Synca med Outlook app i iPhone

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Synca med Outlook app i iPhone

Inlägg av Pontus »

Precis som rubriken. Jag är hos en ny kund som där det bara går att få emailen via Outlook appen i iPhone alltså inte via den vanliga mail-appen. Det är i sig lite irriterande men funkar. Vad jag nu vill är att få bilens kalender att synca med kalendern i Outlook-appen. Vill helst inte behöva använda mig av iCould men om det är det som måste göras så kanske man får börja betala prenumeration till dom också :evil:
Jag är dock inte säker på hur det fungerar med iCloud heller så om det är någon som har en lösning så dela gärna med er av hur man går till väga också.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
RufusDufus
Inlägg: 24
Blev medlem: 10 mar 2019 16:37
Ort: Ugglarp

Re: Synca med Outlook app i iPhone

Inlägg av RufusDufus »

Lägg bara till office365 kontot som ett vanligt konto under inställningar och se till att kalender är aktiverat.
Sen ska det bara funka (givetvis måste du tillåtna åtkomst till kalender/kontakter via bluebooth).
/Johan
MS100D -19 Deep Blue
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Synca med Outlook app i iPhone

Inlägg av Pontus »

RufusDufus skrev:
Lägg bara till office365 kontot som ett vanligt konto under inställningar och se till att kalender är aktiverat.
Sen ska det bara funka (givetvis måste du tillåtna åtkomst till kalender/kontakter via bluebooth).
Som jag sa så går det inte att lägga till denna mail som Exchange konto, dom har ändrat något och även alla anställda här har sagt att dom var tvungna att ladda ner Outlook-appen för att kunna få mailen i telefon.
Dock så tror jag att jag har löst mitt problem genom att publicera min Outlook-kalender och få en ICS-länk som jag sedan kunde välja i iPhones native kalender att prenumerera på som kommer nu mina planeringar från den kalendern upp i iPhone kalendern och för hoppningsvis i bilen (har inte provat bilen ännu).
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Synca med Outlook app i iPhone

Inlägg av ellerstrom »

Pontus skrev:
RufusDufus skrev:
Lägg bara till office365 kontot som ett vanligt konto under inställningar och se till att kalender är aktiverat.
Sen ska det bara funka (givetvis måste du tillåtna åtkomst till kalender/kontakter via bluebooth).
Som jag sa så går det inte att lägga till denna mail som Exchange konto, dom har ändrat något och även alla anställda här har sagt att dom var tvungna att ladda ner Outlook-appen för att kunna få mailen i telefon.
Dock så tror jag att jag har löst mitt problem genom att publicera min Outlook-kalender och få en ICS-länk som jag sedan kunde välja i iPhones native kalender att prenumerera på som kommer nu mina planeringar från den kalendern upp i iPhone kalendern och för hoppningsvis i bilen (har inte provat bilen ännu).
Det bör de göra. Så har jag med frugans kalender från jobbet och dessa kommer upp i bilen.

Sedan som parentes angående iCloud; det är gratis att ha iCloud (upp till typ 5GB), det är bara om du behöver mer lagringsutrymme (tex för backup, foton, etc) som du behöver betala.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Skriv svar