Dashcam

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Dashcam

Inlägg av Hertsh »

Visst har våra bilar en inbyggd Dashcam? Ser så ut uppe i menyn på skärmen (kamera-symbol bredvid sentry mode) och den verkar ha dykt upp efter att jag aktiverat sentry mode och satt i mitt usb-minne.

Så först o främst undrar jag om jag verkligen har en Dashcam och om det stämmer undrar jag hur jag kommer åt filmerna om det skulle behövas.

Jag har en MX LR -19 med 2019.32 i mjukvara.
MX LR (Raven) 2019
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Dashcam

Inlägg av termosen »

Håll in kamerasymbolen nån sekund, så pricken blir grå och inte röd. Då har du ”mountat ” ur USBn. Sedan tar du USBn i valfri dator, där ligger filmerna i två olika mappar. Saved och recent.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Dashcam

Inlägg av Hertsh »

När jag trycker på det. Vad har den då sparat? Senaste minuten som vid sentry mode eller funkar det på något annat sätt?
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14512
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Dashcam

Inlägg av taliz »

Hertsh skrev:
När jag trycker på det. Vad har den då sparat? Senaste minuten som vid sentry mode eller funkar det på något annat sätt?
När du trycker på den blir det som en "nedladdat" ikon, och då sparar den just senaste minuten likt sentry mode(samma tre kameravinklar). Sparas till samma mapp, "SavedClips".
För att titta på den får du precis som för sentry mode tex titta på klippen i en dator.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Dashcam

Inlägg av Hertsh »

Tack för hjälpen.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Dashcam

Inlägg av thedude »

Dashcam är på oavsett SentryMode och det är de senaste 10 minutrarna som sparas till SavedClips och du har senaste timmen alltid tillgängligt i RecentClips mappen. Dessutom märkte jag imorse att DashCam är alltid på! Trodde den var på när man bara körde :?:
Skriv svar