Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av Teslaspolen »

Ja dom titlen lyder...

När man köper AP i efterhand (gjort det efter prisdumpningen), hur lång tid tar det innan man får den?

Köptes i torsdags (14e mars) men har inte fått något än.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av evilirish »

Jag hade min installerad och klar när jag kom ut till bilen, någon timme efter jag köpt.

Du har inte lyckats med det som jag gjorde? Dvs köra omkring och vänta på att "ratten" dyker upp för att sen till slut inse att man måste gå in i settings och aktivera AP?
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av Teslaspolen »

Nej tyvärr. Har gått igenom menyerna flera gånger och letat, hittar inget alls om Autopilot (utöver säkerhetsfunktionerna så som Forwad Collision Warning).
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av evilirish »

Ok, då hade jag nog kontaktat SC och frågat vad som gått snett. Har bilen bara uppkoppling så ska det gå snabbt.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av Remuz »

Teslaspolen skrev:
Ja dom titlen lyder...

När man köper AP i efterhand (gjort det efter prisdumpningen), hur lång tid tar det innan man får den?

Köptes i torsdags (14e mars) men har inte fått något än.
Det tog drygt två månader för min del...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av Oppfinnarn »

Lycklig ni som kan köpa autopiloten. Hade den på prov i 30 dagar och tillhörde dem som, av någon anledning, hade priset 38000 efter prissänkningen och inte 22000 (eller 44k, som en del hade) av någon skum anledning ..... tills i söndags, då kunde jag köpa den för 22000 kr på My Tesla :) . "Vad bra", tänkte jag, då slår jag till på måndagen då min 30 dagars prövotid går ut.... men nu när jag går in på My Tesla så finns ingen autopilot och köpa :?: :?:

Mycket skumt ....
Senast redigerad av Oppfinnarn, redigerad totalt 1 gånger.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av kler »

Oppfinnarn skrev:
Lycklig ni som kan köpa autopiloten. Hade den på prov i 30 dagar och hade tillhörde dem som hade priset 38000 och inte 22000 av någon skum anledning ..... tills i söndags, då kunde jag köpa den för 22000 kr. "Vad bra", tänkte jag, då slår jag till på måndagen då min 30 dagars prövotid går ut.... men nu när jag går in på My Tesla så finns ingen autopilot och köpa :?: :?:

Mycket skumt ....
Ring Tesla och kolla om du inte kan köpa över telefon.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av Oppfinnarn »

kler skrev:
Oppfinnarn skrev:
Lycklig ni som kan köpa autopiloten. Hade den på prov i 30 dagar och hade tillhörde dem som hade priset 38000 och inte 22000 av någon skum anledning ..... tills i söndags, då kunde jag köpa den för 22000 kr. "Vad bra", tänkte jag, då slår jag till på måndagen då min 30 dagars prövotid går ut.... men nu när jag går in på My Tesla så finns ingen autopilot och köpa :?: :?:

Mycket skumt ....
Ring Tesla och kolla om du inte kan köpa över telefon.
I höstas frågade jag om jag kunde köpa autopilot på faktura, men se det gick inte, måste beställas via My Tesla... Men har skickat ett mail till dem nu. Får se vad de säger. Jag hoppas inte att de chockhöjer autopiloten nu i den annalkande prishöjningen.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av kler »

Oppfinnarn skrev:
kler skrev:
Oppfinnarn skrev:
Lycklig ni som kan köpa autopiloten. Hade den på prov i 30 dagar och hade tillhörde dem som hade priset 38000 och inte 22000 av någon skum anledning ..... tills i söndags, då kunde jag köpa den för 22000 kr. "Vad bra", tänkte jag, då slår jag till på måndagen då min 30 dagars prövotid går ut.... men nu när jag går in på My Tesla så finns ingen autopilot och köpa :?: :?:

Mycket skumt ....
Ring Tesla och kolla om du inte kan köpa över telefon.
I höstas frågade jag om jag kunde köpa autopilot på faktura, men se det gick inte, måste beställas via My Tesla... Men har skickat ett mail till dem nu. Får se vad de säger. Jag hoppas inte att de chockhöjer autopiloten nu i den annalkande prishöjningen.
Hm, surt :/
Håller tummarna
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Doosan
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 sep 2018 11:01

Re: Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av Doosan »

Betalade för AP 1 23 / april , fortfarande inget nedladdat, ringde till service support hjälpe föga, dom viste ingenting, dom säger att dom har ingenting med mjukvara beställningar att göra. Så man undrar vart vänder man sig om man vill ha pengarna tillbaks?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hur länge dröjer AP uppdatering efter köp?

Inlägg av bylund »

Doosan skrev:
Betalade för AP 1 23 / april , fortfarande inget nedladdat, ringde till service support hjälpe föga, dom viste ingenting, dom säger att dom har ingenting med mjukvara beställningar att göra. Så man undrar vart vänder man sig om man vill ha pengarna tillbaks?
Om de varken levererar eller betalar tillbaka kan du kanske ta det med din bank, om du betalade med kreditkort?
Om den du pratade med hanterar detta kanske de åtminstone kan koppla till den avdelning som hanterar detta (jag tror inte på detta själv, men de borde kunna göra det...)?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar