Hur kontakta/provköra Tesla?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

jocracur
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 jun 2019 13:32

Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av jocracur »

Hej.

Planerar att köpa antingen en Audi etron eller en ModelX till hösten.

Jag vill egentligen ha en ModelX, för jag älskar varumärket och bilarna. Men Audin är ett relevant alternativ. Därför vill jag provköra bilarna för att bilda mig en uppfattning.

Att provköra en Audi har varit problemfritt, jag har till och med lånat hem bilen över natten från min lokala representant (jag bor i Norrland). Men Tesla är en helt annan historia. Över en treveckorsperiod har jag mailat tre gånger och anmält intresse för provkörning, jag har ringt ett flertal gånger utan att komma fram, och jag har lämnat meddelande på telefonsvarare. Helt utan resultat eller återkoppling. Inte särskilt förtroendeingivande måste jag säga.

Hur gör man för att få kontakt med Tesla? Har ni några tips?

Tack!
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av lator »

jocracur skrev:
Hej.

Planerar att köpa antingen en Audi etron eller en ModelX till hösten.

Jag vill egentligen ha en ModelX, för jag älskar varumärket och bilarna. Men Audin är ett relevant alternativ. Därför vill jag provköra bilarna för att bilda mig en uppfattning.

Att provköra en Audi har varit problemfritt, jag har till och med lånat hem bilen över natten från min lokala representant (jag bor i Norrland). Men Tesla är en helt annan historia. Över en treveckorsperiod har jag mailat tre gånger och anmält intresse för provkörning, jag har ringt ett flertal gånger utan att komma fram, och jag har lämnat meddelande på telefonsvarare. Helt utan resultat eller återkoppling. Inte särskilt förtroendeingivande måste jag säga.

Hur gör man för att få kontakt med Tesla? Har ni några tips?

Tack!
Norrland är ganska stort... Om du kan precisera lite så skulle jag säga att det enklaste är att ta kontakt med någon stolt X-ägare i dina trakter. Närmaste Teslabutik är ju i Stockholm så... Om du håller till i Umeå-trakterna så är Robert och Cilla ett givet val. :D I Storuman finns Björn Ferry. I Östersund finns det ett antal osv...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Olof Tenghoff
Teslaägare
Inlägg: 172
Blev medlem: 03 jan 2019 12:49
Ort: Florida
Referralkod: ts.la/olof1715

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av Olof Tenghoff »

Jag mejlade Tesla via provkörningslänken på hemsidan för 7 år sedan och har fortfarande inte fått erbjudande om provkörning :lol: Provkör någon ägares bil istället som @lator säger. Tesla lägger nästan all sin kompetens och fokus på att göra den bästa produkt som överhuvudtaget är möjlig och väldigt lite blir kvar till att styra upp retail-verksamheten. När vi till slut fått våra bilar är vi tacksamma att så är fallet. Bilarna är så bra att de väger upp den smärtsamma köp och leveransprocessen flera gånger om.
Teslaägare sedan 2013
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av HenrikM76 »

Olof Tenghoff skrev:
Jag mejlade Tesla via provkörningslänken på hemsidan för 7 år sedan och har fortfarande inte fått erbjudande om provkörning :lol: Provkör någon ägares bil istället som @lator säger. Tesla lägger nästan all sin kompetens och fokus på att göra den bästa produkt som överhuvudtaget är möjlig och väldigt lite blir kvar till att styra upp retail-verksamheten. När vi till slut fått våra bilar är vi tacksamma att så är fallet. Bilarna är så bra att de väger upp den smärtsamma köp och leveransprocessen flera gånger om.
Fast där får du det att låta som att det är dåligt över hela linjen och hela landet. Och så är det ju verkligen inte. För min som vid tillfället bodde ett par mil från SC i Malmö var det inte ett dugg svårare köpa Tesla än nåt annat bilmärke, tvärtom, vill påstå det var länge sen jag blev så omhändertagen under affärens gång som nu.
Inga problem provköra bil, gjorde 2 kortare provkörningar, varav den första var med deras representant i passagerarsätet. Tredje tillfället lånade jag hem en bil ett dygn på helgen. De var lagom på och "säljiga". Och när vi bestämt oss så var det en snabb smidig process.
Sen lite efter jag beställt kom stora prissänkningen, då var de med snabba och hjälpsamma med att lägga om ordern och ge mig det nya priset med.
Bilen kom på utsatt tid, bra leverans. Var inne på garantiärende för laddluckan efter ett par veckor, då var de med flexibla och jag fick självklart en lånetesla under tiden.
Nu ska jag lämna in den nästa vecka för justering av bakluckan som ligger lite snett i linjeringen, och samma då, lånetesla under tiden och alltid när man kommer dit blir man trevligt bemött och de tar sig tid att hjälpa en.

Så att generalisera och säga att Tesla har en dålig organisation för sälj bara för att de inte än finns över hela landet tycker jag blir lite fel.
Bor man i Norrland är det lika svårt försöka köpa Jaguar mer eller mindre.....
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av LarsL »

Jag kontaktade Skoda för provkörning 2011, de har inte hört av sig än... och nu är jag inte intresserad.

Lättast i Norrland är nog att hitta en ägare som kan visa bilen för dig. Alla Teslaägare har en refarel-kod så de kan få lite kick-back om du väljer att slå till på en bil.

Tesla erbjuder 7 dagars öppetköp om nu bilen inte skulle passa dig. 14-dagar om du är privatperson, då det är ett distansköp.
fredrik_wendt
Inlägg: 36
Blev medlem: 30 jun 2019 00:41
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av fredrik_wendt »

Jag är på gång att skaffa bil. Förra gången det hände (2010-ish) var det på grund av att man inte fick övningsköra i Sunfleets bilar - har varit medlem sedan 2007 och kört ... mycket. Övningsköra får man numera, så när det nu är dags för äldsta barnet att fixa sitt körkort är detta inget hinder. De har dock inte kvar några modeller med manuell växellåda, så det lutar åt att återigen köpa billigast möjliga bil som ändå känns OK.

Nåväl, för familjens övriga behov har vi varit i kontakt med olika facetter av Volvo. Det är enkelt, tydligt och säljaren svarar tydligt och lagom pådrivande. Med Greta Tunberg-argumentet har vi lovat oss att kolla hur Tesla står sig. Det är ... tveksamt än så länge, och det handlar om att det är otydlig information och kass service. Åkte förbi SC i Mölndal och såg hur parkeringen såg ut som ett mindre tetrisspel - fullt med bilar. Åter till information: den offert på leasing jag fått via säljare i butik (Göteborg), avviker ganska ordentligt från de siffror som presenteras på tesla.com. Ingen förklaring given (har inte hunnit fråga, men det är ändå konstigt att hemsidans standardmodell inte är det som föreslås? På byggdinvolvo så hänger siffrorna där ihop med de siffror som en människa senare satte ihop. Nåvä, Göteborgshallen/-kontoret har idag bara en Model 3 inne i hallen. Det fanns en S, men den såldes och finns inte kvar, så utöver att det i bästa fall går att få en provkörningstid om två veckor (!), så kan man under tiden inte ens få kolla på modellerna någonstans.

(Skall bli spännande att se om Polestar 2 har samma upplevelse för köpare om ett år eller så.)

Övervägde igår kväll - i frustration - att sätta upp en "testa-tesla.se" som skulle förmedla kontakt mellan Tesla-ägare och intresserade privatpersoner för just kortare provkörningar. (Ta kontakt om du vill göra verklighet av det!)
MYLR 2023
jocracur
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 jun 2019 13:32

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av jocracur »

Kanske skulle ha förtydligat att det är en provkörning i Stockholm jag har tänkt mig, då jag är där ofta i jobbet. Och jag bor i Åre (där Tesla är vanligaste bilmärket, åtminstone på helgerna då Norrmännen kommer). Men jag ska försöka hitta någon på närmare håll :-)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av OfarligTesla »

När jag har velat provköra har jag ringt Tesla i Täby och så löser dem det.
jocracur
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 jun 2019 13:32

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av jocracur »

OfarligTesla skrev:
När jag har velat provköra har jag ringt Tesla i Täby och så löser dem det.
Okej, men vilket telefonnummer gäller då? Numret på hemsidan verkar vara en återvändsgränd.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av lator »

jocracur skrev:
Kanske skulle ha förtydligat att det är en provkörning i Stockholm jag har tänkt mig, då jag är där ofta i jobbet. Och jag bor i Åre (där Tesla är vanligaste bilmärket, åtminstone på helgerna då Norrmännen kommer). Men jag ska försöka hitta någon på närmare håll :-)
Finns en X i Mörsil... men Stockholm dräller ju av dem!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av OfarligTesla »

jocracur skrev:
OfarligTesla skrev:
När jag har velat provköra har jag ringt Tesla i Täby och så löser dem det.
Okej, men vilket telefonnummer gäller då? Numret på hemsidan verkar vara en återvändsgränd.
Är det en återvändsgränd? Jag har iaf inte haft några problem med att prata med försäljning där.
Användarvisningsbild
Anders-X
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 aug 2016 08:39
Ort: Mörsil

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av Anders-X »

lator skrev:
jocracur skrev:
Kanske skulle ha förtydligat att det är en provkörning i Stockholm jag har tänkt mig, då jag är där ofta i jobbet. Och jag bor i Åre (där Tesla är vanligaste bilmärket, åtminstone på helgerna då Norrmännen kommer). Men jag ska försöka hitta någon på närmare håll :-)
Finns en X i Mörsil... men Stockholm dräller ju av dem!
Jocracur: skicka pm så kan jag ordna en provkörning i Mörsil.
/Anders
----------------------------------------------------------------------
Kör titangrå X 90D "med extra allt" utom L&P&Dubbelladdare
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av HenrikM76 »

fredrik_wendt skrev:
Jag är på gång att skaffa bil. Förra gången det hände (2010-ish) var det på grund av att man inte fick övningsköra i Sunfleets bilar - har varit medlem sedan 2007 och kört ... mycket. Övningsköra får man numera, så när det nu är dags för äldsta barnet att fixa sitt körkort är detta inget hinder. De har dock inte kvar några modeller med manuell växellåda, så det lutar åt att återigen köpa billigast möjliga bil som ändå känns OK.

Nåväl, för familjens övriga behov har vi varit i kontakt med olika facetter av Volvo. Det är enkelt, tydligt och säljaren svarar tydligt och lagom pådrivande. Med Greta Tunberg-argumentet har vi lovat oss att kolla hur Tesla står sig. Det är ... tveksamt än så länge, och det handlar om att det är otydlig information och kass service. Åkte förbi SC i Mölndal och såg hur parkeringen såg ut som ett mindre tetrisspel - fullt med bilar. Åter till information: den offert på leasing jag fått via säljare i butik (Göteborg), avviker ganska ordentligt från de siffror som presenteras på tesla.com. Ingen förklaring given (har inte hunnit fråga, men det är ändå konstigt att hemsidans standardmodell inte är det som föreslås? På byggdinvolvo så hänger siffrorna där ihop med de siffror som en människa senare satte ihop. Nåvä, Göteborgshallen/-kontoret har idag bara en Model 3 inne i hallen. Det fanns en S, men den såldes och finns inte kvar, så utöver att det i bästa fall går att få en provkörningstid om två veckor (!), så kan man under tiden inte ens få kolla på modellerna någonstans.

(Skall bli spännande att se om Polestar 2 har samma upplevelse för köpare om ett år eller så.)

Övervägde igår kväll - i frustration - att sätta upp en "testa-tesla.se" som skulle förmedla kontakt mellan Tesla-ägare och intresserade privatpersoner för just kortare provkörningar. (Ta kontakt om du vill göra verklighet av det!)
Intressant hur olika man kan uppfatta det, och hur olika säljare för samma bilmärke kan ge en olika upplevelser troligtvis.
Jag har kört Volvo som tjänstebil de sista 3 bilarna innan Tesla, (Stenhård Policy på gamla företaget) och varje gång blivit tokig på att det jag plockat ihop på Volvos hemsida i förväg sen varit helt annorlunda i säljarens offert, helt andra priser och att vissa kombinationer man kan eller inte kan göra på bygg din Volvo är annorlunda när man sitter med säljare.....och mellan olika Volvo-handlare där den ena anser att ramavtalsrabatten även innefattar vissa saker, men hos nästa handlare så är det att nejdå, det ingår inte i ramavtalet....
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
jocracur
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 jun 2019 13:32

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av jocracur »

OfarligTesla skrev:
jocracur skrev:
OfarligTesla skrev:
När jag har velat provköra har jag ringt Tesla i Täby och så löser dem det.
Okej, men vilket telefonnummer gäller då? Numret på hemsidan verkar vara en återvändsgränd.
Är det en återvändsgränd? Jag har iaf inte haft några problem med att prata med försäljning där.
Inget svar. Har testat vid flera tillfällen. Men jag kanske har haft otur, eller så är de på semester. Ska prova igen i morgon!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av LarsL »

De har nog helst fullt med att leverera bilar just nu innan kvartalsskiftet.
Användarvisningsbild
Saab99turbo
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 maj 2019 15:51

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av Saab99turbo »

Anders-X skrev:
lator skrev:
jocracur skrev:
Kanske skulle ha förtydligat att det är en provkörning i Stockholm jag har tänkt mig, då jag är där ofta i jobbet. Och jag bor i Åre (där Tesla är vanligaste bilmärket, åtminstone på helgerna då Norrmännen kommer). Men jag ska försöka hitta någon på närmare håll :-)
Finns en X i Mörsil... men Stockholm dräller ju av dem!
Jocracur: skicka pm så kan jag ordna en provkörning i Mörsil.
/Anders
Å fan! Jag testar gärna, bor i Mattmar och har ungarna i Mörsil. Men för oss är det väl främst en S vi tittar efter.
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av HerrNilsson »

jocracur skrev:
Hej.

Planerar att köpa antingen en Audi etron eller en ModelX till hösten.

Jag vill egentligen ha en ModelX, för jag älskar varumärket och bilarna. Men Audin är ett relevant alternativ. Därför vill jag provköra bilarna för att bilda mig en uppfattning.

Att provköra en Audi har varit problemfritt, jag har till och med lånat hem bilen över natten från min lokala representant (jag bor i Norrland). Men Tesla är en helt annan historia. Över en treveckorsperiod har jag mailat tre gånger och anmält intresse för provkörning, jag har ringt ett flertal gånger utan att komma fram, och jag har lämnat meddelande på telefonsvarare. Helt utan resultat eller återkoppling. Inte särskilt förtroendeingivande måste jag säga.

Hur gör man för att få kontakt med Tesla? Har ni några tips?

Tack!
Har provkört S, X och 3:a hos Tesla genom åren. Har alltid gått in och bokat via hemsidan.

https://www.tesla.com/sv_SE/drive

Fyllt i infon, valt en tid, åkt dit och gjort provkörningen. Alltid varit trevliga och pålästa Tesla-reps som man åkt med.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av MarcusC »

Jag beställde en bil och när min Sales Advisor ringde upp mig dagen efter för att gratta så bokade han in en provkörning. Han övertalade mig då jag tyckte det var onödigt.
Så, du får väl beställa en bil :D :D :D

Jag mailade honom precis i en annan fråga och fick svar direkt, men han kunde inte hjälpa mig förrän på onsdag då han var ledig måndag och tisdag.
Tror rätt många på Tesla är lediga nu måndag och tisdag då de säkert har jobbat hela veckan då det är kvartalsslut.

