T4U

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

T4U

Inlägg av Remuz »

Testar just nu T4U. Som en snyggare och ”appigare” variant av Teslafi. Någon som vet vad det kostar?

Väldigt lika i uppskattning av batteriet
AB8ECFA4-B10E-4B8F-9DAC-F08581BE2028.png
44782390-A9C0-46F7-A160-641F1EF9DC2F.jpeg
P85D svart/svart med gratis SuC
Verdi

Re: T4U

Inlägg av Verdi »

Det är väl inte nån extrem uträkning som ligger till grund för den uppskattningen. Laddar du till en fast procent så tar de väl helt enkelt typical-rangen och delar med t ex 0,8 om du laddat till 80%.

Jag gillar den lite nördiga layouten i TeslaFi. När jag ser nåt med glättig yta så misstänker jag att det är nåt lurt för om man lägger kraften på design så har man antagligen fuskat med insidan. :D
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: T4U

Inlägg av Remuz »

Verdi skrev:
Jag gillar den lite nördiga layouten i TeslaFi. När jag ser nåt med glättig yta så misstänker jag att det är nåt lurt för om man lägger kraften på design så har man antagligen fuskat med insidan. :D
Samma här, men det var sjukt bekvämt med en app. Teslafi skalar inte ens sidan till telefonstorlek :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: T4U

Inlägg av TeslaTissel »

Remuz skrev:
Verdi skrev:
Jag gillar den lite nördiga layouten i TeslaFi. När jag ser nåt med glättig yta så misstänker jag att det är nåt lurt för om man lägger kraften på design så har man antagligen fuskat med insidan. :D
Samma här, men det var sjukt bekvämt med en app. Teslafi skalar inte ens sidan till telefonstorlek :)
Kan ni inte beskriva vad det gäller för något? Länkar?
Jag gissar det gäller något sätt kolla batterianvändning/Loggatan??
Så att andra än oss nerdar förstår vad ni refererar till. :) ;)
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: T4U

Inlägg av Remuz »

Teslafi och Tesla4U övervakar bilen genom att vara inloggad mot mytesla. Sedan får man all historik på bilen, resor, laddning osv. Statistikporr om man är nerdig
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1052
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: T4U

Inlägg av jeppe_sthlm »

Jag körde TeslaSpy ett tag. Mycket snyggare än Teslafi och har app. Däremot räknade den helt åt pipan på förbrukningen och när inte ens en sådan basic sak funkade gick jag över till Teslafi.
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Verdi

Re: T4U

Inlägg av Verdi »

jeppe_sthlm skrev:
Jag körde TeslaSpy ett tag. Mycket snyggare än Teslafi och har app. Däremot räknade den helt åt pipan på förbrukningen och när inte ens en sådan basic sak funkade gick jag över till Teslafi.
Det är ju det jag säger. :D Mer design brukar betyda sämre funktion. Har alltid varit skeptisk mot Apple av den anledningen. Stör mig lite när folk kallar Tesla en IPad på hjul. :lol:
Användarvisningsbild
SweNilsson
Teslaägare
Inlägg: 35
Blev medlem: 10 nov 2018 14:44

Re: T4U

Inlägg av SweNilsson »

jeppe_sthlm skrev:
Jag körde TeslaSpy ett tag. Mycket snyggare än Teslafi och har app. Däremot räknade den helt åt pipan på förbrukningen och när inte ens en sådan basic sak funkade gick jag över till Teslafi.
Inte provat Teslaspy, men däremot kört ganska mycket teslafi. Även den räknade ordentligt fel på förbrukningen, men gav möjligheten att kalibrera beräkningen. Det kanske går med teslaspy också?
NinjaNiklas

Re: T4U

Inlägg av NinjaNiklas »

***edit. Skälvklart löste sig det av sig självt efter ett par timmar... så om ngn av er vill testa detta och har flera bilar, keep calm and wait :)



Bra tips, tänkte testa T4U nu jag med då jag använder mobilen mycket och tfi web är precis som tidigare skrev lite kackig på luren...

Men jag får dock bara in en av bilarna, ere ngn som har fler bilar på kontot och fått till det i t4u? Bilen är inte i sleep och jag har sökt föera ggr men får inte fram den :/
Skriv svar