Boka service via appen (iPhone)

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Folke
Teslaägare
Inlägg: 181
Blev medlem: 30 dec 2018 08:15

Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av Folke »

Tjena, verkar som att det inte finns service-val längre i iPhone? Testat på två mobiler.. hittade någon tråd från Amerika där det tydligen var en som hade android som dock hade kvar det.

Hur ser det ut för er? Måste boka service, spolarvätskepumpen är paj så hade ju vart ganska bra att kunna boka så man ser något.

Hade gott
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av EnTraktor »

Verkar försvinna från appen ibland. Testa döda appen och försök igen. Om det inte fungerar så brukar hemsidan (mitt konto) fungera bättre.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Folke
Teslaägare
Inlägg: 181
Blev medlem: 30 dec 2018 08:15

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av Folke »

Det har vart borta minst hela dagen(inte brytt mig innan) och testat döda appen, och som sagt en annan tele också.

Vart på webben kan man boka?
Användarvisningsbild
larssthlm
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 jul 2019 11:10
Ort: Stockholm

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av larssthlm »

Samma här, både borta i appen och på tesla.com
Användarvisningsbild
Folke
Teslaägare
Inlägg: 181
Blev medlem: 30 dec 2018 08:15

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av Folke »

Då upplever vi samma för tycker jag letat genom hela tesla.com...

Aja de får väl bärga mig när jag har tillräckligt med flugor på rutan så jag inte kan se
Användarvisningsbild
larssthlm
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 jul 2019 11:10
Ort: Stockholm

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av larssthlm »

Massa annat som saknas på tesla.com för mig också sedan flera dagar, typ alla upgrades, köpa autopilot osv.. såg någon på twitter som också hade samma problem.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av Kriper »

Måndag 9/9 och fortfarande ingen förbättring i appen. Raderade och ominstallerade utan framgång. Hallå, Tesla, detta borde väl vara ett prioriterat ärende, annars kan vi inte komma i kontakt med er överhuvud taget. :roll:
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av OfarligTesla »

Kriper skrev:
Måndag 9/9 och fortfarande ingen förbättring i appen. Raderade och ominstallerade utan framgång. Hallå, Tesla, detta borde väl vara ett prioriterat ärende, annars kan vi inte komma i kontakt med er överhuvud taget. :roll:
Har varit olika problem av och till sedan de stängde ner telefonerna, de har inte högprioriterat det tidigare så tror knappast de gör det nu heller.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av Kriper »

OfarligTesla skrev:
Kriper skrev:
Måndag 9/9 och fortfarande ingen förbättring i appen. Raderade och ominstallerade utan framgång. Hallå, Tesla, detta borde väl vara ett prioriterat ärende, annars kan vi inte komma i kontakt med er överhuvud taget. :roll:
Har varit olika problem av och till sedan de stängde ner telefonerna, de har inte högprioriterat det tidigare så tror knappast de gör det nu heller.
Jag var inne i kontot på hemsidan och skickade en fråga till supporten, vi får se om dom svarar...
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 437
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av kikat »

OfarligTesla skrev:
Kriper skrev:
Måndag 9/9 och fortfarande ingen förbättring i appen. Raderade och ominstallerade utan framgång. Hallå, Tesla, detta borde väl vara ett prioriterat ärende, annars kan vi inte komma i kontakt med er överhuvud taget. :roll:
Har varit olika problem av och till sedan de stängde ner telefonerna, de har inte högprioriterat det tidigare så tror knappast de gör det nu heller.
Det går inte att ringa till dem men att skriva går alldeles utmärkt. Både via SMS och E-post. Men använd inte deras växelnummer/e-post då lär ni aldrig få svar.
Jag kontaktar alltid den service advisor som haft kontakt med mig förut. Fått svar efter 1-2 arbetsdagar varje gång, funkar hur bra som helst. All personal har egna mobilnummer och e-postadresser i form av (första bokstav på förnamn)(helt efternamn)@tesla.com. T.ex. Kalle Johansson har kjohansson@tesla.com. Så vet ni vad Tesla-folket heter är det inga problem att få kontakt.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av Jojo »

Kriper skrev:

Jag var inne i kontot på hemsidan och skickade en fråga till supporten, vi får se om dom svarar...
Det har jag också gjort, för 2v sedan. Inget svar än. :evil:
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av Kriper »

Nu har jag mejlat voppmark@tesla.com som jag hade kontakt med senast i Segeltorp då en krockkudde byttes.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av Kriper »

Kriper skrev:
Nu har jag mejlat voppmark@tesla.com som jag hade kontakt med senast i Segeltorp då en krockkudde byttes.
Svar:

Hej Per,

Avinstallera Tesla Appen från din telefon och ladda ner den från app store/play store igen och logga in.

Om service boknings funktionen fortfarande inte finns behöver du kontakta teknisk support på nummer nedan.
020-889 268
Tryck 2 på första alternativen i växeln och tryck sedan på 1 när du kommer till andra växeln så kommer du till teknisk support.

Mvh / Best Regards,
Victor Oppmark | Service Advisor | Stockholm Infra City | Kanalvägen 16 | 194 61 Upplands Väsby, Sweden
m +46 0775-88 80 36
| e voppmark@tesla.com
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av Kriper »

Så har jag pratat med en norrman som bad mig logga ut och in en gång om dagen och att Tesla arbetar med att åtgärda problemet. Den som lever får se.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Folke
Teslaägare
Inlägg: 181
Blev medlem: 30 dec 2018 08:15

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av Folke »

Själv tröttande jag och åka till sc mölndal. Som tur är för min del är det bara 3 km dit..

De var ovetandes om problemen..

men de hade ju snabbt med tid till service iaf för ingen kan la boka :))
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Boka service via appen (iPhone)

Inlägg av slugger75 »

Jag har bokat service via appen (iPhone). Inga problem så långt. Men sen så ska jag beskriva problemen jag har, och det går bra att lägga in i appens fritextfält, men när jag kollar igen så har den tagit bort det mesta av min beskrivning. Verkar som att det är någon maxlängd på texten. Man får inte ha för många fel eller?

Är det fler som har haft samma problem?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Skriv svar