Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Hertsh »

Der spelas in så många filmer via front, left o right repeater trots att bilen säger "3 händelser inträffade" men jag har aldrig hittat något felaktigt på bilderna. Några gånger har en person gått förbi bredvid bilen och några gånger verkar en bil kört förbi i garaget, men oftast ser jag ingenting alls på videosarna (hur skriver man detta ord i bestämd form plural?).

Det blir så många filmer att jag redan efter några dagar slutar titta på dem och då har ju hela systemet slutat göra nytta, åtminstone vid små repor eller annat som jag kanske inte upptäcker på någon dag.

Vid stora skador skulle jag såklart orka kolla igenom alla filmer.

Tips någon?
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av taliz »

Den reagerar ju på rörelse så det kan vara vad som helst som triggar.
Skaffa så stort minne som möjligt, gärna många hundra gb eller tom flera tb.
Själv tittar jag aldrig på dom, inspekterar bilen istället tex vid tvätt. Ser allt bra ut rensar jag minnet. Om jag skulle hitta ngt så skulle jag dock kolla klippen...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Crappy »

dhogborg skrev:
Crappy skrev:
Det är väl lagligheten i det hela som ställer till det.
Som det är nu, kan man, om man verkligen hårddrar det och inbillar sig en massa, säga att det är en gråzon
(Det är det dock inte, det är olagligt. PUNKT. )
Ny kameraövervakningslag sedan 2018. Privatpersoner behöver inget tillstånd för kameraövervakning utan ska istället göra en bedömning om nyttan överstiger intigritetsfrågan, samt att man måste följa GDPR.

https://www.datainspektionen.se/lagar-- ... ingslagen/
Du måste läsa hela lagen, inte bara den delen som passar ditt syfte :D
Du läste om privat verksamhet, inte privatpersoner. Så här står det om privatpersoner

"Privatpersoners kamerabevakning
När det gäller privatpersoners kameror kan de ibland vara undantagna från reglerna i dataskyddsförordningen och den nya kamerabevakningslagen. I så fall behöver du som privatperson inte ta hänsyn till reglerna. Lagen gäller helt enkelt inte. Detta förutsätter dock att

kameran inte filmar en plats dit allmänheten har tillträde
du kamerabevakar i egenskap av privatperson
bevakningen bedrivs som ett led i en verksamhet av rent privat natur eller som har samband med ditt hushåll"

Nu råkade jag läsa en kurs i offentlig rätt, den handlade delvis om Kamerabevakningslagen.
För att göra det kort
Du får filma din egen tomt, och tydligt upplyser om att det är övervakat. Men inte ut över allmän plats
Du får filma med så kallad dashcam, förutsatt att du "manövererar" kameran. Det vill säga, du startar den, och befinner dig på plats när den filmar.
Men inte filmar så du kränker någons personliga integritet. eller har upprepad eller regelbunden kameraövervakning
Hårddrar man det, får du inte ens köra daschcamen på samma väg vid samma tid på dagen.
Du får definitivt inte ställa din bil på allmän plats och filma allt runt om, utan att vara där
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Hertsh »

Så du menar att Vaktläget är olagligt i Sverige?
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av bylund »

Hertsh skrev:
Så du menar att Vaktläget är olagligt i Sverige?
Nu kan jag ju inte svara för vad någon annan menar, men det lär inte vara olagligt att t ex använda det när bilen är parkerad på privat tomt o s v, men det lär inte vara lagligt att ha det på t ex på en gatuparkering, eller för den delen på en privat parkering som allmänheten har tillträde till, typ utanför affären.
Så det lär vara lagligt att använda i Sverige, men inte överallt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Crappy »

Exakt
Filmar du bara din egen tomt, som dessutom måste vara avgränsad med staket eller liknande och du tydligt har märkt upp att det finns en kameraövervakning är det lagligt.
Annars icke
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av bylund »

Crappy skrev:
Exakt
Filmar du bara din egen tomt, som dessutom måste vara avgränsad med staket eller liknande och du tydligt har märkt upp att det finns en kameraövervakning är det lagligt.
Annars icke
Varifrån kommer dessa extrakrav? Från förarbeten?
Själva lagen säger bara
Lagen gäller inte vid kameraövervakning av en plats dit allmänheten inte har tillträde, om övervakningen bedrivs av en fysisk person som ett led i en verksamhet av rent privat natur.
Ingenting om skyltning, eller avgränsningar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Crappy »

Vill minnas att det var en i en propp jag hittade det.
Men tillsvidare så finns den texten i datainspektionens frågor och svar

"Om kamerans räckvidd endast omfattar din bostad eller inhägnade trädgård gäller inte dataskyddsförordningen eller kamerabevakningslagen eftersom det så kallade privatundantaget blir tillämpbart. Du får alltså sätta upp en kamera om kamerans upptagningsområde endast omfattar den egna tomten och tomten är inhägnad på ett tydligt sätt med häck eller staket. Dessutom krävs att du inte tänkt sprida materialet, exempelvis via Internet.

En annan situation är om kamerans räckvidd når grannens bostad och trädgård. Det är normalt en plats dit allmänheten inte har tillträde. Datainspektionen anser att det är otillåtet att kamerabevaka grannars bostäder och trädgårdar. Det beror på att det i princip inte kan finnas några berättigade intressen för en person att övervaka sina grannars tomter, om det inte är så att grannarna har samtyckt till övervakningen."

Edit: Som vanligt är en lag flytande och öppen för tolkningar, i det här fallet. Vad är allmänplats, eller vad är en plast allmänheten har tillgång till, eller är tillgänglig för allmäneheten och hur ska den då vara utmärkt eller avgränsad för att inte vara det :D ?
Senast redigerad av Crappy, redigerad totalt 1 gånger.
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av kanylbullen »

Nej det behövs ingen skyltning längre.
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Chrille »

Jag tänker iaf använda Sentry som det är tänkt att användas, tills någon myndighet uttryckligen meddelar att det är förbjudet och jag ev blir fälld i domstol för det, eller att det finns en prejudicerande dom som säger var och när det är förbjudet.
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
Anders1
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 28 apr 2019 17:57

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Anders1 »

Vi har s.k. fri bevisprövning i Sverige. Den innebär att parterna i en rättegång får åberopa alla bevis de kan få fram - även olagligt förvärvad sådan - och att värdet av bevisningen prövas fritt av domstolen. Detta innebär att den 'olagliga' sentry-filmen mycket väl kan fälla brottslingen, men du själv kan bli fälld för själva filmandet om någon väljer att anmäla dig för det. Förhoppningsvis blir straffet för detta mildare än det som delinkventen får.
Tesla Model S "Raven" Long range FSD 2019
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Chrille »

Anders1 skrev:
Vi har s.k. fri bevisprövning i Sverige. Den innebär att parterna i en rättegång får åberopa alla bevis de kan få fram - även olagligt förvärvad sådan - och att värdet av bevisningen prövas fritt av domstolen. Detta innebär att den 'olagliga' sentry-filmen mycket väl kan fälla brottslingen, men du själv kan bli fälld för själva filmandet om någon väljer att anmäla dig för det. Förhoppningsvis blir straffet för detta mildare än det som delinkventen får.
Härligt med folk här som verkar har koll på juridiken! :)
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 jun 2019 09:25

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av ville9 »

Några nybörjarfrågof gällande Sentry Mode/vaktläge.

Har nu köpt ett USB och kopplat in, sandisk ixpand så jag kan kolla direkt i mobilen.
Verkar smidigt.

Har kört 2 ggr nu samt 2 parkeringar.

Båda gångerna när jag kommit till bilen har det stått: ”1 händelse har inträffat”
Kan man på ngt sätt se när just denna händelse inträffat? Man hade ju önskat att det stod ”1 händelse inträffat kl 12.33” t.ex. så att jag enkelt skulle hitta den.
Men nu sitter jag och går igenom massa skräp istället.

Att ställa in sentry mode/vaktläge är ju enkelt, både från bil och app.
Men hur är det med dashcam, den kör automatisk alltid så fort ett USB hittas eller?

Om jag inte aktivt skapar dashcam filmer genom att trycka och hålla inne på ”kamera-ikonen”...så sparas de aldrig eller?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Chrille »

ville9 skrev:
Några nybörjarfrågof gällande Sentry Mode/vaktläge.

Har nu köpt ett USB och kopplat in, sandisk ixpand så jag kan kolla direkt i mobilen.
Verkar smidigt.

Har kört 2 ggr nu samt 2 parkeringar.

Båda gångerna när jag kommit till bilen har det stått: ”1 händelse har inträffat”
Kan man på ngt sätt se när just denna händelse inträffat? Man hade ju önskat att det stod ”1 händelse inträffat kl 12.33” t.ex. så att jag enkelt skulle hitta den.
Men nu sitter jag och går igenom massa skräp istället.

Att ställa in sentry mode/vaktläge är ju enkelt, både från bil och app.
Men hur är det med dashcam, den kör automatisk alltid så fort ett USB hittas eller?

Om jag inte aktivt skapar dashcam filmer genom att trycka och hålla inne på ”kamera-ikonen”...så sparas de aldrig eller?
Om du trycker och håller inne kamerasymbolen 2 sekunder så aktiveras/avaktiveras kameran. Den är då aktiv när du kör. När den är aktiv och du trycker kort på kamerasymbolen så sparas de senaste tio minuterna i mappen Saved. När kameran är aktiv sparas dessutom alltid den senaste timmen i mappen Recent. Mappen Recent verkar numera tömmas när man slutat köra och låser bilen.
Om Sentry är aktiverat så sparas även Sentry-aktiviteter i mappen Saved.
Senast redigerad av Chrille, redigerad totalt 1 gånger.
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Tellus »

ville9 skrev:
Några nybörjarfrågof gällande Sentry Mode/vaktläge.

Har nu köpt ett USB och kopplat in, sandisk ixpand så jag kan kolla direkt i mobilen.
Verkar smidigt.

Har kört 2 ggr nu samt 2 parkeringar.

Båda gångerna när jag kommit till bilen har det stått: ”1 händelse har inträffat”
Kan man på ngt sätt se när just denna händelse inträffat? Man hade ju önskat att det stod ”1 händelse inträffat kl 12.33” t.ex. så att jag enkelt skulle hitta den.
Men nu sitter jag och går igenom massa skräp istället.

Att ställa in sentry mode/vaktläge är ju enkelt, både från bil och app.
Men hur är det med dashcam, den kör automatisk alltid så fort ett USB hittas eller?

Om jag inte aktivt skapar dashcam filmer genom att trycka och hålla inne på ”kamera-ikonen”...så sparas de aldrig eller?
Sortera filmerna i tidsordning, nyaste först, då brukar händelsen vara i den näst nyaste inspelade 1 minuts klippet.

Dashcamen spelar in en timme, sedan ersätts det med nytt.
Klickar du på ikonen så sparas sekvensen permanent.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 jun 2019 09:25

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av ville9 »

Chrille skrev:
ville9 skrev:
Några nybörjarfrågof gällande Sentry Mode/vaktläge.

Har nu köpt ett USB och kopplat in, sandisk ixpand så jag kan kolla direkt i mobilen.
Verkar smidigt.

Har kört 2 ggr nu samt 2 parkeringar.

Båda gångerna när jag kommit till bilen har det stått: ”1 händelse har inträffat”
Kan man på ngt sätt se när just denna händelse inträffat? Man hade ju önskat att det stod ”1 händelse inträffat kl 12.33” t.ex. så att jag enkelt skulle hitta den.
Men nu sitter jag och går igenom massa skräp istället.

Att ställa in sentry mode/vaktläge är ju enkelt, både från bil och app.
Men hur är det med dashcam, den kör automatisk alltid så fort ett USB hittas eller?

Om jag inte aktivt skapar dashcam filmer genom att trycka och hålla inne på ”kamera-ikonen”...så sparas de aldrig eller?
Om du trycker och håller inne kamerasymbolen 2 sekunder så aktiveras/avaktiveras kameran. Den är då aktiv när du kör. När den är aktiv och du trycker kort på kamerasymbolen så sparas de senaste tio minuterna i mappen Saved. När kameran är aktiv sparas dessutom alltid den senaste timmen i mappen Recent. Mappen Recent verkar numera tömmas när man slutat köra och låser bilen.
Om Sentry är aktiverat så sparas även Sentry-aktiviteter i mappen Saved.
Men det verkar som dashcam alltid är igång eller? Så fort jag sätter mig i bilen och kör iväg så är det en liten röd prick på kamerasymboleb iaf...det innebär väl att det spelas in?
Men att jag sen måste trycka och hålla inne om ngt händer som gör att jag vill spara.


Och Sentry...finns inget sätt att ställa in känslighet?
Som det är nu så blir det en händelse varje gång någon parkerar jämte mig i p-huset
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Chrille »

ville9 skrev:
Chrille skrev:
ville9 skrev:
Några nybörjarfrågof gällande Sentry Mode/vaktläge.

Har nu köpt ett USB och kopplat in, sandisk ixpand så jag kan kolla direkt i mobilen.
Verkar smidigt.

Har kört 2 ggr nu samt 2 parkeringar.

Båda gångerna när jag kommit till bilen har det stått: ”1 händelse har inträffat”
Kan man på ngt sätt se när just denna händelse inträffat? Man hade ju önskat att det stod ”1 händelse inträffat kl 12.33” t.ex. så att jag enkelt skulle hitta den.
Men nu sitter jag och går igenom massa skräp istället.

Att ställa in sentry mode/vaktläge är ju enkelt, både från bil och app.
Men hur är det med dashcam, den kör automatisk alltid så fort ett USB hittas eller?

Om jag inte aktivt skapar dashcam filmer genom att trycka och hålla inne på ”kamera-ikonen”...så sparas de aldrig eller?
Om du trycker och håller inne kamerasymbolen 2 sekunder så aktiveras/avaktiveras kameran. Den är då aktiv när du kör. När den är aktiv och du trycker kort på kamerasymbolen så sparas de senaste tio minuterna i mappen Saved. När kameran är aktiv sparas dessutom alltid den senaste timmen i mappen Recent. Mappen Recent verkar numera tömmas när man slutat köra och låser bilen.
Om Sentry är aktiverat så sparas även Sentry-aktiviteter i mappen Saved.
Men det verkar som dashcam alltid är igång eller? Så fort jag sätter mig i bilen och kör iväg så är det en liten röd prick på kamerasymboleb iaf...det innebär väl att det spelas in?
Men att jag sen måste trycka och hålla inne om ngt händer som gör att jag vill spara.


Och Sentry...finns inget sätt att ställa in känslighet?
Som det är nu så blir det en händelse varje gång någon parkerar jämte mig i p-huset
Om du trycker och håller inne kamerasymbolen så akiveras/avaktiveras kamerainspelningen. Om du vill spara de senaste 10 minuterna så "duttar" du på kamerasymbolen. Röd prick på kamerasymbolen betyder att den spelar in och sparar den senaste timmen i mappen Recent. Dashcamsymbolen duttar du på för att aktivera/avaktivera. Sentrykänsligheten går tyvärr inte att ställa in, ännu.
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av swegarm »

Måste man ha eget USB? Går ju att sätta på oavsett om har de inkopplat eller ej. Tänker att om man inte har USB sparas mycket mindre på bilens disk?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av taliz »

Det sparas korta sekvenser internt, tex vid en krasch, men det kan ju bara Tesla accessa. Inte ens ditt försäkringsbolag lär kunna få ut det.
Vill man kunna accessa det själv, och använda sentry mode samt kunna spara sekvenser från dashcam måste man stoppa i USB-minne(helst SD-kort eller SSD).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Chrille »

swegarm skrev:
Måste man ha eget USB? Går ju att sätta på oavsett om har de inkopplat eller ej. Tänker att om man inte har USB sparas mycket mindre på bilens disk?
Du kan ha Sentry aktivt utan USB-minne. Då aktiveras "ögat" på skärmen när någon närmar sig bilen. Om någon bryter sig in i bilen så startar musik på högsta volym. Och naturligtvis går larmet igång. Finns en massa på Youtube om detta. Ett exempel:
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Pontus »

Har dom ändrat på Sentry mode och dashcam?
För någon vecka ssedan började min klaga på att USB minnet är fullt och spelar inte in någon dashcam film utan den gamla ligger kvar och blir inte överskriven. Tidigare med samma minne så var det bara Sentry mode som slutade spela in när minnet var fullt och dashcam fortsatte och skriva över de gamla filerna utan att klaga.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av taliz »

I v10 ska den "äntligen" börja skriva över äldsta sentry-filerna automagiskt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 13 mar 2016 15:25
Ort: Umeå

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av Tjosansa »

Ingen format på flashdisken? Bara trycka in den så,är det klar att köra?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av taliz »

Tjosansa skrev:
Ingen format på flashdisken? Bara trycka in den så,är det klar att köra?
Nej den måste formateras till fat32 eller ext4, sen måste du skapa en katalog som heter TeslaCam på den.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Sentry-Mode (Vaktläge) inställningar?

Inlägg av perre »

Chrille skrev:
USB-minnet måste dock vara av en typ som klarar kontinuerlig skrivning.
Måste måste det ju inte om man ska vara petig. Fungerar ju alldeles utmärkt ändå. Sen kanske det inte håller lika länge men det är en helt annan sak.
Model 3 LR AWD
Skriv svar