Tänkte mest ifall du inte får någon kontakt nu direkt heller.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
fredrik_wendt
Inlägg: 36
Blev medlem: 30 jun 2019 00:41
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av fredrik_wendt »

HenrikM76 skrev:
Intressant hur olika man kan uppfatta det, och hur olika säljare för samma bilmärke kan ge en olika upplevelser troligtvis.
Jag har kört Volvo som tjänstebil de sista 3 bilarna innan Tesla, (Stenhård Policy på gamla företaget) och varje gång blivit tokig på att det jag plockat ihop på Volvos hemsida i förväg sen varit helt annorlunda i säljarens offert, helt andra priser och att vissa kombinationer man kan eller inte kan göra på bygg din Volvo är annorlunda när man sitter med säljare.....och mellan olika Volvo-handlare där den ena anser att ramavtalsrabatten även innefattar vissa saker, men hos nästa handlare så är det att nejdå, det ingår inte i ramavtalet....
Mm, Bygg din Volvo-appen är fantastiskt instabil och kraschar i princip hela tiden, för allt utom nya V60. Webb-versionen har jag tyckt varit solklar.

Om det inte varit så svårt att få pröva en model X hade det nog varit klart nu, men med autism i familjen är nödvändigt att kolla av ordentligt så det inte blir något som rent av "inte fungerar". Min plånbok är vidöppen, och Volvo/Bilia har varit redo från dag 1 med leverans, justeringar, förståelig offert inom en timme, ... Jag hade hoppats att det skulle vara tvärtom.

(Om någon i Göteborg kan tänka sig låna ut en X ett par timmar mot ett par hundralappar är jag idel öra!)
MYLR 2023
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 23 nov 2018 23:49
Ort: Växjö

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av HenrikM76 »

fredrik_wendt skrev:
Mm, Bygg din Volvo-appen är fantastiskt instabil och kraschar i princip hela tiden, för allt utom nya V60. Webb-versionen har jag tyckt varit solklar.

Om det inte varit så svårt att få pröva en model X hade det nog varit klart nu, men med autism i familjen är nödvändigt att kolla av ordentligt så det inte blir något som rent av "inte fungerar". Min plånbok är vidöppen, och Volvo/Bilia har varit redo från dag 1 med leverans, justeringar, förståelig offert inom en timme, ... Jag hade hoppats att det skulle vara tvärtom.

(Om någon i Göteborg kan tänka sig låna ut en X ett par timmar mot ett par hundralappar är jag idel öra!)
Ja Volvos konfigurator är det inget fel på, tvärtom en av de bättre på marknaden att få en vettig överblick av, försök använd Audis nya eller BMW:s......
Nej problemet har varit att när jag byggt ihop i Volvos konfigurator och sen kommer till handlaren så stämmer inte priserna.....värst hos Bilia, min V90 blev helt plötsligt 28.500 spänn dyrare enligt dem än Volvos officiella konfigurator.....och vår ramavtalsrabatt som alla andra Volvohandlare tolkade som 12 procent rakt över allt var enligt Bilia helt plötsligt bara 12 % på grundpriset, sen ingen rabatt alls på paketen och bara 10% på tillval som ej var i paket.....

Det är inte ok....
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
BengtH
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 28 jun 2019 08:42

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av BengtH »

Jag undrar om man är riktigt klok! Nu har jag beställt en S utan att ha provkört en sådan och inte ens talat med någon försäljare! Har försökt flera gånger under ett par veckors tid att få en kontakt både via mail och telefon utan resultat. Men i och med att jag ska resa bort några veckor ville jag inte vänta längre på att någon hos Tesla kunde ge mig en provkörning.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av LarsL »

HenrikM76 skrev:

Ja Volvos konfigurator är det inget fel på, tvärtom en av de bättre på marknaden att få en vettig överblick av, försök använd Audis nya eller BMW:s......
Nej problemet har varit att när jag byggt ihop i Volvos konfigurator och sen kommer till handlaren så stämmer inte priserna.....värst hos Bilia, min V90 blev helt plötsligt 28.500 spänn dyrare enligt dem än Volvos officiella konfigurator.....och vår ramavtalsrabatt som alla andra Volvohandlare tolkade som 12 procent rakt över allt var enligt Bilia helt plötsligt bara 12 % på grundpriset, sen ingen rabatt alls på paketen och bara 10% på tillval som ej var i paket.....

Det är inte ok....
Volvo har två olika konfiguratorer. En som är enkel som kunden kan överblicka och en totalt hopplös som försäljarna måste fylla i för att kunna tillverka bilen.
jocracur
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 jun 2019 13:32

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av jocracur »

Kul med sådant engagemang, det här verkar vara ett aktivt forum. Får väl se om man blir en aktiv medlem så småningom ;-)

Har nu fått kontakt med Tesla, som efter några påminnelser ringde upp och meddelade att det inte finns någon X att provköra alls eftersom den ska uppdateras till hösten.

Dagen efter ringde dock en annan representant upp och meddelade att den nya, uppdaterade, uppdaterade ModelX nu finns att provköra. Så nu blir det en sväng i den till veckan :D !

Vi får se hur det går. Har en e-tron nu över helgen, vilket onekligen är en ganska imponerande upplevelse.
jocracur
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 jun 2019 13:32

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av jocracur »

Hej igen.

Om någon nu är intresserad så kan jag berätta att efter tre dagar med en e-tron, följt av en rejäl provkörning av X någon dag senare, har kommit till ett beslut.

E-tron känns som en supermodern premiumbil, otroligt tyst, komfortabel och smidig att köra. Dessutom med fantastisk prestanda, och jag upplevde (precis som skrivits om här på forumet) att räckvidden var högre i verkligheten än på pappret. När jag lämnade tillbaka den var saken i mitt huvud klar. Inte en chans att Model X skulle kunna överträffa Audin.

Men jag måste nog säga att den ändå gjorde det. Visst, Model X levererar inte samma höga kvalitet vad gäller körkomfort, ljudnivå och ytskikt — men den kommer väldigt nära. Däremot är den helt överlägsen när det kommer till innerutrymmen och räckvidd. Och den känns verkligen som en framtidsbil, en elbil skapad från grunden. Jag blev oerhört imponerad av Model X.

Om inget dramatiskt händer blir det en X till hösten :-)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Hur kontakta/provköra Tesla?

Inlägg av taliz »

jocracur skrev:
Hej igen.

Om någon nu är intresserad så kan jag berätta att efter tre dagar med en e-tron, följt av en rejäl provkörning av X någon dag senare, har kommit till ett beslut.

E-tron känns som en supermodern premiumbil, otroligt tyst, komfortabel och smidig att köra. Dessutom med fantastisk prestanda, och jag upplevde (precis som skrivits om här på forumet) att räckvidden var högre i verkligheten än på pappret. När jag lämnade tillbaka den var saken i mitt huvud klar. Inte en chans att Model X skulle kunna överträffa Audin.

Men jag måste nog säga att den ändå gjorde det. Visst, Model X levererar inte samma höga kvalitet vad gäller körkomfort, ljudnivå och ytskikt — men den kommer väldigt nära. Däremot är den helt överlägsen när det kommer till innerutrymmen och räckvidd. Och den känns verkligen som en framtidsbil, en elbil skapad från grunden. Jag blev oerhört imponerad av Model X.

Om inget dramatiskt händer blir det en X till hösten :-)
Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar