Om man går in på teslas hemsida och konfigurerar t.ex en Model S nu, så kan man välja till "Total självkörningsförmåga".
Om man kryssar i detta står det att man får:
* Navigera med autopilot från påfart till avfart
* Autoparkering
* Summon som hittar dig på en parkeringsplats "på riktigt".
Sen står texten "Kommer senare:", följt av lite fler funktioner.
Visst är det så att Tesla ännu inte levererat "navigera med autopilot" i Europa eller "advanced summon" nånstans i världen?
Men texten på hemsidan säger implicit att man kommer att få "navigera med autopilot" och den extra fiffiga summon direkt vid leverans? Kan man tolka det på något annat sätt, när vissa saker står under "kommer senare"?
Som Tesla Model S-ägare tycker jag detta är spännande. Har Tesla demonstrerat advanced summon nån gång? Att de vågar sälja funktionen utan friskrivning gör att jag hoppas att både advanced summon och påfart-till-avfart kommer snart i Sverige.
Navigate on autopilot och advanced summon
Moderator: Redaktion
Re: Navigate on autopilot och advanced summon
Man kan tolka det som att när bilen levereras kommer man få det. Med erfarenhet ifrån Tesla så skulle jag ju dock säga det inte ens är säkert att tolka det så och absolut inte att det kommer i Europa när du får bilen om du beställer den idag.andersm skrev:Om man går in på teslas hemsida och konfigurerar t.ex en Model S nu, så kan man välja till "Total självkörningsförmåga".
Om man kryssar i detta står det att man får:
* Navigera med autopilot från påfart till avfart
* Autoparkering
* Summon som hittar dig på en parkeringsplats "på riktigt".
Sen står texten "Kommer senare:", följt av lite fler funktioner.
Visst är det så att Tesla ännu inte levererat "navigera med autopilot" i Europa eller "advanced summon" nånstans i världen?
Men texten på hemsidan säger implicit att man kommer att få "navigera med autopilot" och den extra fiffiga summon direkt vid leverans? Kan man tolka det på något annat sätt, när vissa saker står under "kommer senare"?
Som Tesla Model S-ägare tycker jag detta är spännande. Har Tesla demonstrerat advanced summon nån gång? Att de vågar sälja funktionen utan friskrivning gör att jag hoppas att både advanced summon och påfart-till-avfart kommer snart i Sverige.
Min gissning är att beställer du en bil idag så kommer dessa funktioner att finnas på bilar i USA när du får leverans av din bil i Sverige men inte alla dessa funktioner på bilen i Sverige.
Sedan vad man kan göra åt det är en bra fråga?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Navigate on autopilot och advanced summon
Om det blir så att Tesla inte lever upp till sina löften så är det väldigt synd tycker jag. Som Tesla-ägare vill jag gärna att Tesla ska sköta sig professionellt och framstå i god dager så att andrahandsvärdet på min bil behålls . Och för att elektrifieringen av världens transporter är så viktig.
Man kan ana att den svenska webbsidan bara är en översättning av den amerikanska. Men jag vill gärna tro att Tesla Sverige dubbelkollar försäljningsmaterialet så att alla löften faktiskt gäller de bilar som säljs i sverige.
Man kan ana att den svenska webbsidan bara är en översättning av den amerikanska. Men jag vill gärna tro att Tesla Sverige dubbelkollar försäljningsmaterialet så att alla löften faktiskt gäller de bilar som säljs i sverige.
Re: Navigate on autopilot och advanced summon
Du har inte följt Tesla så länge va? Det hör till Teslas business case att lova saker som sen aldrig kommer! Finns många exempel på det.andersm skrev:Om det blir så att Tesla inte lever upp till sina löften så är det väldigt synd tycker jag. Som Tesla-ägare vill jag gärna att Tesla ska sköta sig professionellt och framstå i god dager så att andrahandsvärdet på min bil behålls . Och för att elektrifieringen av världens transporter är så viktig.
Man kan ana att den svenska webbsidan bara är en översättning av den amerikanska. Men jag vill gärna tro att Tesla Sverige dubbelkollar försäljningsmaterialet så att alla löften faktiskt gäller de bilar som säljs i sverige.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Navigate on autopilot och advanced summon
Tyvärr verkar de inte ens korrekturläsa översättningarna. Det finns många exempel på felaktiga översättningar.andersm skrev:Om det blir så att Tesla inte lever upp till sina löften så är det väldigt synd tycker jag. Som Tesla-ägare vill jag gärna att Tesla ska sköta sig professionellt och framstå i god dager så att andrahandsvärdet på min bil behålls . Och för att elektrifieringen av världens transporter är så viktig.
Man kan ana att den svenska webbsidan bara är en översättning av den amerikanska. Men jag vill gärna tro att Tesla Sverige dubbelkollar försäljningsmaterialet så att alla löften faktiskt gäller de bilar som säljs i sverige.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS