Navigate on autopilot och advanced summon

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
andersm
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 sep 2018 22:06
Ort: Stockholm

Navigate on autopilot och advanced summon

Inlägg av andersm »

Om man går in på teslas hemsida och konfigurerar t.ex en Model S nu, så kan man välja till "Total självkörningsförmåga".

Om man kryssar i detta står det att man får:

* Navigera med autopilot från påfart till avfart
* Autoparkering
* Summon som hittar dig på en parkeringsplats "på riktigt".

Sen står texten "Kommer senare:", följt av lite fler funktioner.

Visst är det så att Tesla ännu inte levererat "navigera med autopilot" i Europa eller "advanced summon" nånstans i världen?

Men texten på hemsidan säger implicit att man kommer att få "navigera med autopilot" och den extra fiffiga summon direkt vid leverans? Kan man tolka det på något annat sätt, när vissa saker står under "kommer senare"?

Som Tesla Model S-ägare tycker jag detta är spännande. Har Tesla demonstrerat advanced summon nån gång? Att de vågar sälja funktionen utan friskrivning gör att jag hoppas att både advanced summon och påfart-till-avfart kommer snart i Sverige.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8570
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Navigate on autopilot och advanced summon

Inlägg av Pontus »

andersm skrev:
Om man går in på teslas hemsida och konfigurerar t.ex en Model S nu, så kan man välja till "Total självkörningsförmåga".

Om man kryssar i detta står det att man får:

* Navigera med autopilot från påfart till avfart
* Autoparkering
* Summon som hittar dig på en parkeringsplats "på riktigt".

Sen står texten "Kommer senare:", följt av lite fler funktioner.

Visst är det så att Tesla ännu inte levererat "navigera med autopilot" i Europa eller "advanced summon" nånstans i världen?

Men texten på hemsidan säger implicit att man kommer att få "navigera med autopilot" och den extra fiffiga summon direkt vid leverans? Kan man tolka det på något annat sätt, när vissa saker står under "kommer senare"?

Som Tesla Model S-ägare tycker jag detta är spännande. Har Tesla demonstrerat advanced summon nån gång? Att de vågar sälja funktionen utan friskrivning gör att jag hoppas att både advanced summon och påfart-till-avfart kommer snart i Sverige.
Man kan tolka det som att när bilen levereras kommer man få det. Med erfarenhet ifrån Tesla så skulle jag ju dock säga det inte ens är säkert att tolka det så och absolut inte att det kommer i Europa när du får bilen om du beställer den idag.
Min gissning är att beställer du en bil idag så kommer dessa funktioner att finnas på bilar i USA när du får leverans av din bil i Sverige men inte alla dessa funktioner på bilen i Sverige.
Sedan vad man kan göra åt det är en bra fråga?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
andersm
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 sep 2018 22:06
Ort: Stockholm

Re: Navigate on autopilot och advanced summon

Inlägg av andersm »

Om det blir så att Tesla inte lever upp till sina löften så är det väldigt synd tycker jag. Som Tesla-ägare vill jag gärna att Tesla ska sköta sig professionellt och framstå i god dager så att andrahandsvärdet på min bil behålls :-). Och för att elektrifieringen av världens transporter är så viktig.

Man kan ana att den svenska webbsidan bara är en översättning av den amerikanska. Men jag vill gärna tro att Tesla Sverige dubbelkollar försäljningsmaterialet så att alla löften faktiskt gäller de bilar som säljs i sverige.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Navigate on autopilot och advanced summon

Inlägg av HelectriC »

andersm skrev:
Om det blir så att Tesla inte lever upp till sina löften så är det väldigt synd tycker jag. Som Tesla-ägare vill jag gärna att Tesla ska sköta sig professionellt och framstå i god dager så att andrahandsvärdet på min bil behålls :-). Och för att elektrifieringen av världens transporter är så viktig.

Man kan ana att den svenska webbsidan bara är en översättning av den amerikanska. Men jag vill gärna tro att Tesla Sverige dubbelkollar försäljningsmaterialet så att alla löften faktiskt gäller de bilar som säljs i sverige.
Du har inte följt Tesla så länge va? Det hör till Teslas business case att lova saker som sen aldrig kommer! Finns många exempel på det.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Navigate on autopilot och advanced summon

Inlägg av bylund »

andersm skrev:
Om det blir så att Tesla inte lever upp till sina löften så är det väldigt synd tycker jag. Som Tesla-ägare vill jag gärna att Tesla ska sköta sig professionellt och framstå i god dager så att andrahandsvärdet på min bil behålls :-). Och för att elektrifieringen av världens transporter är så viktig.

Man kan ana att den svenska webbsidan bara är en översättning av den amerikanska. Men jag vill gärna tro att Tesla Sverige dubbelkollar försäljningsmaterialet så att alla löften faktiskt gäller de bilar som säljs i sverige.
Tyvärr verkar de inte ens korrekturläsa översättningarna. Det finns många exempel på felaktiga översättningar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar