Långt till Servicecentret? Jag hjälper dig.

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Långt till Servicecentret? Jag hjälper dig.

Inlägg av TeslaTissel »

jeppe_sthlm skrev:
Hehe - det var dåligt formulerat. Helt klart öppet för feltolkning. Var jag menade var precis som du skrev - hela upplevelsen med att känna hur det känns att åka en längre stäcka med Tesla. Åka på autopilot, ladda osv.

Jag behöver iallafall några timmar i en bil för att få en riktig känsla för bilen. Under provkörningen blev jag mest knockad av accelerationen och hade svårt att uppskatta hela bilen.
Intressant tråd.

Vill inte störa tråden men vi har i vår energiförening en ung kvinnlig högskole-studerande, ”betrodd” som ibland gör praktik-jobb som väldigt snabbt lärde sig köra en Tesla Model S utan några som helst problem.

Säger något om körbarheten även för ovana. ;)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Långt till Servicecentret? Jag hjälper dig.

Inlägg av lator »

Leo skrev:
Nja nu hade nog jag personligen hellre anförtrott min Tesla till någon annan Teslaägare (erfarenhet av bilen och redan gjort div ”testkörningar”mm)

Än att låna ut den till presumtiva Teslanyfikna som får chansen att testa vad en Tesla går för. Utan att jag åker med i bilen.
Jag inbillar mig att det inte direkt har att göra med om man redan är en Teslaägare eller inte utan vilket förhållningssätt man har till bilkörning i allmänhet. Jag skulle aldrig ens komma på tanken att "testa" en bil som jag inte äger själv. Frågan är om jag skulle ha gjort det för 30 år sedan... :oops:
Helt klart är att man bara nyttjar möjligheten om man känner förtroende för varandra.
Om jag tar mig själv som exempel: +50 år med ofantligt antal mil bakom mig. Kört Tesla närmare 2000 mil utan att ha ägt någon. Inga olyckor mer än små sammanstötningar på parkeringar och liknande (plus några älgar,rådjur och andra mindre djur, fast utan att skada bilen så mycket att jag inte kunnat köra från platsen...). Dock så resonerar jag som så att ju fler mil jag kör utan allvarliga olyckor, ju närmare kommer jag den där stora smällen och därför blir jag mer och mer försiktig i trafiken. Jag inbillar mig att jag är en bra mycket säkrare bilist än en mera hetlevrad Teslaägare som tycker att allt annat än 150 km/h är löjligt... :(

Dock tror jag att det stora problemet ligger hos SC och deras välvilja till ett liknande upplägg.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Långt till Servicecentret? Jag hjälper dig.

Inlägg av Jeppe_E »

Ja, alltså om det är några i göteborgstrakten som kan boka service i malmö, samtidigt som några tesla-ägare i Malmö bokar service i göteborg, så ställer jag gärna upp och kör era bilar till service :lol: :lol: :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Långt till Servicecentret? Jag hjälper dig.

Inlägg av pegs »

Yxel skrev:
Ingen som kör förbi Linköping till Stockholm mot slutet av året nu för senare köra tillbaka samma väg förbi Linköping? ;)

Lite trött på att köra till Stockholm...
Kan jag förstå. I och med att Scandic i Upplands V slutat hjälpa till med att sköta nycklar för lånebilar så har det blivit ännu knöligare än tidigare.

Då kunde man åka upp och lämna bilen på kvällstid och sedan köra hem med lånebilen samma kväll. Nästa kväll, samma procedur fast tvärtom. 100 mil körning för en service, men man slapp offra en arbetsdag.

Nu får man åka upp på kvällen, sova på hotell, lämna in bilen och hänga i stockholm över dagen... :-p


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 979
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Långt till Servicecentret? Jag hjälper dig.

Inlägg av Generalbogge »

Yxel skrev:
Ingen som kör förbi Linköping till Stockholm mot slutet av året nu för senare köra tillbaka samma väg förbi Linköping? ;)

Lite trött på att köra till Stockholm...
Vi kör förbi Linköping och Stockholm (ska till Gävle) den andra och hem den sjätte, så det kanske är ett alternativ.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Långt till Servicecentret? Jag hjälper dig.

Inlägg av Yxel »

Generalbogge skrev:
Yxel skrev:
Ingen som kör förbi Linköping till Stockholm mot slutet av året nu för senare köra tillbaka samma väg förbi Linköping? ;)

Lite trött på att köra till Stockholm...
Vi kör förbi Linköping och Stockholm (ska till Gävle) den andra och hem den sjätte, så det kanske är ett alternativ.
Intressant! Ska ringa dem i slutet av veckan och stämma av hur det går med reservdelarna (bluetooth). Dörrhandtaget har de fått.
(Kört en månad utan förardörrhandtag som kommer ut, lagom krångligt) Tur man inte är 190cm lång, eller hur var det nu.
Så jag hör av mig
Multicoat Red Model X P100D
Skriv svar