2 nya varianter av Autopilot paket

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Eroz »

Tänkte att det var dags att registrera sig och skriva mitt första inlägg och även tacka för ett bra forum.

Som ni vet införde Tesla 2 nya varianter av ”Autopilot” paket.

Autopilot (AP)
Full self-driving (FSD)

I och med prissänkningen som nu är och att jag fick möjligheten att köpa dessa uppgraderingar via mitt Tesla konto slog jag nu till i Söndags och köpte Autopilot (AP).

Dagen efter ringde jag till Teslas kundsupport (lokal) för att fråga när jag kan kan tänkas få uppgraderingen eftersom jag fortfarande inte fått något. (Jag vet, har inget tålamod) och fick då till svar från en trevlig engelsktalande kvinna att det är serviceverkstan som ska skicka detta och fråga vilken verkstad jag använder. Sa verkstan i Upplands Väsby och kvinnan skulle skicka ett meddelande till dom för att på något sätt försöka se till att jag fick uppgraderingen.

Idag (Onsdag) hade det fortfarande inte kommit någon uppgradering (Eller någon annan information om vad som händer) Jag minns när jag beställde att det stod att det skulle kunna ta 1-3 dagar så jag trodde väl att det kommer väl idag då. Efter att det ännu inte kommit något vid lunch kände jag att det var dags att kontakta Tesla igen (Jag vet, har inget tålamod).

Eftersom att jag sist blev informerad om det är serviceverkstan som ska skicka detta tänkte jag försöka kontakta Tesla på det svenska numret som står på Fakturaunderlaget för köpet av Autopilot (AP) som ligger under Dokument på mitt Tesla konto. Försökte ringa numret flera gånger men var aldrig någon som svara. Hitta ett annat nummer från allabolag på TM Sweden AB och trodde väl att det kunde vara ett växelnummer eller liknande som kunde koppla mig till rätt person. Men ikke.. kom till Telia kundbesked om att numret inte används.

Så jag testa att ringa leveransnumret som finns under support på Teslas hemsida där jag i menyn valde att det gällde leverans av Model S/X (Inte direkt var ute efter men kanske funkar?) och kom till en svensktalande kvinna som kunde hjälpa mig men hon ville ha bevis skickat till sig om att jag köpt Autopilot uppgraderingen och att den är betald. Hon ville ha kopia på Dokumentet som fanns på mitt Tesla konto och bevis från min bank att pengarna var dragna. Jag skickade detta till henna och hon skulle skicka det till serviceteknikerna.

Sen på eftermiddagen fick jag ett svar från henne:
”mjukvaran som är relaterad till det köpet inte släpps än. Mjukvaran som den kommer med den är version 19.4.6 , datum då den kommer att släpas har jag inte. Vi kan inte svara på varför det är så, men det är det som kommer att göra den tillgänglig.”

Tänkte bara upplysa er om detta så ingen annan köper samma sak som jag och har förhoppningar om att få det i närtid..

Är jag förvirrad och besviken för att Tesla säljer något som ännu inte finns och inte heller vet när de får det? Ja! Är jag extra känslig för att själv har jobbat med försäljning och kundvård i 19 år och tycker att denna upplevelsen är allt annat än okej? Kanske.

Skulle vara intressant att höra vad ni tycker om detta.

Tack för att ni tog er tid att läsa detta långaaa inlägg..

Hade bra
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 868
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Delta »

Helt säkert den mänskliga faktorn. Allt ska prioriteras och då blir sådana här saker lidande. Det är nog risk att din uppdatering först blir aktiverad på andra sidan av månadsskiftet. Nu är det leveranser som gäller. Text med leveranstider är direkt översatt från hemmamarknaden och gäller säkert inte här och nu när människor som väntat flera år på sin M3 äntligen får den. Tänk på att östtyskarna fick vänta mer än 10 år på sin tvåtakts Trabant med kaross i pressat bomull. Du får helt säkert din AP, men när?
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Oppfinnarn »

Aha.... det är kanske därför jag inte kan köpa en autopilot i My tesla för tillfället... och kanske tur att jag inte slog till i söndags, när jag först såg den för 22k.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
mattiasottosson
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
Ort: Tjockhult

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av mattiasottosson »

