Tesla situationer

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla situationer

Inlägg av mati »

HelectriC skrev:
Pic or it didn't happen ;)
Tyvärr lite dåligt ljus ute. Men man ser att den glänser blått. ;)
IMG_20170426_204335.jpg
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Tesla situationer

Inlägg av Tars »

mati skrev:
HelectriC skrev:
Pic or it didn't happen ;)
Tyvärr lite dåligt ljus ute. Men man ser att den glänser blått. ;)
IMG_20170426_204335.jpg
Snygg.
Gillar att du tog dig i kragen och fixade skylten också. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla situationer

Inlägg av lator »

mati skrev:
Idag har jag fått min Tesla tillbaka efter att den var på spa där den fick sin välförtjänta ansiktsbehandling. Vissa kallar det lite opersonligt för lackkonservering. ;)
Den gjordes hos bilia i Skara där min granne jobbar. Han fick ta med sig Teslan igår morse, och idag kom han hem med min spegelblanka BLÅA (!) skönhet. Han kör ju Volvo till vardags och trots att han försökte dölja sin entusiasm (han brukar inte göra mycket väsen av sig) så såg jag redan igår på honom att han såg fram emot att åka till jobbet.
Idag kom han hem som sagt och jag frågade då vad han tyckte om att åka elbil till jobbet. Haha, dum fråga. "Den är fantastisk", sa han lite försynt och log. "Jag var tvungen att köra ifrån en som trodde att han var snabb."
Grannen kommer att se med helt andra ögon på sin dieselkärra nu. :lol:
Du passade väl på att påpeka att din bil är långt ifrån den snabbaste som Tesla plockar ihop...? :lol:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla situationer

Inlägg av mati »

lator skrev:
Du passade väl på att påpeka att din bil är långt ifrån den snabbaste som Tesla plockar ihop...? :lol:
Ja faktiskt. Det var jag tydlig med. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
hakan_k
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 12 mar 2016 15:56
Ort: Vara, Västra Götaland

Re: Tesla situationer

Inlägg av hakan_k »

mati skrev:
HelectriC skrev:
Pic or it didn't happen ;)
Tyvärr lite dåligt ljus ute. Men man ser att den glänser blått. ;)
IMG_20170426_204335.jpg
Mötte dig i morse utanför Levene. Kan bara hålla med om att den är grymt snygg i blått.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla situationer

Inlägg av Bjelke »

När grundaren till företaget jag jobbar åt var på besök här igår så frågade han efter mig efter en liten "föreläsning" han höll för personalen, han frågade då efter killen med "golfbilen" :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla situationer

Inlägg av mati »

Jag var med sambon och Teslan i Tyskland denna vecka. Första gången med nya bilen och personliga skyltar. Jag vet att transportstyrelsen rekommenderar att sätta på de ordinarie skyltarna under en utlandsresa men det sket jag i. ;)
Vi åkte alltså omkring och skulle svänga höger i en korsning där vi stannade vid rött. Då kom det en polisbil från höger. Vi skämtade lite, dels för att man aldrig ser polis här hemma och dels för att de nästan fick nackspärr. Vi fick grönt och körde vidare och polisbilen gjorde en tvärvändning och klämde sig efter oss. Där låg de ett tag, ganska länge faktiskt. Jag körde om en sopbil, då hängde de inte med och försvann, sen dök de plötsligt upp igen. Och så såg jag STOPP i ljusreklamen på taket och de tutade och hade sig. Jaja, okej. Jag stannade, öppnade fönstret och så kom det två stycken svartklädda poliser.
"Hej, vi har läst om de här bilarna i tidningen, men aldrig sett en i verkligheten. Och en sån skylt har vi heller aldrig sett." De var bara nyfikna. Jag fick föklara vad det var för skylt. Och så blev jag intervjuad, främst om autopiloten. Och de gick runt och tittade. Sen fick jag köra vidare. Vi fick oss ett gott skratt. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Tesla situationer

Inlägg av bjelkeman »

Trevliga poliser!

Igår så körde min mamma min Tesla. Efter ett tag så utbrast hon:

"Den här bilen är beroendeframkallande!"
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Skriv svar