Tars: Stänga av loggning till eMMC?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
Ort: Knivsta

Re: Tars: Stänga av loggning till eMMC?

Inlägg av jonsalgerier »

e5m1r skrev:
När jag ger mig på lödning eller på gränsen till omöjlig reparation så är det med inställningen den är redan sönder kan knappast bli värre Bild
Samma här!

och ofta visar det sig vara ett totalt felaktigt antagande :D :D
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Tars: Stänga av loggning till eMMC?

Inlägg av Jeppe_E »

jonsalgerier skrev:
e5m1r skrev:
När jag ger mig på lödning eller på gränsen till omöjlig reparation så är det med inställningen den är redan sönder kan knappast bli värre Bild
Samma här!

och ofta visar det sig vara ett totalt felaktigt antagande :D :D
Jag lödde fast ett motstånd i min värmepanna. Tydligen ett vanligt fel hos IVT490. Helt plötsligt började shuntventilen att fungera och så sänkte jag elförbrukningen med ett antal kW. Kommer väl till pass nu när man ska byta till elbil :lol:
Reperatören hade förmodligen bytat halva värmepannan :lol: Nu kostade det gratis och jag fick känna mig jättestolt. :mrgreen:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tars: Stänga av loggning till eMMC?

Inlägg av mati »

Jag trodde i min enfald att det var bil-loggarna som nöter sönder chipet. Men det är alltså de vanliga Linux-loggarna?! Helt galet. Varför i hela friden gör man detta? Grundregel ett för allt som har flash-baserad lagring är att stänga av all form av (onödig) loggning. Det skulle vara superenkelt för Tesla och det är nog ingen som någonsin läser loggarna ändå. Åtminstone inte i kundbilar. De känner ju till problemet och gör ingenting, trots att det är så enkelt. Är det nåt man missar här? Så korkade kan de knappast vara att de inte vet bättre.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
ap_
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 31 mar 2016 18:21
Ort: Onsala

Re: Tars: Stänga av loggning till eMMC?

Inlägg av ap_ »

Jeppe_E skrev:
jonsalgerier skrev:
e5m1r skrev:
När jag ger mig på lödning eller på gränsen till omöjlig reparation så är det med inställningen den är redan sönder kan knappast bli värre Bild
Samma här!

och ofta visar det sig vara ett totalt felaktigt antagande :D :D
Jag lödde fast ett motstånd i min värmepanna. Tydligen ett vanligt fel hos IVT490. Helt plötsligt började shuntventilen att fungera och så sänkte jag elförbrukningen med ett antal kW. Kommer väl till pass nu när man ska byta till elbil :lol:
Reperatören hade förmodligen bytat halva värmepannan :lol: Nu kostade det gratis och jag fick känna mig jättestolt. :mrgreen:
Snyggt. Har du nån länk till felet? Tycker min 490 drar lite mycket också.
Tesla M3 LR AWD
Skriv svar