Hur detaljerat kan man kontrollera laddhastigheten?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Hur detaljerat kan man kontrollera laddhastigheten?

Inlägg av ascii »

Jag är en av alla människorna som ivrigt väntar på leverans av en Model 3. För att förbereda för den nyaste familjemedlemmen har jag hyrt en elbilsplats i garage (bor i flerfamiljshus). Problemet är att vi pratar enfas, 230 V, 5 Ampere. Kommer att bli lite tight, men borde gå eftersom vi mest kommer köra på helger. Går det att ställa in så låg laddhastighet på en Tesla? Vilka olika Ampere-tal kan man ställa in Teslor på att ladda med?
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Hur detaljerat kan man kontrollera laddhastigheten?

Inlägg av chaffis75 »

ascii skrev:
Jag är en av alla människorna som ivrigt väntar på leverans av en Model 3. För att förbereda för den nyaste familjemedlemmen har jag hyrt en elbilsplats i garage (bor i flerfamiljshus). Problemet är att vi pratar enfas, 230 V, 5 Ampere. Kommer att bli lite tight, men borde gå eftersom vi mest kommer köra på helger. Går det att ställa in så låg laddhastighet på en Tesla? Vilka olika Ampere-tal kan man ställa in Teslor på att ladda med?
Är inte typ 2 standarden satt att minsta laddström är 6 amp eller är jag fel på de?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Hur detaljerat kan man kontrollera laddhastigheten?

Inlägg av Tars »

På s:en är just 5 det lägsta....
Ska bli spännande och veta hur det blir för dig.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Hur detaljerat kan man kontrollera laddhastigheten?

Inlägg av ascii »

chaffis75 skrev:
ascii skrev:
Jag är en av alla människorna som ivrigt väntar på leverans av en Model 3. För att förbereda för den nyaste familjemedlemmen har jag hyrt en elbilsplats i garage (bor i flerfamiljshus). Problemet är att vi pratar enfas, 230 V, 5 Ampere. Kommer att bli lite tight, men borde gå eftersom vi mest kommer köra på helger. Går det att ställa in så låg laddhastighet på en Tesla? Vilka olika Ampere-tal kan man ställa in Teslor på att ladda med?
Är inte typ 2 standarden satt att minsta laddström är 6 amp eller är jag fel på de?
Det är möjligt, men detta garage tillhandahåller helt enkelt en stickkontakt av Schuko-typ som hänger ner från taket. Garageplats i centrala Stockholm är säljarens marknad! :?
ascii
Inlägg: 57
Blev medlem: 18 jan 2019 16:33

Re: Hur detaljerat kan man kontrollera laddhastigheten?

Inlägg av ascii »

Tars skrev:
På s:en är just 5 det lägsta....
Ska bli spännande och veta hur det blir för dig.
Då skall jag uppdatera denna tråd när jag har svar.
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Hur detaljerat kan man kontrollera laddhastigheten?

Inlägg av swegarm »

Om du bara använder den på helger kommer du inte få några problem alls.

Jag har ingen laddning hemma alls (flyttar efter sommaren) :/ funkar även om de är lite bökigt.

Med 230 /5 kommer du få knappt 1 kWh/h

Men är många timmar på fem dagar :)
Skriv svar