Personligen är jag dock mer oroad över att när det gått så många år att min batterikapacitet är ett problem, då är väl möjligheten för att avsevärt mycket bättre batterier finns så oavsett om mitt batteri vore i toppskick vill ingen ha det.
Lär dröja väldigt många år innan det finns sånt utbud att elbilar med 40-50 mil räckvidd inte är efterfrågade.
Då är den antagligen skrot...
Att ni orkar! Jag har i princip aldrig orkat dra fram laddkabeln när jag inte varit tvungen för att komma hem. Kanske på sätt och vis är bra att de tar betalt så att de som måste får laddning och de som inte behöver undviker det.
Jag gjorde det egentligen inte för att spara några kronor utan för att visa att laddstolparna används och att de behövs. Bara så att inte nån begåvad kommunsnubbe kommer på den sinnrika tanken att det där med elbilar bara var en fluga och att stolparna måste plockas bort igen. Man vet ju aldrig.
Men gratisstolparna hinner ju numera aldrig bli kalla innan nästa bil ställer sig och laddar. Och om de svindyra ockerstolparna skulle försvinna eftersom ingen använder dem så kan jag leva med det.
Jo, att ladda eller fråga efter laddning för att visa att de behövs är ju något ”vi pionjärer” har gjort. Men numera orkar jag väldigt sällan om jag inte behöver.
Jo, att ladda eller fråga efter laddning för att visa att de behövs är ju något ”vi pionjärer” har gjort. Men numera orkar jag väldigt sällan om jag inte behöver.
Nej, det är sant. Och risken att jag står och tar upp en laddstolpe för någon som verkligen måste ladda väger numera tyngre än nyttan jag har av några gratis kilowattimmar. Under "pionjärtiden" stod man ju aldrig i vägen för någon, då var det skit samma. Men nu har antalet laddbara bilar ökat kraftigt, medan antalet laddstolpar inte alls hängt med i samma takt. Åtminstone häromkring..
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14