Klarar Tesla leverans-vågen i EU?? Volontärer?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Klarar Tesla leverans-vågen i EU?? Volontärer?

Inlägg av Jeppe_E »

Verdi skrev:

Ja vem vet, jag tror dock den riktiga rusningen låter vänta på sig tills SR kommer. Nu är det trots allt en 650 tkr bil vi pratar om.
..and then some.. ;)

Jag tror det var en väldigt stor andel som valde att inte köpa en Model 3 av just den anledningen.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Verdi

Re: Klarar Tesla leverans-vågen i EU?? Volontärer?

Inlägg av Verdi »

Jeppe_E skrev:
Verdi skrev:

Ja vem vet, jag tror dock den riktiga rusningen låter vänta på sig tills SR kommer. Nu är det trots allt en 650 tkr bil vi pratar om.
..and then some.. ;)

Jag tror det var en väldigt stor andel som valde att inte köpa en Model 3 av just den anledningen.

Själv lutar jag åt att till och med SR blir för dyr för vår del. Med premiumpaket, vinterhjul och kanske metalliclack så snackar vi antagligen en bit över 500 tkr före bonusen. Ännu värre om man vill ha AP. Såna pengar betalar jag inte för en "andrabil" som ska gå mellan hemmet och jobbet.
Användarvisningsbild
Hammar
Inlägg: 494
Blev medlem: 03 feb 2015 01:35
Ort: Kalmar

Re: Klarar Tesla leverans-vågen i EU?? Volontärer?

Inlägg av Hammar »

Med tanke på att vi har så få SC, och många har långt dit, så kanske det vore ide att försöka göra något på ett par orter som inte har SC. Om du skall hämta bilen mitt i veckan, så kan det ju vara uppskattat att få köra ett par meter och prata med ägare helgen innan, någonstans nära hemorten.
Skriv svar