Eroz skrev:
Mjukvaran som är relaterad till det köpet inte släpps än. Mjukvaran som den kommer med den är version 19.4.6 , datum då den kommer att släpas har jag inte. Vi kan inte svara på varför det är så, men det är det som kommer att göra den tillgänglig.”
Fast 19.4.6 är tillgänglig, är själv på 2019.8.1 i min S. Köpte AP den 12:e mars och den aktiveras samma dag.
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av ippii »

Eroz skrev:
Sen på eftermiddagen fick jag ett svar från henne:
”mjukvaran som är relaterad till det köpet inte släpps än. Mjukvaran som den kommer med den är version 19.4.6 , datum då den kommer att släpas har jag inte. Vi kan inte svara på varför det är så, men det är det som kommer att göra den tillgänglig.”
Jag har 19.5.25 men ingen AP än... :(
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Jeppe_E »

Vilken torsdag som helst nu. :?

Som ny Teslaägare så kan jag förstå reaktionen, men det är tyvärr lite så det är med Tesla. Ibland går det väldigt fort, ibland väldigt långsamt. Vissa får det, andra får vänta längre. Det är lite otydligt och det är ju lite olyckligt. Ibland är det regulatoriska krav som sätter stopp och man kan ju tycka att Tesla inte borde sälja funktioner som inte är regulatoriskt godkända. Det är ett av problemen med att ha samma produkt till olika marknader.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Addex86
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 28 nov 2017 21:59
Ort: Tyresö

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Addex86 »

Jag köpte också efter prissänkningen. Dock för 44.200kr var lite för ivrig. 2 dagar senare var den nere på 22.100kr. Inte fått någon kompensation än.
Men, det tog ca 10 dagar innan det hoppade igång. Jag stötte på Tesla vid flera tillfällen, hade kontakt med Erik och Ludvig i Upplands väsby.
De sa att en av deras ingenjörer tittade på det, och en morgon fanns det där.
Först fick jag summon och autopark, men detta försvann sedan under förmiddagen.
Dom skulle titta på det här med prisbilden då andra här på forumet köpt för 22.100kr och fått samma funktion. Jag tror dock inte att jag kommer få tillbaka något med tanke på prishöjningen igen.
Jag har 2019.8.1.
Model S 75D Midnight Silver -18 -Såld
Beställt Model Y LR Blå 20"
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Xmag »

mattiasottosson skrev:
Eroz skrev:
Mjukvaran som är relaterad till det köpet inte släpps än. Mjukvaran som den kommer med den är version 19.4.6 , datum då den kommer att släpas har jag inte. Vi kan inte svara på varför det är så, men det är det som kommer att göra den tillgänglig.”
Fast 19.4.6 är tillgänglig, är själv på 2019.8.1 i min S. Köpte AP den 12:e mars och den aktiveras samma dag.
Samma här, (S) fick autopilot innom en timme. Ingen mjukvaru uppdatering, (2018.50.6). Men jag har haft två veckors provperiod i höstas. Så mjukvaran fanns där redan och behövde bara aktiveras.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
mattiasottosson
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
Ort: Tjockhult

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av mattiasottosson »

Jag hade också 2018.50.x när min aktiverades. Prova att gå in och öppna releasenotsen för din senaste release i bilen.
Vet inte om det var något sammanträffande, men precis när de laddades in (efter några sekunder av en helt svart ruta för release notes) dök en notis i stil med "your autopilot trial has been activated" upp på skärmen. Har förmodligen inte med det att göra, men tyckte att sammanträffandet var udda.
Senast redigerad av mattiasottosson, redigerad totalt 1 gånger.
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Eroz »

Tack för alla svar.

Det verkar vara tydligt att det är ett brett spann på "mjukvaruversion".
- Jag själv har 2018.50.6. Ni som hade högre version än mig är ni "beta" testare?

Jag förstår det där med regulatoriska krav men borde man inte släppa en och samma version samtidigt till alla i samma land? (Är man "beta" testare förstår jag att man kan ha en annan.)

Har också haft den Trial som som erbjöds så med andra ord bör väl jag också ha en stor del av den AP mjukvaran som behövs för att det ska funka. (Om nu inte den nya AP som erbjuds nu är en helt ny variant som kräver helt ny mjukvara)

Fick ett nytt mail från Tesla:
"Vi har inte fått något releasedatum på den än.. Vill du häva det köpet så kan du göra det.
Dock kan vi inte garantera att priset som du betalt nu är det samma längre fram i så fall."

