Bilwrap

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Clayman76
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 aug 2017 10:42

Bilwrap

Inlägg av Clayman76 »

Svart färg på en bil tycker jag är snyggt, men jättejobbigt o hålla rent. Svart är även väldigt känsligt mot repor,stenskott osv. Dom röda och vita multicoat färgerna är läckra men enligt mej hiskeligt dyra!
Har därför börjat fundera på att eventuellt låta någon duktig firma göra en helwrap på bilen.

Jag kan ingenting om ämnet och startar därför denna tråd, för att försöka få in info och erfarenheter från er som är kunniga i ämnet!

All info och funderingar runt kvalite,kostnad,rekommederade firmor och erfarenheter kring bilwrapping tas tacksamt emot.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Bilwrap

Inlägg av TeslaTissel »

Clayman76 skrev:
Svart färg på en bil tycker jag är snyggt, men jättejobbigt o hålla rent. Svart är även väldigt känsligt mot repor,stenskott osv. Dom röda och vita multicoat färgerna är läckra men enligt mej hiskeligt dyra!
Har därför börjat fundera på att eventuellt låta någon duktig firma göra en helwrap på bilen.

Jag kan ingenting om ämnet och startar därför denna tråd, för att försöka få in info och erfarenheter från er som är kunniga i ämnet!

All info och funderingar runt kvalite,kostnad,rekommederade firmor och erfarenheter kring bilwrapping tas tacksamt emot.
Vi har det i denna tråd annars http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 51&t=13987

Men det är kanske rätt lägga det generellt för ALLA modeller?
Användarvisningsbild
Clayman76
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 14 aug 2017 10:42

Re: Bilwrap

Inlägg av Clayman76 »

TeslaTissel skrev:
Clayman76 skrev:
Svart färg på en bil tycker jag är snyggt, men jättejobbigt o hålla rent. Svart är även väldigt känsligt mot repor,stenskott osv. Dom röda och vita multicoat färgerna är läckra men enligt mej hiskeligt dyra!
Har därför börjat fundera på att eventuellt låta någon duktig firma göra en helwrap på bilen.

Jag kan ingenting om ämnet och startar därför denna tråd, för att försöka få in info och erfarenheter från er som är kunniga i ämnet!

All info och funderingar runt kvalite,kostnad,rekommederade firmor och erfarenheter kring bilwrapping tas tacksamt emot.
Vi har det i denna tråd annars http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 51&t=13987

Men det är kanske rätt lägga det generellt för ALLA modeller?
Ja, har sett den tråden, men känns att den handlar mer om färg. Inte om sjäva wrappingen. Du har rätt att den här kan gälla generellt för samtliga modeller. Hur flyttar man tråden :?:
Skriv svar