Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Verdi »

LarsL skrev:
Har kolfiber dekoren ändras?
Jag var och tittade på Model 3 idag och kollade då också på Model S och X. Model 3 har ju en snygg och trevlig bräda med en naturlig faner yta, den var snyggare än vad jag trodde utifrån bilder. Tidigare har jag haft ett minne av att S och X också hade ”naturliga” ytor på sina paneler eller hur? Nu hade de här två bilarna i butiken kolfiber paneler, så det är möjligt att träpaneler är bättre, men de här panelerna var plastiga. Det låg som en tjock lack över kolfibern så att man inte kunde känna något alls och dessutom har den blivit blank, vilket jag inte kommer ihåg den gamla som. Hur är det var kolfibern matt förr?
Teslas kolfiber ser ganska billig ut. Den mörka asken som jag har är lite plastig också men det duger.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av LarsL »

Har för mig att den var betydligt mattare i tex min fars Tesla, var ett tag sedan jag satt i den så mins inte exakt.
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1419
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Niclas »

Som det ser ut nu skulle jag inte beställa ny model S idag.
Min från 2015 har panoramatak öppningsbart med fästen, dubbelladdare, sportfjädring, bättre stolar NG med äkta läder, bättre baksäte, bättre styrning.

I mitt tycke är model S sämre idag än för 3 år sedan. Enda som blivit bättre är batterikapaciteten.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Tars »

Niclas skrev:
Som det ser ut nu skulle jag inte beställa ny model S idag.
Min från 2015 har panoramatak öppningsbart med fästen, dubbelladdare, sportfjädring, bättre stolar NG med äkta läder, bättre baksäte, bättre styrning.

I mitt tycke är model S sämre idag än för 3 år sedan. Enda som blivit bättre är batterikapaciteten.
Kan faktiskt instämma med dig.
Va och provkörde p100d idag, som jag tänkt ha tills imorgon, men lämnade tillbaka den då jag kände att skillnaden mellan min och den var liten.
Det som märktes mest var batteriet (bättre) och fjädringen (sämre ur mitt tycke)
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Tars »

Och då har min bil rullat 18.000 mil.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Verdi

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Verdi »

Varför vill ni ha hård "sportfjädring" på en så pass stor bil som ändå inte kan köras så hårt? Jag tycker den vanliga luftfjädringen duger för biltypen. Faktum är att den kanske är lite för hård t o m.

Vad gäller stolarna så passar premium min rumpa perfekt. NG är lite för hårda och lite för skålade.


Däremot saknar jag läderdoften en aning. Men "veganklädseln" är bra i övrigt. Bra känsla.

Vad är det som skiljer i styrningen?
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Tars »

Verdi skrev:
Varför vill ni ha hård "sportfjädring" på en så pass stor bil som ändå inte kan köras så hårt? Jag tycker den vanliga luftfjädringen duger för biltypen. Faktum är att den kanske är lite för hård t o m.

Vad gäller stolarna så passar premium min rumpa perfekt. NG är lite för hårda och lite för skålade.


Däremot saknar jag läderdoften en aning. Men "veganklädseln" är bra i övrigt. Bra känsla.

Vad är det som skiljer i styrningen?
Smaken är som baken, delad, och får jag tillfälle så kör jag väldigt aktivt och då uppskattar jag den hårdare fjädringen och stolarna som sitter åt bättre för mig.

Styrningen, har för mig förmodligen har att göra med om det är luftfjädring eller ej gissar jag.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Remuz »

Håller med om fjädring. Stål på s var underbart. Men allt annat anser jag bättre nu. Klädseln är bättre, säten bättre, paneler bättre... ja, kommer inte på något som är sämre nu än innan för min del.
P85D svart/svart med gratis SuC
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Smutt »

Remuz skrev:
Håller med om fjädring. Stål på s var underbart. Men allt annat anser jag bättre nu. Klädseln är bättre, säten bättre, paneler bättre... ja, kommer inte på något som är sämre nu än innan för min del.
Stål är Smutt,men jag gillade även det lägre priset på S60 och bakhjulsdrift
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Teslaspolen »

Stora frunken och laddaren!

Den första kan förstå absolut. Men den andra är mera konstig...
Skriv svar