De skriver alltså att de säljer något som ännu inte finns och det meddelas alltså inte heller på något sätt vid köpet eller efter på något sätt ifall man inte själv tar kontakt och undrar varför det inte händer något.
- Hur hade ni gjort? Pengarna tillbaka eller väntat?

Förvirringen är som sagt stor på detta området.

Önskar er en trevlig helg när den väl kommer!
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Jeppe_E »

Eroz skrev:
Tack för alla svar.

Det verkar vara tydligt att det är ett brett spann på "mjukvaruversion".
- Jag själv har 2018.50.6. Ni som hade högre version än mig är ni "beta" testare?

Jag förstår det där med regulatoriska krav men borde man inte släppa en och samma version samtidigt till alla i samma land? (Är man "beta" testare förstår jag att man kan ha en annan.)

Har också haft den Trial som som erbjöds så med andra ord bör väl jag också ha en stor del av den AP mjukvaran som behövs för att det ska funka. (Om nu inte den nya AP som erbjuds nu är en helt ny variant som kräver helt ny mjukvara)

Fick ett nytt mail från Tesla:
"Vi har inte fått något releasedatum på den än.. Vill du häva det köpet så kan du göra det.
Dock kan vi inte garantera att priset som du betalt nu är det samma längre fram i så fall."

De skriver alltså att de säljer något som ännu inte finns och det meddelas alltså inte heller på något sätt vid köpet eller efter på något sätt ifall man inte själv tar kontakt och undrar varför det inte händer något.
- Hur hade ni gjort? Pengarna tillbaka eller väntat?

Förvirringen är som sagt stor på detta området.

Önskar er en trevlig helg när den väl kommer!
Du får skilja lite på paketen.

AP = Autopilot, den fungerar, enligt specifikation.
"Gör att din bil kan styra, accelerera och bromsa automatiskt för andra fordon och fotgängare i samma körfält."

Detta är alltså numera vad andra bilar benämner som Filhållningsassistent + adaptiv farthållare. Detta är precis vad som efterfrågades. En lite billigare version av det tidigare AP-paketet. Detta skall fungera i Sverige för alla. Gör det inte det, får du kontakta Tesla.

FSD = Full Self Driving, detta paketet fungerar inte än fullt ut
Total självkörningsförmåga

Navigera med Autopilot: automatisk körning från påfart till avfart, inklusive trafikplatser och omkörning av långsammare fordon.
Autoparkering: både fickparkering och vinkelrät parkering.
Summon: din parkerade bil kommer att hitta dig var som helst på en parkeringsplats. På riktigt.
Kommer senare:

Identifiera och reagera på trafikljus och stoppskyltar.
Automatisk körning på stadsgator.


Det är märkligt att Tesla har angett NAP och Summon som att detta finns ute, för det gör det (mig veterligen) inte än. Bara i USA. Autopark vet jag inte om detta är implementerat, men jag tror det. Jag påstår att Tesla bara har kopierat texten rakt av från deras amerikanska sida. Jag hade inte hävt köpet av FSD (antar att du betalat 55k). Häver du köpet nu och kommer på att du vill ha det senare, så kostar det dig 77.000 kr istället.

Funktionerna Navigering med AP och Summon är på gång, men om det kommer i april eller i december kan ingen svara på i dagsläget.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Eroz »

Jeppe_E skrev:
Eroz skrev:
Tack för alla svar.

Det verkar vara tydligt att det är ett brett spann på "mjukvaruversion".
- Jag själv har 2018.50.6. Ni som hade högre version än mig är ni "beta" testare?

Jag förstår det där med regulatoriska krav men borde man inte släppa en och samma version samtidigt till alla i samma land? (Är man "beta" testare förstår jag att man kan ha en annan.)

Har också haft den Trial som som erbjöds så med andra ord bör väl jag också ha en stor del av den AP mjukvaran som behövs för att det ska funka. (Om nu inte den nya AP som erbjuds nu är en helt ny variant som kräver helt ny mjukvara)

Fick ett nytt mail från Tesla:
"Vi har inte fått något releasedatum på den än.. Vill du häva det köpet så kan du göra det.
Dock kan vi inte garantera att priset som du betalt nu är det samma längre fram i så fall."

De skriver alltså att de säljer något som ännu inte finns och det meddelas alltså inte heller på något sätt vid köpet eller efter på något sätt ifall man inte själv tar kontakt och undrar varför det inte händer något.
- Hur hade ni gjort? Pengarna tillbaka eller väntat?

Förvirringen är som sagt stor på detta området.

Önskar er en trevlig helg när den väl kommer!
Du får skilja lite på paketen.

AP = Autopilot, den fungerar, enligt specifikation.
"Gör att din bil kan styra, accelerera och bromsa automatiskt för andra fordon och fotgängare i samma körfält."

Detta är alltså numera vad andra bilar benämner som Filhållningsassistent + adaptiv farthållare. Detta är precis vad som efterfrågades. En lite billigare version av det tidigare AP-paketet. Detta skall fungera i Sverige för alla. Gör det inte det, får du kontakta Tesla.

FSD = Full Self Driving, detta paketet fungerar inte än fullt ut
Total självkörningsförmåga

Navigera med Autopilot: automatisk körning från påfart till avfart, inklusive trafikplatser och omkörning av långsammare fordon.
Autoparkering: både fickparkering och vinkelrät parkering.
Summon: din parkerade bil kommer att hitta dig var som helst på en parkeringsplats. På riktigt.
Kommer senare:

Identifiera och reagera på trafikljus och stoppskyltar.
Automatisk körning på stadsgator.


Det är märkligt att Tesla har angett NAP och Summon som att detta finns ute, för det gör det (mig veterligen) inte än. Bara i USA. Autopark vet jag inte om detta är implementerat, men jag tror det. Jag påstår att Tesla bara har kopierat texten rakt av från deras amerikanska sida. Jag hade inte hävt köpet av FSD (antar att du betalat 55k). Häver du köpet nu och kommer på att du vill ha det senare, så kostar det dig 77.000 kr istället.

Funktionerna Navigering med AP och Summon är på gång, men om det kommer i april eller i december kan ingen svara på i dagsläget.
De olika paketen AP och FSD har jag koll på. Kanske har varit otydlig med om vilket paket jag köpte.

Men jag köpte alltså AP för 33600 kr och inte FSD. Tyckte att AP räckte för mig just nu.
Användarvisningsbild
mattiasottosson
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
Ort: Tjockhult

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av mattiasottosson »

Tycker att svaret från Tesla är egendomligt. Många har gjort precis samma köp, däribland jag, och fått AP aktiverat inom någon dag eller två.
För jag tolkar det som att du inte har någon av AP / autosteer aktiverad alls idag?

Både 2019.4.x, 2019.5.x (mest model 3 där förvisso) och 2019.8.x har gått ut publikt utanför early access program (dvs beta).

Provade du det där med release notes-menyn förresten?
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Eroz »

mattiasottosson skrev:
Tycker att svaret från Tesla är egendomligt. Många har gjort precis samma köp, däribland jag, och fått AP aktiverat inom någon dag eller två.
För jag tolkar det som att du inte har någon av AP / autosteer aktiverad alls idag?

Både 2019.4.x, 2019.5.x (mest model 3 där förvisso) och 2019.8.x har gått ut publikt utanför early access program (dvs beta).

Provade du det där med release notes-menyn förresten?
Helt rätt, har inte någon AP / autosteer aktiverad idag och jag testade tricket med release notes-menyn men tyvärr utan framgång.
Antar att jag får kontakta Tesla igen och hoppas på att jag kommer till en annan person för att se om jag får samma besked..
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av kler »

Jag köpte AP för 22k den 17 mars, och har ännu inte fått den. Hade version 2019.4.3.
Fick precis in uppdatering 2019.8.3, men inte någon AP med det.

Har kontaktat Tesla, men inte fått någon respons.
Användarvisningsbild
Besim_Mentes
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 24 mar 2019 18:00

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Besim_Mentes »

Hej
Har en Model 3 sen den 12/3 2019 och fick uppdateringen 2019.8.2 installerad idag.
Hoppades på att autopiloten skulle vara med eftersom den har lagts på efter beställningen som kompensation för prisändringen, men inte denna gång.
Efter ett samtal med Tesla fick jag veta att autopiloten kommer med för hela Europa kanske nästa vecka. Efter att de flesta Model 3 har levererats.
Jag får vänta!!
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av kler »

kler skrev:
Jag köpte AP för 22k den 17 mars, och har ännu inte fått den. Hade version 2019.4.3.
Fick precis in uppdatering 2019.8.3, men inte någon AP med det.

Har kontaktat Tesla, men inte fått någon respons.
Nu kom AP visst ett tag efter att uppdateringen installerats.

Bild
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Eroz
Inlägg: 30
Blev medlem: 20 mar 2019 22:36

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Eroz »

Vill meddela att jag hade en uppdatering som väntande på mig i morse i min X.
Efter uppgradering såg jag att det blev version 2019.8.3.

Efter cirka 4 timmar fick jag ett nytt meddelande i bilen om att Tesla tacka för mitt köp av AP och även den aktiverades.

Naturligtvis är jag glad över detta men någon information innan köp om tillgängligheten (I detta fall även efter köp) från Tesla på deras produkter hade säkert fler än jag uppskattat.

jaja slutet gott, allting gott.
Användarvisningsbild
Besim_Mentes
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 24 mar 2019 18:00

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Besim_Mentes »

Sorry min Model 3 fick uppdateringen 2019.8.3 installerad igår och inte 2019.8.2 som jag skrev tidigare.
Men får vänta på AP.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Jeppe_E »

Besim_Mentes skrev:
Sorry min Model 3 fick uppdateringen 2019.8.3 installerad igår och inte 2019.8.2 som jag skrev tidigare.
Men får vänta på AP.
Men AP har ingenting att göra med en specifik uppdatering. Den kan Tesla pusha ut, speciellt om du har betalt/fått den.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av kler »

Jeppe_E skrev:
Besim_Mentes skrev:
Sorry min Model 3 fick uppdateringen 2019.8.3 installerad igår och inte 2019.8.2 som jag skrev tidigare.
Men får vänta på AP.
Men AP har ingenting att göra med en specifik uppdatering. Den kan Tesla pusha ut, speciellt om du har betalt/fått den.
Det har nog "tyvärr" med specifik version med det nya "slimmade" AP-paketet.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av Jeppe_E »

kler skrev:
Jeppe_E skrev:
Besim_Mentes skrev:
Sorry min Model 3 fick uppdateringen 2019.8.3 installerad igår och inte 2019.8.2 som jag skrev tidigare.
Men får vänta på AP.
Men AP har ingenting att göra med en specifik uppdatering. Den kan Tesla pusha ut, speciellt om du har betalt/fått den.
Det har nog "tyvärr" med specifik version med det nya "slimmade" AP-paketet.
Jo, men.... det har ju levererats en hel del Model 3 nu och det finns väl en del som har fått AP på sina bilar, så i så fall är det som vanligt med Tesla. Oklart och otydligt.

I så fall handlar det om personer som fått det gratis som kompensation för prissänkningen. Frågan är ju då varför de inte fått det installerat. De har ju de facto "betalt" för det.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: 2 nya varianter av Autopilot paket

Inlägg av kler »

Jeppe_E skrev:
kler skrev:
Jeppe_E skrev:
Besim_Mentes skrev:
Sorry min Model 3 fick uppdateringen 2019.8.3 installerad igår och inte 2019.8.2 som jag skrev tidigare.
Men får vänta på AP.
Men AP har ingenting att göra med en specifik uppdatering. Den kan Tesla pusha ut, speciellt om du har betalt/fått den.
Det har nog "tyvärr" med specifik version med det nya "slimmade" AP-paketet.
Jo, men.... det har ju levererats en hel del Model 3 nu och det finns väl en del som har fått AP på sina bilar, så i så fall är det som vanligt med Tesla. Oklart och otydligt.

I så fall handlar det om personer som fått det gratis som kompensation för prissänkningen. Frågan är ju då varför de inte fått det installerat. De har ju de facto "betalt" för det.
Är det inte så enkelt att ingen innan igår hade den slimmade AP (jag fick min igår, till X då visserligen).
Men de som köpte EAP may or may not ha fått den?
Skriv svar