Bug report

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Bug report

Inlägg av SolnaGnagarn »

Har en inom familjen som jobbar på Tesla. När nåt blir fel i bilen så sa hon att kan man trycka på röststyrningsknappen och säga Bug report. Då kan SC se på loggen vart och när felet uppstod. Nån annan som har hört talas om detta?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Bug report

Inlägg av taliz »

Har för mig jag såg det i nån av teslabjörns videos.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Bug report

Inlägg av Jeppe_E »

SolnaGnagarn skrev:
Har en inom familjen som jobbar på Tesla. När nåt blir fel i bilen så sa hon att kan man trycka på röststyrningsknappen och säga Bug report. Då kan SC se på loggen vart och när felet uppstod. Nån annan som har hört talas om detta?
Ja, men tydligen fungerar det sådär. Kan t.ex. användas när det är fel hastighet (alltså inte temporärt ändrat). Sen om det görs något åt det, låter jag vara osagt.

Man ska alltså säga Bug Report, eller Report Bug och sedan direkt efter, utan avbrott säga vad som är fel. Om detta skall ske på Svenska eller engelska vet jag inte. Men förmodligen engelska :)

Vi pratar inte stycken av text, utan korta rapporter. Typ: "Report bug wrong speed should be 60 km/h" (ja, eller om man måste ange det i miles) ;)

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Skriv svar