Registrera beg tesla för Tesla App

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av bylund »

Var inte tanken att det skulle gå snabbare att få saker gjort när de inte behöver svara i telefon hela tiden?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
ppander
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 jun 2019 04:32
Ort: Jönköping

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av ppander »

Tog precis 2 veckor efter jag sänt in till tesla vid köp av beg model S privat
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av TheJonas »

ppander skrev:
Tog precis 2 veckor efter jag sänt in till tesla vid köp av beg model S privat
Och när var detta? Tesla själva säger 7 veckor just nu.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
Mangodash
Teslaägare
Inlägg: 48
Blev medlem: 12 jun 2019 14:26
Ort: Sjöbo

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av Mangodash »

Tjena!

Jag skickade in 21 juni och fick tillgång IDAG! 3 veckor och 1 dag tog det för mig att få tillgång till Tesla appen! :lol:

OBS när processen är färdig får du ett E-mail så du behöver inte göra som mig och försöka logga in varje dag :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av Bjelke »

Mangodash skrev:
Tjena!

Jag skickade in 21 juni och fick tillgång IDAG! 3 veckor och 1 dag tog det för mig att få tillgång till Tesla appen! :lol:

OBS när processen är färdig får du ett E-mail så du behöver inte göra som mig och försöka logga in varje dag :lol: :lol: :lol:
Stämmer :) jag fick också mail idag och äntligen syns den inte i appen längre! :)
(Det är alltså min gamla som Mangodash köpt)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Mangodash
Teslaägare
Inlägg: 48
Blev medlem: 12 jun 2019 14:26
Ort: Sjöbo

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av Mangodash »

Bjelke skrev:
Mangodash skrev:
Tjena!

Jag skickade in 21 juni och fick tillgång IDAG! 3 veckor och 1 dag tog det för mig att få tillgång till Tesla appen! :lol:

OBS när processen är färdig får du ett E-mail så du behöver inte göra som mig och försöka logga in varje dag :lol: :lol: :lol:
Stämmer :) jag fick också mail idag och äntligen syns den inte i appen längre! :)
(Det är alltså min gamla som Mangodash köpt)
Nu kan jag äntligen ställa igång klimatkontrollen från sängen på morgnarna :P :D
Användarvisningsbild
ppander
Teslaägare
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 jun 2019 04:32
Ort: Jönköping

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av ppander »

TheJonas skrev:
ppander skrev:
Tog precis 2 veckor efter jag sänt in till tesla vid köp av beg model S privat
Och när var detta? Tesla själva säger 7 veckor just nu.
skickade in 6 juni och fick mess 20 juni och kollade i app och det fungerade så det var 2 veckor precis
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av kanylbullen »

TheJonas skrev:
Detta har jag lyft till tesla - att det är bäddat för bedrägeriförsök när man i bilen inte ens kan koppla bort app-kopplingen utan att logga in med förra ägarens account. Lätt att hitta bilen och den stjäla den.
När jag sålde min model S så gjorde jag en factory reset tillsammans med nya ägaren och sedan loggade jag in och stängde av mobile access så att jag inte kunde tjuvkika på honom tills ägarbytet var klart hos Tesla.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
tobwet
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 23 jul 2019 23:45

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av tobwet »

Hej!
Fick ni någon respons, tex autosvar när ni mailade om ägarbyte? Jag har väntat i 3 veckor snart och är motvilligt ok med att det har 4 veckor till, men jag vill gärna ha bekräftat att ärendet är registrerat.
Användarvisningsbild
larssthlm
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 jul 2019 11:10
Ort: Stockholm

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av larssthlm »

Jag skickade in 25 juli och väntar än. Det går att chatta med Tesla på vardagar på denna länk:

https://www.tesla.com/sv_SE/support?redirect=no

Där fick jag bekräftat att de mottagit all dokumentation men att kötiden är cirka 4 veckor... :?
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av GreenMachine »

bylund skrev:
Fast det är väl just genom ansökan som de får veta att en bil har ny ägare? Men de borde verkligen hantera det snabbare. Eller göra det möjligt för befintlig ägare att skicka bilen vidare, så skulle de slippa hantera det själva.
Dom skulle ju kunna köpa informationen från bilregistret och då de troligtvis både har denna redan och redan så kan man ju fundera lite på vad f-n de håller på med?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av bylund »

GreenMachine skrev:
bylund skrev:
Fast det är väl just genom ansökan som de får veta att en bil har ny ägare? Men de borde verkligen hantera det snabbare. Eller göra det möjligt för befintlig ägare att skicka bilen vidare, så skulle de slippa hantera det själva.
Dom skulle ju kunna köpa informationen från bilregistret och då de troligtvis både har denna redan och redan så kan man ju fundera lite på vad f-n de håller på med?
Fast det är få länder som har det så, och de bygger nog inte upp rutinen på hur det funkar i Sverige.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av LarsL »

GreenMachine skrev:
bylund skrev:
Fast det är väl just genom ansökan som de får veta att en bil har ny ägare? Men de borde verkligen hantera det snabbare. Eller göra det möjligt för befintlig ägare att skicka bilen vidare, så skulle de slippa hantera det själva.
Dom skulle ju kunna köpa informationen från bilregistret och då de troligtvis både har denna redan och redan så kan man ju fundera lite på vad f-n de håller på med?
Är det bara bilregistret de kräver som bevis, inget kvitto? Bilregistret är som jag förstått det inget juridiskt bevis som ägande.
Användarvisningsbild
larssthlm
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 jul 2019 11:10
Ort: Stockholm

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av larssthlm »

Länk:
https://www.tesla.com/sv_SE/support/own ... edirect=no

Detta är det man måste scanna och skicka in.
Jag gjorde det till pdf-filer och det verkar vara OK.
Användarvisningsbild
tobwet
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 23 jul 2019 23:45

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av tobwet »

larssthlm skrev:
Jag skickade in 25 juli och väntar än. Det går att chatta med Tesla på vardagar på denna länk:

https://www.tesla.com/sv_SE/support?redirect=no

Där fick jag bekräftat att de mottagit all dokumentation men att kötiden är cirka 4 veckor... :?
4 veckor gick ju tydligen bra... :(
Jag har hört från flera håll att folk pratar om 7 veckor. Jag vet inte var uppgiften kommer ifrån, du är väl ungefär där nu. Hoppas det inte dröjer längre än så. Hör gärna av dig här när det fungerar, så kommer jag ha din väntetid som utgångspunkt för vårt ärende.
Användarvisningsbild
larssthlm
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 jul 2019 11:10
Ort: Stockholm

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av larssthlm »

Chattade precis med Tesla igen (väntar sedan 25 juli på att få min begagnade Model S registrerad på mitt Teslakonto).

Jag bad om hjälp att beställa en Wall Connector, men berättade att jag inte kommer åt den delen av shoppen då jag inte har några "associated products".

Han frågade då efter min email och sade att han lyft mitt mail ur kön och skickat det till behörig avdelning (ägarregistreringen). Han sade att jag borde ha bilen registrerad på mitt Teslakonto innan veckans slut. Jag återkommer när det har skett så får vi se hur lång tid det tog.
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 07 jun 2017 09:16
Ort: Umeå

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av samuelsu »

Jag skickade in nu precis. Appen ser aningen kraftfullare ut än den till Leafen. Blir bra.
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av LarsL »

larssthlm skrev:
Chattade precis med Tesla igen (väntar sedan 25 juli på att få min begagnade Model S registrerad på mitt Teslakonto).

Jag bad om hjälp att beställa en Wall Connector, men berättade att jag inte kommer åt den delen av shoppen då jag inte har några "associated products".

Han frågade då efter min email och sade att han lyft mitt mail ur kön och skickat det till behörig avdelning (ägarregistreringen). Han sade att jag borde ha bilen registrerad på mitt Teslakonto innan veckans slut. Jag återkommer när det har skett så får vi se hur lång tid det tog.
Det är därför det är så värdelöst med telefonkontakt. Du kom före så att andra får vänta extra länge...
Användarvisningsbild
larssthlm
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 jul 2019 11:10
Ort: Stockholm

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av larssthlm »

Idag fick jag mitt konto, det tog 1 månad och 1 dag sedan jag skickade in alla handlingar.

De sa att all ägarbyteshantering sker i Holland, och att de ofta har semester under Augusti månad.
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av BigDaddyT »

larssthlm skrev:
Idag fick jag mitt konto, det tog 1 månad och 1 dag sedan jag skickade in alla handlingar.

De sa att all ägarbyteshantering sker i Holland, och att de ofta har semester under Augusti månad.
Fick du någon bekräftelse på att de hade mottagit ditt önskemål?
Jag fick en mailadress av Service i Malmö som jag har mailat til men har inte fått någon respons tillbaka
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
lawgiver
Teslaägare
Inlägg: 232
Blev medlem: 13 aug 2019 14:23
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/erik69077

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av lawgiver »

För två veckor sedan på SC sade de att det skulle ta 5 dagar....men nu har det gått 7 dagar och ingen app, tar det flera veckor till så kommer jag kräva någon slags kompensation.
Kort sagt, köp aldrig en begagnad Tesla på vintern...ingen möjlighet att förvärma på flera veckor är ju helt enkelt inte acceptabelt. (tur att det är sommar fortfarande)

Fick ni andra någon bekräftelse på att de ens mottagit ärendet?
S90D Facelift, NextGen-baksäte, MCU2, CCS, Fri SuC

Väck inte bilen i onödan, prova Tessie: https://tessie.com/
Användarvisningsbild
larssthlm
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 jul 2019 11:10
Ort: Stockholm

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av larssthlm »

BigDaddyT skrev:
larssthlm skrev:
Idag fick jag mitt konto, det tog 1 månad och 1 dag sedan jag skickade in alla handlingar.

De sa att all ägarbyteshantering sker i Holland, och att de ofta har semester under Augusti månad.
Fick du någon bekräftelse på att de hade mottagit ditt önskemål?
Jag fick en mailadress av Service i Malmö som jag har mailat til men har inte fått någon respons tillbaka

Jo, jag fick bekräftat på deras chat att de mottagit.
Det går att chatta med Tesla. "Chatknappen" ser avaktiverad ut men det funkar ändå om man trycker några gånger..

Länk: https://www.tesla.com/sv_SE/support?redirect=no
Användarvisningsbild
samuelsu
Teslaägare
Inlägg: 189
Blev medlem: 07 jun 2017 09:16
Ort: Umeå

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av samuelsu »

lawgiver skrev:
För två veckor sedan på SC sade de att det skulle ta 5 dagar....men nu har det gått 7 dagar och ingen app, tar det flera veckor till så kommer jag kräva någon slags kompensation.
Kort sagt, köp aldrig en begagnad Tesla på vintern...ingen möjlighet att förvärma på flera veckor är ju helt enkelt inte acceptabelt. (tur att det är sommar fortfarande)

Fick ni andra någon bekräftelse på att de ens mottagit ärendet?
Skickade in 12/8 och har inte hört ett knyst sen dess och ingen bil i appen.
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av leiflodde »

Sålde min privata bil till en privat person och tog 2 till 3 veckor vilket jag håller med om är lång tid då.

Jag anmälde köpet direkt och fick även en mailadress att skicka till av Tesla.

Nu var köparen lugn men onödigt att jag i appen kunde se var bilen var parkerad status osv kanske ett GDPR ärende?
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Registrera beg tesla för Tesla App

Inlägg av Kilowatt »

leiflodde skrev:
Sålde min privata bil till en privat person och tog 2 till 3 veckor vilket jag håller med om är lång tid då.

Jag anmälde köpet direkt och fick även en mailadress att skicka till av Tesla.

Nu var köparen lugn men onödigt att jag i appen kunde se var bilen var parkerad status osv kanske ett GDPR ärende?
Sex vector tog det för mig innan bilen jag sålde var på köparens Tesla-konto... Såld 1 juni.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Skriv svar