Tesla situationer

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla situationer

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Okej...? Vad ska man säga? Polisen får ju mig veterligen inte "plocka" folk utifrån kön, hudfärg, utseende osv. Men bilmodellen man kör räcker som argument för att bli stoppad? Framförallt när det handlar om en bilmodell som var bland de vanligaste bland folk på landsbygden vid den tiden? Intressant.
Nej, men de kunde säkert motivera det med att de spanade efter just en sån bil. Och om det nu var sant att det var väldigt vanligt att Volvo 245 var en bil som ofta förknippades med olika brott så hade de säkert ett antal efterlysningar på liknande bilar att luta sig emot.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla situationer

Inlägg av Bjelke »

joel80 skrev:
Ska man smuggla saker över gränsen är alltså Tesla det givna valet.. blir billigt drivmedel och miljövänlig smuggling.
Kan man svanenmärka smuggelgodset då?
:lol: Absolut! ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Tesla situationer

Inlägg av bullen »

Franz skrev:
Jag hade en ganska kul situation i slutet av förra året. Jag var över till Köpenhamn en sväng och som många säkert vet måste man ju visa pass/körkort när man kör över till svenska sidan. När man åker 1-2 personer som pratar svenska känns det säkert lite fånigt för poliserna/vakterna som genomför kollen. Åker man i en lite mer påkostad bil börjar det väl nästan vara positivt för landets ekonomi ifall man flyttar in... Den här gången hann jag bara säga hej till vakten varpå han sa: "Med en sådan här fin bil behöver du inte visa något pass". Jag tackade och körde vidare :).
Och när jag åkte till Oslo kom en tullbil ned blåljus o prejade mig o min kollega strax efter Örje... Inte riktigt samma känslaBild
danni skrev:
Franz skrev:
Jag hade en ganska kul situation i slutet av förra året. Jag var över till Köpenhamn en sväng och som många säkert vet måste man ju visa pass/körkort när man kör över till svenska sidan. När man åker 1-2 personer som pratar svenska känns det säkert lite fånigt för poliserna/vakterna som genomför kollen. Åker man i en lite mer påkostad bil börjar det väl nästan vara positivt för landets ekonomi ifall man flyttar in... Den här gången hann jag bara säga hej till vakten varpå han sa: "Med en sådan här fin bil behöver du inte visa något pass". Jag tackade och körde vidare :).
Klassamhället right there. Hade du kommit i en rostig Skoda så hade de garanterat slitit ut dig och slagit dig med batonger.
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 371
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Tesla situationer

Inlägg av Nyren »

danni skrev:
Franz skrev:
Jag hade en ganska kul situation i slutet av förra året. Jag var över till Köpenhamn en sväng och som många säkert vet måste man ju visa pass/körkort när man kör över till svenska sidan. När man åker 1-2 personer som pratar svenska känns det säkert lite fånigt för poliserna/vakterna som genomför kollen. Åker man i en lite mer påkostad bil börjar det väl nästan vara positivt för landets ekonomi ifall man flyttar in... Den här gången hann jag bara säga hej till vakten varpå han sa: "Med en sådan här fin bil behöver du inte visa något pass". Jag tackade och körde vidare :).
Klassamhället right there. Hade du kommit i en rostig Skoda så hade de garanterat slitit ut dig och slagit dig med batonger.
Jag blev också bara förbivinkad igår kväll när jag kom från Köpenhamn. Gången innan hade jag med mig tre indiska kollegor, och de fick sina pass och visum kollade noga. Men jag behövde inte visa nåt den gången heller.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Tesla situationer

Inlägg av Zoidberg »

Nyren skrev:
danni skrev:
Franz skrev:
Jag hade en ganska kul situation i slutet av förra året. Jag var över till Köpenhamn en sväng och som många säkert vet måste man ju visa pass/körkort när man kör över till svenska sidan. När man åker 1-2 personer som pratar svenska känns det säkert lite fånigt för poliserna/vakterna som genomför kollen. Åker man i en lite mer påkostad bil börjar det väl nästan vara positivt för landets ekonomi ifall man flyttar in... Den här gången hann jag bara säga hej till vakten varpå han sa: "Med en sådan här fin bil behöver du inte visa något pass". Jag tackade och körde vidare :).
Klassamhället right there. Hade du kommit i en rostig Skoda så hade de garanterat slitit ut dig och slagit dig med batonger.
Jag blev också bara förbivinkad igår kväll när jag kom från Köpenhamn. Gången innan hade jag med mig tre indiska kollegor, och de fick sina pass och visum kollade noga. Men jag behövde inte visa nåt den gången heller.
I fjol fick vi visa körkort när vi äntrade Skånes kust. Trotts Teslan.
Visserligen satt vi i en S60 classic. Dvs. ej facelift.
Så klart vi inte kvalificerade in till fri passage då..!
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla situationer

Inlägg av mati »

Zoidberg skrev:
Visserligen satt vi i en S60 classic. Dvs. ej facelift.
Så klart vi inte kvalificerade in till fri passage då..!
Ojdå, tänkte farbror blå då. En fattiglapp i en gammal Tesla. Den ska vi kolla upp noga.
Få se hur de reagerar när jag kör över bron nästa gång. Jag har ju en Tesla utan AP som numera kan anses vara en nästintill skrotfärdig veteranbil.
- Nä, den där får inte komma in i Sverige. Han kör ju själv. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Tesla situationer

Inlägg av Tars »

Jerker skrev:
danni skrev:
Franz skrev:
Jag hade en ganska kul situation i slutet av förra året. Jag var över till Köpenhamn en sväng och som många säkert vet måste man ju visa pass/körkort när man kör över till svenska sidan. När man åker 1-2 personer som pratar svenska känns det säkert lite fånigt för poliserna/vakterna som genomför kollen. Åker man i en lite mer påkostad bil börjar det väl nästan vara positivt för landets ekonomi ifall man flyttar in... Den här gången hann jag bara säga hej till vakten varpå han sa: "Med en sådan här fin bil behöver du inte visa något pass". Jag tackade och körde vidare :).
Klassamhället right there. Hade du kommit i en rostig Skoda så hade de garanterat slitit ut dig och slagit dig med batonger.
Då kan jag bekräfta det med med följande anekdot: Jag kom körandes i Stockholm på Norrmälarstrand fram emot stadshuset en dag för kanske 7-8 år sedan. Jag körde då som vanligt en ålderstigen och rostig Volvo, då var det nog en 245:a. Nästan framme vid stadshuset stod en polispatrull och vinkade in mig. Jag visste att jag inte hade kört för fort så jag undrade vad de ville. De tittade in i bilen och ville se körkortet och undrade om jag var ägare till bilen. När jag undrade varför jag blivit stoppad sa de utan omsvep att det var väldigt vanligt att kriminella körde såna här bilar...
Måste ha med lastutrymmet att göra. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Tesla situationer

Inlägg av leiflodde »

Vid vår årliga påsk resa (sedan några år) till norra delarna av Tyskland blev vi 2016 stannade på väg av färjan i Rödby och jag frågade då snällt om vi såg ut som immigranter...

Svaret blev nej vill bara kolla in i en Tesla :) de er stilfulde = de är snygga :)

Men särklast flest ggr jag hört ordet Tesla är sommaren 2016 i Zadar Kroatien i Gamla stan (ni som kört där) och är en enkelrikta del där det på sommaren/kvällstid går i krypfart, flera ggr på övergångsställe stannade folk upp och tog upp mobilen och snällt frågade (mimade) om det var ok att ta en bild :D

Ändå är det "bara" en elbil ;)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla situationer

Inlägg av HelectriC »

Jerker skrev:
danni skrev:
Franz skrev:
Jag hade en ganska kul situation i slutet av förra året. Jag var över till Köpenhamn en sväng och som många säkert vet måste man ju visa pass/körkort när man kör över till svenska sidan. När man åker 1-2 personer som pratar svenska känns det säkert lite fånigt för poliserna/vakterna som genomför kollen. Åker man i en lite mer påkostad bil börjar det väl nästan vara positivt för landets ekonomi ifall man flyttar in... Den här gången hann jag bara säga hej till vakten varpå han sa: "Med en sådan här fin bil behöver du inte visa något pass". Jag tackade och körde vidare :).
Klassamhället right there. Hade du kommit i en rostig Skoda så hade de garanterat slitit ut dig och slagit dig med batonger.
Då kan jag bekräfta det med med följande anekdot: Jag kom körandes i Stockholm på Norrmälarstrand fram emot stadshuset en dag för kanske 7-8 år sedan. Jag körde då som vanligt en ålderstigen och rostig Volvo, då var det nog en 245:a. Nästan framme vid stadshuset stod en polispatrull och vinkade in mig. Jag visste att jag inte hade kört för fort så jag undrade vad de ville. De tittade in i bilen och ville se körkortet och undrade om jag var ägare till bilen. När jag undrade varför jag blivit stoppad sa de utan omsvep att det var väldigt vanligt att kriminella körde såna här bilar...
Kallas "profilbil" eftersom bilen stämmer på profilen över många kriminella. Idag är det inte Volvo 245, istället några år gamla BMW 5-serie bl.a.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Tesla situationer

Inlägg av Jensa »

Fick precis påhälsning av Jehovas vittnen och efter att de förstått att jag inte var intresserad att fördjupa mig i bibeln gick de snabbt över och pratade om hur imponerade de var över min Model S som stod på gården. När Jehovas vittnen pratar mer om Tesla än gud så lär det vara en mycket speciell bil...!? :D
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla situationer

Inlägg av dstr »

Och på tredje torsdagen skapade Gud Elon.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Tesla situationer

Inlägg av bullen »

dstr skrev:
Och på tredje torsdagen skapade Gud Elon.
Tredje torsdagen i första veckan
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: Tesla situationer

Inlägg av blincoln »

Jensa skrev:
Fick precis påhälsning av Jehovas vittnen och efter att de förstått att jag inte var intresserad att fördjupa mig i bibeln gick de snabbt över och pratade om hur imponerade de var över min Model S som stod på gården. När Jehovas vittnen pratar mer om Tesla än gud så lär det vara en mycket speciell bil...!? :D
Hahaha, det var en oväntad Teslasituation :D
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla situationer

Inlägg av HelectriC »

Jensa skrev:
Fick precis påhälsning av Jehovas vittnen och efter att de förstått att jag inte var intresserad att fördjupa mig i bibeln gick de snabbt över och pratade om hur imponerade de var över min Model S som stod på gården. När Jehovas vittnen pratar mer om Tesla än gud så lär det vara en mycket speciell bil...!? :D
Tur det inte var i Ryssland då http://www.gp.se/nyheter/världen/ryssla ... -1.4244779
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Tesla situationer

Inlägg av Legato »

Jensa skrev:
Fick precis påhälsning av Jehovas vittnen och efter att de förstått att jag inte var intresserad att fördjupa mig i bibeln gick de snabbt över och pratade om hur imponerade de var över min Model S som stod på gården. När Jehovas vittnen pratar mer om Tesla än gud så lär det vara en mycket speciell bil...!? :D
No offense, men för mig som är från Jönköping och ofta roat mig med att diskutera med Jehovas, Livets Ord osv så känns vår community en aning liknande sekteristisk. Kom att tänka på det när jag lyssnade på senaste Teslapodden, jag älskar verkligen min Tesla och kommer aldrig gå tillbaka till fossilbil, men ibland blir det faktiskt lite för partiskt...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla situationer

Inlägg av mati »

Det är klart att vi är en sekt. Men det gör ju ingenting. ;)
Igår ringde mig en grannfru och berättade entusiastiskt att hon hade beställt en Zoe. Hon hade varit med och tittat på vår elbilsträff i Lidköping i höstas och nu var det alltså dags för henne att bli sektmedlem. Det är riktigt kul när man lyckas sprida budskapet. Och så blev det en till elbil bland traktorerna här. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Tesla situationer

Inlägg av HerrNilsson »

Ibland när man berättar, eller argumenterar för Teslan, mot någon person som inte förstått vad grejen är så hamnar man ju ofta i teknikdetaljer och mätbara data, t.ex. att Teslan är snabb och rymlig men ändå billig i drift, att den har den ena coola tekniska lösningen efter den andra, hur mycket strömmen kostar där hemma för laddning, siffor hit och dit etc.

Men saker som tas upp i denna tråd missar man ofta. De mjuka delarna. "Imp-faktorn".
T.ex att bilen är jävligt snygg (både S och X enligt mig), att den får mycket uppmärksamhet samt även fungerar som "raggarbil" som nån beskrev i sin presentation här :lol:

Har inte varit Teslaägare många månader men hade aldrig räknat med att en Model S fortfarande gör sånt intryck på folk.

Och det jag egentligen ville ta upp lite i denna posten, och som även Fabian pratade lite om i nåt av Teslapodd-avsnitten, är hur unga människor verkar vara betydligt mer med på tåget än äldre. Och kanske framförallt barn och ungdomar.


Kortfattat några "barn-anekdoter" jag råkat ut för so far sen jag fick bilen i januari:
  • Lämnar grabben (8år) på kalas och ett par av hans kompisar kommer samtidigt och utbrister -Wooooow, en Tesla! Alla pratar sedan i munnen på varandra om allt dom läst om hur snabba Teslor är osv. Samma sak händer nästan nån gång i veckan när jag lämnar honom på skolan på morgonen.
  • Åker förbi en busshållplats där det sitter några killar, kanske 10-11 år gamla. Dom får syn på bilen precis när jag glider förbi och två av dom formligen skriker -TESLA!!!!!! rakt ut, så jag hör det in till mig trots trafiken omkring mig. Ser i backspegeln hur alla fyra grabbar stirrar efter bilen.
  • Hemma på gatan. Ett par tjejer, oxå 10-11 år gamla, cyklar förbi. Ser att laddkabeln sitter i bilen. -Ni har en sån bil man kan ladda!? frågar den ena.
    -Javisst! svarar jag. -Aa det måste ju vara mycket bättre. -Precis! :D
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Tesla situationer

Inlägg av Anders77 »

Har haft min X nu i 18 dagar. Har haft ett antal roliga stunder nu.

Skulle hämta ut en laptop åt frugan en dag på Inet i sisjön i Göteborg. Stannar på parkeringen och en dam i 55-60 års åldern vrider nästan nacken av sig. När hon ser att jag tittar på henne så sätter hon upp 2 tummar.

Jag går in i butiken och ser att hon tittar mot mig. Sen börjar hon prata Tesla. Jag tar sen och gör mitt köp och går ut. Ser hur hon och sin man snabbar sig och kommer ut direkt efter mig. Sen gick det 20 min till att visa och prata om X på parkeringen. :)

Men roligast var i torsdags. Åkte upp till Sthlm. Gör ett stopp på SuC i Tystberga. Mina svärföräldrar var med och de gick pä toan. Jag väntar vid bilen. Då kommer två män fram. Den ena kan ingen engelska och den andra är dålig på engelska. De var helt klart lastbilschaffisar från ett östland.

De låg på marken och kollade in batteriet. De stod bredvid bilen och fotade varandra med min X. Vanligaste orden de sa som jag förstod var. Amazing, Future, wow.

Mina svärföräldrar kom gående tillbaka och såg detta. Så de stannade några meter ifrån och bara log. Har nog aldrig sett dem så nöjda som de var då.

De var helt klart mer stolta då än när jag gifte mig med deras dotter :)

X90D
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Tesla situationer

Inlägg av Tars »

Vart annars får man den reaktionen? Jag har inte fått det någon annanstans.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla situationer

Inlägg av Bjelke »

Anders77 skrev:

Mina svärföräldrar kom gående tillbaka och såg detta. Så de stannade några meter ifrån och bara log. Har nog aldrig sett dem så nöjda som de var då.

