Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11842
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av HelectriC »

WHAT!!! Kan man inte längre beställa en Tesla (oberoende av modell) där det går att ha takbox, cykel etc på taket :o :o :o
Vad händer? Ska det bli Ford av Tesla men enbart 1 färg, en spec av utrustning etc. seriöst dåligt gjort!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av vigge50 »

Jeppe_E skrev:
MS blev 17000kr dyrare? Kostade väl 951.000 tidigare. 968.000 nu

Men går det att sätta takbox på nu?
Är tyvärr rädd att det inte går längre vilket i så fall är riktigt kasst.
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av MaLund13 »

Jeppe_E skrev:
MaLund13 skrev:
Ja, verkar som att panoramaglastaket nu är standard. Kostade väl 22tkr innan?
Nej Panoramataket var standard, soltaket kostade extra.
Öppningsbara glastaket heter Panoramatak (Panoramic Roof), det vanliga glastaket hette bara Glastak (Glass Roof)

Edit: Verkar mycket riktigt som att det är panoramataket som är borta. *Riktigt* dåligt att helt ta bort möjlighet till takbox! :evil:
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av LarsL »

Ingen takbox och ingen dragkrok! “No more soup for you!”
Kanske bäst vi slutar klaga... :?
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Hyted »

Kanske lyckokast att ha en S påväg med öppningsbart tak då
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av NEO »

Fantastiskt hur ett bilmärke kan erbjuda sämre alternativ 2018 än när jag köpte min första TMS 2013. Knåpade ihop en S75D (motsvarigheten till 85kWh batteriprestanda-ish) och landar på cirka 1.15m för en bil som enbart får AP2.5 och hepafilter. Följande fattas: Dubbelladdare 22kW (något jag inte kan leva utan), Panorama tak, Rear facing seats, äkta skinninredning :cry:
sch123
Inlägg: 58
Blev medlem: 05 sep 2015 13:22

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av sch123 »

MaLund13 skrev:
Jeppe_E skrev:
MaLund13 skrev:
Ja, verkar som att panoramaglastaket nu är standard. Kostade väl 22tkr innan?
Nej Panoramataket var standard, soltaket kostade extra.
Öppningsbara glastaket heter Panoramatak (Panoramic Roof), det vanliga glastaket hette bara Glastak (Glass Roof)

Edit: Verkar mycket riktigt som att det är panoramataket som är borta. *Riktigt* dåligt att helt ta bort möjlighet till takbox! :evil:
Enligt bilden på konfiguratorn så har Tesla tagit bort det fasta glastaket, d.v.s. det som saknade takfästen och mittbalk och bara var en stor glasruta, och gjort det öppningsbara soltaket MED takfästen standard istället. Så ni kan nog ta det lungt :D
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare
Inlägg: 394
Blev medlem: 10 jun 2015 11:49

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av mjwahl »

sch123 skrev:
MaLund13 skrev:
Jeppe_E skrev:
MaLund13 skrev:
Ja, verkar som att panoramaglastaket nu är standard. Kostade väl 22tkr innan?
Nej Panoramataket var standard, soltaket kostade extra.
Öppningsbara glastaket heter Panoramatak (Panoramic Roof), det vanliga glastaket hette bara Glastak (Glass Roof)

Edit: Verkar mycket riktigt som att det är panoramataket som är borta. *Riktigt* dåligt att helt ta bort möjlighet till takbox! :evil:
Enligt bilden på konfiguratorn så har Tesla tagit bort det fasta glastaket, d.v.s. det som saknade takfästen och mittbalk och bara var en stor glasruta, och gjort det öppningsbara soltaket MED takfästen standard istället. Så ni kan nog ta det lungt :D
Förstår inte riktigt hur du får ihop detta? På min konfigurator är det precis tvärt om, dvs fast glastak är det enda som erbjuds.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av vigge50 »

sch123 skrev:
MaLund13 skrev:
Jeppe_E skrev:
MaLund13 skrev:
Ja, verkar som att panoramaglastaket nu är standard. Kostade väl 22tkr innan?
Nej Panoramataket var standard, soltaket kostade extra.
Öppningsbara glastaket heter Panoramatak (Panoramic Roof), det vanliga glastaket hette bara Glastak (Glass Roof)

Edit: Verkar mycket riktigt som att det är panoramataket som är borta. *Riktigt* dåligt att helt ta bort möjlighet till takbox! :evil:
Enligt bilden på konfiguratorn så har Tesla tagit bort det fasta glastaket, d.v.s. det som saknade takfästen och mittbalk och bara var en stor glasruta, och gjort det öppningsbara soltaket MED takfästen standard istället. Så ni kan nog ta det lungt :D
Var ser du det?
Skärmklipp.PNG
sch123
Inlägg: 58
Blev medlem: 05 sep 2015 13:22

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av sch123 »

Det måste vara gamla cookies som spökar. Så här ser det ut i Designstudion för mig just nu.
Capssaure.PNG
I ett inkognitofönster så syns enbart det fasta glastaket, så det var ju tråkigt :(
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av vigge50 »

Prisförändringarna
Model S 75D: +16 600 kr
Model X 75D: +17 600 kr

Resterande samma pris

Så ifall man vill köpa en 100D och vill ha svart fuskläder så har priset gått ner med dagens ändringar och speciellt förmånsvärdet som påverkas mer av extrautrustning. Även de andra interiörerna är billigare.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10909
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Jerker »

Allt för att öka effektiviteten och vinsten. Verkar som att Tesla fokuserar helt på detta nu. Det måste komma flera kvartal i rad som visar vinst.
Användarvisningsbild
binsell-gerdin
Teslaägare
Inlägg: 87
Blev medlem: 01 apr 2016 21:23

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av binsell-gerdin »

Jag får inte ens fram designstudion på min ajjfån längre, samma sak igår kväll. Tänkte det va uppdatering på g men verkar funka för er andra? Att inte ha möjlighet för takräcke vore katastrof, särskilt utan möjlighet till drag.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5480
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av OfarligTesla »

binsell-gerdin skrev:
Jag får inte ens fram designstudion på min ajjfån längre, samma sak igår kväll. Tänkte det va uppdatering på g men verkar funka för er andra? Att inte ha möjlighet för takräcke vore katastrof, särskilt utan möjlighet till drag.
Den har varit död på min iPhone länge, inga problem på min Android dock.
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av DSV »

Utan takbox och bara svettig skinnklädsel, ja då börjar det kännas mer praktiskt att få köa vid CCS laddare med valfri annan bil om jag ska byta :-(
Verdi

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Verdi »

DSV skrev:
Utan takbox och bara svettig skinnklädsel, ja då börjar det kännas mer praktiskt att få köa vid CCS laddare med valfri annan bil om jag ska byta :-(
Vadå kan man inte få möjlighet till takbox längre?
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av NEO »

Verdi skrev:
DSV skrev:
Utan takbox och bara svettig skinnklädsel, ja då börjar det kännas mer praktiskt att få köa vid CCS laddare med valfri annan bil om jag ska byta :-(
Vadå kan man inte få möjlighet till takbox längre?
Jo med sugkoppstackräcken, men eftersom panotaket är discounted for så lär inga fästen finnas som på glass roof.
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av MaLund13 »

Verdi skrev:
DSV skrev:
Utan takbox och bara svettig skinnklädsel, ja då börjar det kännas mer praktiskt att få köa vid CCS laddare med valfri annan bil om jag ska byta :-(
Vadå kan man inte få möjlighet till takbox längre?
Det icke öppningsbara glastaket har inte fästen för takräcke, och det är nu det enda som erbjuds.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av pegs »

Byter bil 2020. Räknar med att det finns gott om elbilar att välja mellan då och flera laddnätverk.
En bil utan takräcke kommer inte att finnas med på min lista över kandidater.
Så långt bort att jag inte blir upprörd utan mest förundrad. Vad röker dom?

Kommer dom sälja en enda model S i vårt grannland till väster där längdskidåkning är "statsreligion"?
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av LarsL »

Har kolfiber dekoren ändras?
Jag var och tittade på Model 3 idag och kollade då också på Model S och X. Model 3 har ju en snygg och trevlig bräda med en naturlig faner yta, den var snyggare än vad jag trodde utifrån bilder. Tidigare har jag haft ett minne av att S och X också hade ”naturliga” ytor på sina paneler eller hur? Nu hade de här två bilarna i butiken kolfiber paneler, så det är möjligt att träpaneler är bättre, men de här panelerna var plastiga. Det låg som en tjock lack över kolfibern så att man inte kunde känna något alls och dessutom har den blivit blank, vilket jag inte kommer ihåg den gamla som. Hur är det var kolfibern matt förr?
Verdi

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Verdi »

LarsL skrev:
Har kolfiber dekoren ändras?
Jag var och tittade på Model 3 idag och kollade då också på Model S och X. Model 3 har ju en snygg och trevlig bräda med en naturlig faner yta, den var snyggare än vad jag trodde utifrån bilder. Tidigare har jag haft ett minne av att S och X också hade ”naturliga” ytor på sina paneler eller hur? Nu hade de här två bilarna i butiken kolfiber paneler, så det är möjligt att träpaneler är bättre, men de här panelerna var plastiga. Det låg som en tjock lack över kolfibern så att man inte kunde känna något alls och dessutom har den blivit blank, vilket jag inte kommer ihåg den gamla som. Hur är det var kolfibern matt förr?
Teslas kolfiber ser ganska billig ut. Den mörka asken som jag har är lite plastig också men det duger.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av LarsL »

Har för mig att den var betydligt mattare i tex min fars Tesla, var ett tag sedan jag satt i den så mins inte exakt.
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1417
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Niclas »

Som det ser ut nu skulle jag inte beställa ny model S idag.
Min från 2015 har panoramatak öppningsbart med fästen, dubbelladdare, sportfjädring, bättre stolar NG med äkta läder, bättre baksäte, bättre styrning.

I mitt tycke är model S sämre idag än för 3 år sedan. Enda som blivit bättre är batterikapaciteten.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Tars »

Niclas skrev:
Som det ser ut nu skulle jag inte beställa ny model S idag.
Min från 2015 har panoramatak öppningsbart med fästen, dubbelladdare, sportfjädring, bättre stolar NG med äkta läder, bättre baksäte, bättre styrning.

I mitt tycke är model S sämre idag än för 3 år sedan. Enda som blivit bättre är batterikapaciteten.
Kan faktiskt instämma med dig.
Va och provkörde p100d idag, som jag tänkt ha tills imorgon, men lämnade tillbaka den då jag kände att skillnaden mellan min och den var liten.
Det som märktes mest var batteriet (bättre) och fjädringen (sämre ur mitt tycke)
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tycker ni Tesla har få interiörer? Vänta bara...

Inlägg av Tars »

Och då har min bil rullat 18.000 mil.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar