Prissänkning på Model S/X

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av helix »

Johan84 skrev:
Hittar inget om att det ska ingå fri supercharging nånstans men att det är utökat till 750 mil istället för 150, då kanske det är värt att uppge. Hämtar ut min s100d lagerbil imorgon, någon som vill att jag använder en länk? går det att göra vid leverans?

Någon som vet om man kan köpa tillbehör när man hämtar ut bilen och om den brukar va fulladdad innan? vet inte ens hur man får igång supercharging första gången men antar man ska lägga in ett kort en någon meny, har 70 mil att köra hem.
Informationen om fri Supercharging för lagerbilar dök upp i USA för någon timme sedan så det finns ännu så länge inte mer info. Kikar man på Teslas amerikanska hemsida har lagerbilar fri Supercharging, men om detta gäller även Svenska bilar är i skrivande stund oklart.

Du bör definitivt ta upp detta med fri laddning med din säljare! Är det en lagerbil du köper så ska du såklart försäkra dig om att du inte missar det erbjudandet om det gäller även i Sverige :)

Bilen är garanterat laddad över 70% när du hämtar den så det behöver du inte oroa dig för. Lite oklart var i landet du befinner dig, men Superchargers finns utspritt över landet och navigatorn hjälper dig att stanna och ladda där det behövs. Väl framme vid Superchargern är det bara att plugga i sladden så ska allt skötas per automatik. Vid leveransen kommer de att visa allt det där så du känner dig trygg när du kör iväg med bilen. Kika på teslas hemsida annars, där står det mesta om laddning och där finns också en karta var alla Superchargers ligger:
https://www.tesla.com/sv_SE/charging

Behöver du en länk för att få 750 mil så får du gärna ta min. Bara att skicka ett meddelande isåfall. Det ska gå att använda en länk på lagerbilar om man uppger den till säljaren innan leverans.
Användarvisningsbild
Eric Exar
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 26 aug 2018 20:45

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av Eric Exar »

Som ovan skriver så sköts allt med automatik på Superchargers, men det förutsätter faktiskt att man lagt in sitt valda kreditkort på sin Tesla-sida. Men det kan man göra redan innan leverans, så ska det inte vara några problem.

När jag körde hem min Tesla direkt efter köpet provade vi SuC och den hamnade inte på kontot eller ens på mina då gratis 1500km, utan de kanske bjuder på SuC första dygnet eller liknande. Så att man alltid tar sig hem och därifrån kan lägga in kreditkort. Vore smart då det är en obefintlig summa att bjuda på en enstaka laddning.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av leiflodde »

helix skrev:
Alla nya lagerbilar (ivarjefall i USA är det bekräftat) kommer nu med "Free Unlimited Supercharging".
Beställde en Long Range i början av Mars, men avbeställde igår och tog en lagerbil som var 100 billigare med exakt samma spec :D

Någon som fått fri laddning i Sverige?
Användarvisningsbild
bobo
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 11 apr 2019 19:18

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av bobo »

leiflodde skrev:
helix skrev:
Alla nya lagerbilar (ivarjefall i USA är det bekräftat) kommer nu med "Free Unlimited Supercharging".
Beställde en Long Range i början av Mars, men avbeställde igår och tog en lagerbil som var 100 billigare med exakt samma spec :D

Någon som fått fri laddning i Sverige?
Jag fick, men då påstogs det vara bilar som hämtades i april. Eller det är 3år bara dock.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
Användarvisningsbild
sven-labil
Teslaägare
Inlägg: 257
Blev medlem: 17 feb 2019 22:29
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/ola13743

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av sven-labil »

Jag hämtade min lagerbil 29/4. Laddade 10 km i lördags bara för att prova och de drogs från de 7500 jag hade. Om det inte funkar efter drygt tre veckor lär det väl knappast aktiveras utan att jag tjatar på säljaren :| (Eller är det kanske någon annan som är mer ansvarig? Han som hanterade leveransen kanske? Fast det är bara säljaren som skrivit om det. Svårt att förstå Teslas "organisation"...)
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av DSV »

De verkar inte bara blivit billigare utan även snabbare. Model s Standard range 4.2sek, Long Range 3.8s.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av MarcusC »

Konstigt, för nu får man ju mer pengar i plånboken och det väger ju :D
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Guggenheimel
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 21 mar 2019 19:48
Ort: Skanör

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av Guggenheimel »

DSV skrev:
De verkar inte bara blivit billigare utan även snabbare. Model s Standard range 4.2sek, Long Range 3.8s.
Har för mig att det kom med uppgraderingen nyss och inte nu precis.
Verdi

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av Verdi »

Guggenheimel skrev:
DSV skrev:
De verkar inte bara blivit billigare utan även snabbare. Model s Standard range 4.2sek, Long Range 3.8s.
Har för mig att det kom med uppgraderingen nyss och inte nu precis.
3,8 sek? Skapligt sammanträffande. Här är min 100D från i höstas.
Screenshot_20190521-225901__01.jpg
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av Jeppe_E »

Ska vi tillskriva denna sänkning/Fri SuC? Försäljningsrush Q2 2019?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av zed »

Verkar vara fri SuC på lagerbilar i Sverige nu också, står som tillbehör om man klickar sig in på ett objekt

EDIT: Verkar inte vara inlagt på alla objekt, men dessa t.ex
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E ... edirect=no
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E ... edirect=no
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av Bjelke »

Jag fick det på min iaf enligt min säljare, jag bytte ju från en vanlig beställning till en lagerbil för nån vecka sedan, får se efter leverans
om det funkar som det ska :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av Smutt »

Men det där är väl bara gratis SUC första ägaren?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
zed
Teslaägare
Inlägg: 178
Blev medlem: 18 feb 2019 20:46

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av zed »

Smutt skrev:
Men det där är väl bara gratis SUC första ägaren?
Ja, tror du har rätt. Verkar vara så i USA så är väl samma här. Är rätt viktigt för andrahandsvärdet så klart. @Bjelke, fick du några besked om det gäller för bilen eller bara dig som första ägare?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av Bjelke »

zed skrev:
Smutt skrev:
Men det där är väl bara gratis SUC första ägaren?
Ja, tror du har rätt. Verkar vara så i USA så är väl samma här. Är rätt viktigt för andrahandsvärdet så klart. @Bjelke, fick du några besked om det gäller för bilen eller bara dig som första ägare?
Jag tänkte faktiskt inte på att fråga om det, jag utgår ifrån att det är 3år med fri SuC som gäller och då spelar det (antagligen) ingen roll i just mitt fall, men jag kan ju fråga om det också :)
Skulle jag däremot behålla bilen mer än 3 år så vore det ju såklart najs om det är under hela mitt ägande oavsett tid, och skulle det dessutom gälla "forever" (osannolikt) så är det ju allra bäst :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1552
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av Klintan »

Bjelke skrev:
zed skrev:
Smutt skrev:
Men det där är väl bara gratis SUC första ägaren?
Ja, tror du har rätt. Verkar vara så i USA så är väl samma här. Är rätt viktigt för andrahandsvärdet så klart. @Bjelke, fick du några besked om det gäller för bilen eller bara dig som första ägare?
Jag tänkte faktiskt inte på att fråga om det, jag utgår ifrån att det är 3år med fri SuC som gäller och då spelar det (antagligen) ingen roll i just mitt fall, men jag kan ju fråga om det också :)
Skulle jag däremot behålla bilen mer än 3 år så vore det ju såklart najs om det är under hela mitt ägande oavsett tid, och skulle det dessutom gälla "forever" (osannolikt) så är det ju allra bäst :)
Kollade på en av lagerbilarna, den har option code SC05, "Free supercharging", samma som tidigare inneburit fri supercharging under ursprunglig ägare. Rimligt och sänker inte andrahandsvärdet för oss som inte har fri SuC.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av NEO »

Börjar bli galet billiga, https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E24KF302131

Fri SuC helt ny S75D uncorked för 680k efter SMBP.
Användarvisningsbild
RoadFury
Teslaägare
Inlägg: 153
Blev medlem: 22 mar 2019 15:15
Ort: KÄRNA

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av RoadFury »

zed skrev:
Smutt skrev:
Men det där är väl bara gratis SUC första ägaren?
Ja, tror du har rätt. Verkar vara så i USA så är väl samma här. Är rätt viktigt för andrahandsvärdet så klart. @Bjelke, fick du några besked om det gäller för bilen eller bara dig som första ägare?
Det är kopplat till ditt MyTesla konto. Så gäller fri SuC för första ägaren under hela ägarskapet. Alltså EJ limiterat till 3 år.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Prissänkning på Model S/X

Inlägg av Smutt »

MDurante skrev:
Börjar bli galet billiga, https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E24KF302131

Fri SuC helt ny S75D uncorked för 680k efter SMBP.
Jag gav 643000, men det var tyg och ingen kolfiber, men priserna går inte ner dom bara slänger på fri SUC
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar