Försäkringsbolag - synpunkter

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Försäkringsbolag - synpunkter

Inlägg av Pontus »

takarlsson skrev:
Tror inte det, men det var över telefon och jag kan ha hört fel.
Men 15-20% av nybilspriser är väl rimligt? :mrgreen:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Försäkringsbolag - synpunkter

Inlägg av Guldis-54 »

takarlsson skrev:
Hörde med Villaägarna / Gjensidige. Man ska ha 250000/år för helförsäkring. Säljaren skratta generat.
Stämmer nog! Till mig sa försäljaren att de inte tog TESLA ens med tång och tyckte jag gjorde en bra affär att hålla mig till Protector.
Han skrattade genant åt det hela och ingen villaförsäkring blev det heller då de var dyrare än If.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4869
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Försäkringsbolag - synpunkter

Inlägg av chaffis75 »

Guldis-54 skrev:
takarlsson skrev:
Hörde med Villaägarna / Gjensidige. Man ska ha 250000/år för helförsäkring. Säljaren skratta generat.
Stämmer nog! Till mig sa försäljaren att de inte tog TESLA ens med tång och tyckte jag gjorde en bra affär att hålla mig till Protector.
Han skrattade genant åt det hela och ingen villaförsäkring blev det heller då de var dyrare än If.
Men varför är det såhär? Detta är lite oroande med tanke på modell 3 som närmar sig.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Försäkringsbolag - synpunkter

Inlägg av Mickep »

Hur är försökringsbolagen när det gäller andra, mer plånboksvänliga elbilar (leaf,zoe, ioniq, ampera-e) hur ser försäkringsbolagen på dem? är de lika horribla premier?
kan vara intressant med tanke på model3.
Användarvisningsbild
Wilson
elbilist
Inlägg: 373
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Försäkringsbolag - synpunkter

Inlägg av Wilson »

Mickep skrev:
Hur är försökringsbolagen när det gäller andra, mer plånboksvänliga elbilar (leaf,zoe, ioniq, ampera-e) hur ser försäkringsbolagen på dem? är de lika horribla premier?
kan vara intressant med tanke på model3.
Tycker det är helt ok på min i3. Trygg Hansa tar 3300:- för halvförsäkring (Parkeras i garage på Lilla Essingen i Sthlm). Fanns andra som var billigare, men med sämre villkor om jag inte minns fel. Det kanske hjälper att den är registrerad med 102hk istf 170 som den marknadsförs med. Har för mig att det kan se ut på liknande sätt även för Teslor.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4869
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Försäkringsbolag - synpunkter

Inlägg av chaffis75 »

Mickep skrev:
Hur är försökringsbolagen när det gäller andra, mer plånboksvänliga elbilar (leaf,zoe, ioniq, ampera-e) hur ser försäkringsbolagen på dem? är de lika horribla premier?
kan vara intressant med tanke på model3.
Vi har kollat upp en Leaf och då skulle vi få betala ca 200-250 kr / månad hos trygghansa.. Helt ok tycker jag. Tesla sticker verkligen ut..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skriv svar