2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av deffe »

Hej!

Jag har fått min leveranstid uppskjuten nu 2 gånger pågrund av att det saknas skyltar till min bil. Börjar kännas lite surt eftersom semestern var planerad att matcha uthämtningen av bilen. Blir knappt någon semester "med bilen" nu.
Är det fler som fått vänta pågrund av att reggskylten inte kommit än?

Jag har tagit hem 5bilar genom åren från Tyskland, och aldrig fått vänta på just skylten. Däremot har reggbesiktningen ibland dragit ut på tiden, kan det vara som så att det egentligen är något sådant, men ut till kund så skyller dom på "skylten" ?
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av NEO »

Låter som en bortförklaring, skyltarna produceras i Märsta och skickas ut samma dag som de produceras. Till Trosta kan det ta 1-3 dagar, det normala är 1-2 på grund av korta avståndet. Två veckor låter bisarrt.
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av deffe »

MDurante skrev:
Låter som en bortförklaring, skyltarna produceras i Märsta och skickas ut samma dag som de produceras. Till Trosta kan det ta 1-3 dagar, det normala är 1-2 på grund av korta avståndet. Två veckor låter bisarrt.
Tack, ja det känns väldigt konstigt, och trist. Samt det verkar inte vara någon annan som har haft detta problem. Mitt senaste Tesla år har varit en riktig bergochdalbana tyvärr (haft Tesla i 5 år och övriga år har varit fantastiskt)
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av Henrik Torphammar »

Beställd skylt kom på några dagar, ärende om att få liten skylt istället för stor har handläggningstid på 7 veckor hos TS.

Var det sitter för Tesla vet jag dock ej.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av maccis »

Henrik Torphammar skrev:
Beställd skylt kom på några dagar, ärende om att få liten skylt istället för stor har handläggningstid på 7 veckor hos TS.

Var det sitter för Tesla vet jag dock ej.
Är det möjligt att få en liten skylt?
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av Henrik Torphammar »

maccis skrev:
Henrik Torphammar skrev:
Beställd skylt kom på några dagar, ärende om att få liten skylt istället för stor har handläggningstid på 7 veckor hos TS.

Var det sitter för Tesla vet jag dock ej.
Är det möjligt att få en liten skylt?
Ja, det är möjligt men det tar 7 veckor och kräver bra underlag. Jag har ett ärende pågående för en annan bil.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 12 apr 2019 14:18

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av maccis »

Henrik Torphammar skrev:
maccis skrev:
Henrik Torphammar skrev:
Beställd skylt kom på några dagar, ärende om att få liten skylt istället för stor har handläggningstid på 7 veckor hos TS.

Var det sitter för Tesla vet jag dock ej.
Är det möjligt att få en liten skylt?
Ja, det är möjligt men det tar 7 veckor och kräver bra underlag. Jag har ett ärende pågående för en annan bil.
Ok, skulle du vilja dela med dig av nån info?
Skulle gärna vilja ha en liten regskylt på min kommande Tesla.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av bonath »

Det var nån som skrev något om att TS har problem med de nya skyltarna med bokstav på slutet. Inte alla "maskiner" som klarar det tydligen...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
MartinGBG
Teslaägare
Inlägg: 110
Blev medlem: 05 nov 2018 10:00

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av MartinGBG »

Jag hade samma problem med min bil, dom sa att det berodde på Transportstyrelsen men när man väl började eskalera och rota i det så visade det sig att dom hade problem att få fram CoC-dokumentet som krävs för att Transportstyrelsen skulle registrera in bilen i Sverige. Skyltarna är inga problem, när den väl är inreggad så tar det bara 1-2 dagar innan dom får skyltarna.

Lite dåligt av Tesla att skylla på Transportstyrelsen när problemet ligger hos Tesla själva och deras problem att få fram korrekta CoC-dokument till deras bilar.

Löste sig för mig i förra veckan, och hämtade bilen igår - så nu är allt frid och fröjd för mig i vart fall!

Hoppas dom löser det för dig snart också!
SÅLD: Model S 100D 2019 - Vitmetallic, Premium Interiör, Stora glastaket, APH4-hårdvaran
SÅLD: Model X 90D 2016 - Svartmetallic, 7-Sits, Premium-paket m ventilerade säten, AP2
Model S Long Range Plus 2021 - Vitmetallic - Crémeinteriör
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av deffe »

MartinGBG skrev:
Jag hade samma problem med min bil, dom sa att det berodde på Transportstyrelsen men när man väl började eskalera och rota i det så visade det sig att dom hade problem att få fram CoC-dokumentet som krävs för att Transportstyrelsen skulle registrera in bilen i Sverige. Skyltarna är inga problem, när den väl är inreggad så tar det bara 1-2 dagar innan dom får skyltarna.

Lite dåligt av Tesla att skylla på Transportstyrelsen när problemet ligger hos Tesla själva och deras problem att få fram korrekta CoC-dokument till deras bilar.

Löste sig för mig i förra veckan, och hämtade bilen igår - så nu är allt frid och fröjd för mig i vart fall!

Hoppas dom löser det för dig snart också!
Tack, det låter mycket rimligare.

Tycker Tesla borde varit mer öppna med den riktiga orsaken. Bättre när man vet vad det egentligen är som är "fel".
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
Timour
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 05 maj 2015 08:51
Kontakt:

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av Timour »

Hade samma problem. Köpte en MS, lagerbil den 21 maj. Fick besked om att den stod i Stockholm och leverans om 2-3 veckor. Efter 4! Uppskjutna leveransbesked och 4 veckors väntetid så fick jag en lånetesla. Man skylde också på reg. plåtarna, men med en enkel kontroll hos transportstyrelsen så hade dom ingen registrering på bilens VIN nr. Tacksam för låneteslan och ändå mycket nöjd med TM’s agerande. Fick min bil levererad den 9 juli efter 7 veckors väntan, och njuter av varje km i den! Happy ending :lol:
MS LR -19 (Badge 100D)
Användarvisningsbild
flows_swe
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 17 maj 2019 19:16

Re: 2v försening pågrund av att trafikverket / reggskylt?

Inlägg av flows_swe »

Beställde personlig regskylt. Från att jag fick fakturan tills att jag fick själva skyltarna tog det exakt 1 månad.
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
Skriv svar