex bilen står i lutning och parkeringsbromsen skulle släppa vid reset. Skulle även med säkerhet kunna säga att knapparna kan släppas när mitten skärmen blir svart.
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Strulig spotify

Inlägg av e5m1r »

thomas76 skrev:
Det där med att reset blir djupare när bromsen hålls intryckt är bara en myt. Teslan blir alltså inte mer resetad pga bromspedalen är intrycket. Det är endast en säkerhets åtgärd om tex bilen står i lutning och parkeringsbromsen skulle släppa vid reset. Skulle även med säkerhet kunna säga att knapparna kan släppas när mitten skärmen blir svart.
Då är det en välrotad myt då tesla själva säger det oavsett om du hamnar i sverige eller nedeländerna
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 25 jun 2016 19:05
Ort: Lund

Re: Strulig spotify

Inlägg av thomas76 »

Helt rätt. Tesla säger att man skall ha bromspedalen nere, men det blir ingen djupare reset för det. Skall en djupreset göras så gör man det i settings och power off via stora skärmen och låta bilen vara så i minst 4min. Sen väcka bilen med att trycka ner bromspedalen.
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Skriv svar