De var helt klart mer stolta då än när jag gifte mig med deras dotter :)

X90D
:lol: bra där ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla situationer

Inlägg av mati »

Då ska jag också dra en historia. Jag var och handlade hundmat i byns djuraffär häromdagen. Hon som har affären såg min nya Tesla utanför och ropade: Va, har du bytt bil? Är den lika snabb som den gamla bilen? Jag undrade lite vad hon menade, hon har nämligen aldrig åkt med bilen och jag tror inte jag har ens pratat med henne om den. Men Götene är ju en liten håla och alla känner alla. Säkert har hon hört en massa rykten.
Jag frågade då om hon ville ta en provtur. Jodå, det ville hon såklart. Men hon förstod först inte att jag menade att hon skulle köra, det är ju liksom hela grejen att få uppleva det själv. Resten behöver jag nog inte beskriva. Reaktionerna är ju alltid mer eller mindre identiska. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Tesla situationer

Inlägg av gellerstam »

mati skrev:
Då ska jag också dra en historia. Jag var och handlade hundmat i byns djuraffär häromdagen. Hon som har affären såg min nya Tesla utanför och ropade: Va, har du bytt bil? Är den lika snabb som den gamla bilen? Jag undrade lite vad hon menade, hon har nämligen aldrig åkt med bilen och jag tror inte jag har ens pratat med henne om den. Men Götene är ju en liten håla och alla känner alla. Säkert har hon hört en massa rykten.
Jag frågade då om hon ville ta en provtur. Jodå, det ville hon såklart. Men hon förstod först inte att jag menade att hon skulle köra, det är ju liksom hela grejen att få uppleva det själv. Resten behöver jag nog inte beskriva. Reaktionerna är ju alltid mer eller mindre identiska. :)
Det finns en ny skyllt i den butiken snart....

-" Closed, I'm driving my Tesla. I'll be back later....."
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla situationer

Inlägg av mati »

Idag har jag fått min Tesla tillbaka efter att den var på spa där den fick sin välförtjänta ansiktsbehandling. Vissa kallar det lite opersonligt för lackkonservering. ;)
Den gjordes hos bilia i Skara där min granne jobbar. Han fick ta med sig Teslan igår morse, och idag kom han hem med min spegelblanka BLÅA (!) skönhet. Han kör ju Volvo till vardags och trots att han försökte dölja sin entusiasm (han brukar inte göra mycket väsen av sig) så såg jag redan igår på honom att han såg fram emot att åka till jobbet.
Idag kom han hem som sagt och jag frågade då vad han tyckte om att åka elbil till jobbet. Haha, dum fråga. "Den är fantastisk", sa han lite försynt och log. "Jag var tvungen att köra ifrån en som trodde att han var snabb."
Grannen kommer att se med helt andra ögon på sin dieselkärra nu. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla situationer

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
Idag har jag fått min Tesla tillbaka efter att den var på spa där den fick sin välförtjänta ansiktsbehandling. Vissa kallar det lite opersonligt för lackkonservering. ;)
Den gjordes hos bilia i Skara där min granne jobbar. Han fick ta med sig Teslan igår morse, och idag kom han hem med min spegelblanka BLÅA (!) skönhet. Han kör ju Volvo till vardags och trots att han försökte dölja sin entusiasm (han brukar inte göra mycket väsen av sig) så såg jag redan igår på honom att han såg fram emot att åka till jobbet.
Idag kom han hem som sagt och jag frågade då vad han tyckte om att åka elbil till jobbet. Haha, dum fråga. "Den är fantastisk", sa han lite försynt och log. "Jag var tvungen att köra ifrån en som trodde att han var snabb."
Grannen kommer att se med helt andra ögon på sin dieselkärra nu. :lol:
Pic or it didn't happen ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla situationer

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Idag har jag fått min Tesla tillbaka efter att den var på spa där den fick sin välförtjänta ansiktsbehandling. Vissa kallar det lite opersonligt för lackkonservering. ;)
Den gjordes hos bilia i Skara där min granne jobbar. Han fick ta med sig Teslan igår morse, och idag kom han hem med min spegelblanka BLÅA (!) skönhet. Han kör ju Volvo till vardags och trots att han försökte dölja sin entusiasm (han brukar inte göra mycket väsen av sig) så såg jag redan igår på honom att han såg fram emot att åka till jobbet.
Idag kom han hem som sagt och jag frågade då vad han tyckte om att åka elbil till jobbet. Haha, dum fråga. "Den är fantastisk", sa han lite försynt och log. "Jag var tvungen att köra ifrån en som trodde att han var snabb."
Grannen kommer att se med helt andra ögon på sin dieselkärra nu. :lol:
+1 :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar