SR för S o X borta samt andra ändringar

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MEK
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 jul 2019 15:33

Re: SR för S o X borta samt andra ändringar

Inlägg av MEK »

helix skrev:
Kilowatt skrev:
HelectriC skrev:
På performance står det att det ingår ”uppdaterad interiör”, men inte på vanlig LR :o :shock: :?
Ja, jag reagerade på det också. Vad kan det tänkas betyda? Knappast någon större förändring.
Det är inte konstigare än att alla interiörval ingår i priset till skillnad mot LR där det kostar extra att välja vit eller beige. För P kan man också välja kolfiberpaneler, vilket inte är ett valbart alternativ för LR.
En skillnad är också att man får "sport" pedaler i Performance. Kanske också något annat ? Nån som vet ?
Model S P100D Raven, lev 201909
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: SR för S o X borta samt andra ändringar

Inlägg av erbo73 »

MEK skrev:
erbo73 skrev:
vigge50 skrev:
Ludicrous är ingår numera i performance men performance i sig har däremot gott upp ganska kraftigt i pris.
Ja, min S Performance som jag tar lev av på måndag 22 juli hade idag kostat mig drygt 50000 kr ytterligare (1067' har blivit 1118'), trots att vit pearl nu ändå är utan kostnad!
Det stämmer inte riktigt, du beställde en P bil utan Ludicrous eller rättare sagt en P utan den snabba accelerationen. Denna kostade innan 101.000 kr x-tra, så igentligen har bilen
blivit 51.000 kr billigare. Nu får du nöja dig med an acceleration på 3,2 s istället för 2,6 som man får nu. Tycker dock att 3,2 till hundra är helt tillräckligt, hade inte heller betalat 51.000 för att få ner denna siffra till 2.6 ;)
Jag beställde en likadan bil som du, 190527, men får vänta till början av september på leverans, synd man inte var några dagar snabbare med att trycka på beställ ... :?
Nja, jag fick Ludicrous på köpet när jag beställde såsom varande Tesla-ägare. Nu får ALLA Ludicrous (vare sig man vill ha det eller ej), men den kostar 51000 kr mer för Tesla-ägare, 51000 kr mindre för icke Tesla-ägare, jämfört med när jag beställde.
Användarvisningsbild
MEK
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 jul 2019 15:33

Re: SR för S o X borta samt andra ändringar

Inlägg av MEK »

erbo73 skrev:
MEK skrev:
erbo73 skrev:
vigge50 skrev:
Ludicrous är ingår numera i performance men performance i sig har däremot gott upp ganska kraftigt i pris.
Ja, min S Performance som jag tar lev av på måndag 22 juli hade idag kostat mig drygt 50000 kr ytterligare (1067' har blivit 1118'), trots att vit pearl nu ändå är utan kostnad!
Det stämmer inte riktigt, du beställde en P bil utan Ludicrous eller rättare sagt en P utan den snabba accelerationen. Denna kostade innan 101.000 kr x-tra, så igentligen har bilen
blivit 51.000 kr billigare. Nu får du nöja dig med an acceleration på 3,2 s istället för 2,6 som man får nu. Tycker dock att 3,2 till hundra är helt tillräckligt, hade inte heller betalat 51.000 för att få ner denna siffra till 2.6 ;)
Jag beställde en likadan bil som du, 190527, men får vänta till början av september på leverans, synd man inte var några dagar snabbare med att trycka på beställ ... :?
Nja, jag fick Ludicrous på köpet när jag beställde såsom varande Tesla-ägare. Nu får ALLA Ludicrous (vare sig man vill ha det eller ej), men den kostar 51000 kr mer för Tesla-ägare, 51000 kr mindre för icke Tesla-ägare, jämfört med när jag beställde.
Hmm! Jag trodde att vi beställde en P100 Ludricrous o att chippet som gör 0-100 på 2,6 s kallas för Ludricous+. Har för mig att jag läste det någonstans, minns dock inte var. Du får gärna återkomma med info när du fått din bil.
Model S P100D Raven, lev 201909
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: SR för S o X borta samt andra ändringar

Inlägg av erbo73 »

MEK skrev:
erbo73 skrev:
MEK skrev:
erbo73 skrev:
vigge50 skrev:
Ludicrous är ingår numera i performance men performance i sig har däremot gott upp ganska kraftigt i pris.
Ja, min S Performance som jag tar lev av på måndag 22 juli hade idag kostat mig drygt 50000 kr ytterligare (1067' har blivit 1118'), trots att vit pearl nu ändå är utan kostnad!
Det stämmer inte riktigt, du beställde en P bil utan Ludicrous eller rättare sagt en P utan den snabba accelerationen. Denna kostade innan 101.000 kr x-tra, så igentligen har bilen
blivit 51.000 kr billigare. Nu får du nöja dig med an acceleration på 3,2 s istället för 2,6 som man får nu. Tycker dock att 3,2 till hundra är helt tillräckligt, hade inte heller betalat 51.000 för att få ner denna siffra till 2.6 ;)
Jag beställde en likadan bil som du, 190527, men får vänta till början av september på leverans, synd man inte var några dagar snabbare med att trycka på beställ ... :?
Nja, jag fick Ludicrous på köpet när jag beställde såsom varande Tesla-ägare. Nu får ALLA Ludicrous (vare sig man vill ha det eller ej), men den kostar 51000 kr mer för Tesla-ägare, 51000 kr mindre för icke Tesla-ägare, jämfört med när jag beställde.
Hmm! Jag trodde att vi beställde en P100 Ludricrous o att chippet som gör 0-100 på 2,6 s kallas för Ludricous+. Har för mig att jag läste det någonstans, minns dock inte var. Du får gärna återkomma med info när du fått din bil.
Beställde du en Model S Performance får du Insane som max acceleration. Beställde du en S Performance Ludicrous har den alltid också Ludicrous +.
Användarvisningsbild
MEK
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 jul 2019 15:33

Re: SR för S o X borta samt andra ändringar

Inlägg av MEK »

Ok, då innebär det att befintliga ägare får lite drygt 10% i rabatt, i alla fall på denna konfiguration av bil, intressant :o Eller var det något du dealade till dig ? Har läst många trådar på denna klubb men ingen har nämnt något om x-tra rabatt för befintliga ägare, i alla fall inget jag hittat.
Model S P100D Raven, lev 201909
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: SR för S o X borta samt andra ändringar

Inlägg av erbo73 »

MEK skrev:
Ok, då innebär det att befintliga ägare får lite drygt 10% i rabatt, i alla fall på denna konfiguration av bil, intressant :o Eller var det något du dealade till dig ? Har läst många trådar på denna klubb men ingen har nämnt något om x-tra rabatt för befintliga ägare, i alla fall inget jag hittat.
Tesla ändrar prissättning och villkor så ofta så det är minst sagt krångligt att hålla koll. Ludicrous på köpet ( aktuellt från april tills i början av veckan) till Performance för befintliga Teslaägare är ju avslutat nu men genererade nog en massa affärer worldwide från såna som annars nöjt sig med long range.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: SR för S o X borta samt andra ändringar

Inlägg av Zalman3 »

Inte helt lätt att hänga med i alla pris ändringar.
Alla utom Y har vit som standard.
Y har fortfarande svart.

67.000kr kostar FSD till X.
55.000kr till Y.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: SR för S o X borta samt andra ändringar

Inlägg av Pontus »

Zalman3 skrev:
Inte helt lätt att hänga med i alla pris ändringar.
Alla utom Y har vit som standard.
Y har fortfarande svart.

67.000kr kostar FSD till X.
55.000kr till Y.
Nu är väl det en sanning med modifikation. På X är vanliga AP standard och på Y måste först köpa AP för 33 tkr och sedan lägga till 55 tkr för FSD på X räcker det med 67 tkr. Så det borde bli:

67.000 kr kostar FSD till X.
88.000 kr kostar FSD till Y.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar