A Better Routeplanner - 3.3

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Re: A Better Routeplanner - 2.13 - Snabbare!

Inläggav Teslaägare blincoln » 01 apr 2018 12:12

Bra poäng. Jag tycker som vanligt att användargränssnittet för en ny feature är svårast. Vad sägs om att kunna "nåla fast" valfria saker i historik-dropdownen?
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tjell » 01 apr 2018 13:26

Ja, det skulle kunna vara en bra funktion.

Ang. hemmaposition; hemma för oss är inte en gatuadress, vi bor på en gård långt ut i skogen. Att ta upp en "kartnål" från min favvolista skulle funka bra, tror jag.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare

Inläggav vigge50 » 01 apr 2018 13:54

Det tror jag är bästa lösningen, då kan man själv välja hur många platser man vill spara och gränssnittet behöver inte bli mer komplicerat än idag.

Edit: jag menade inte att det är komplicerat idag även om kommentaren kan få det att låta så.
vigge50

Inläggav Teslaägare Tjell » 02 apr 2018 09:21

Hmm, tveksamt om det här funkar:

Jag zoomar in på vår gård mitt ute i no where, högerklickar och kan då välja att lägga till platsen som waypoint. Jag går sedan till att välja slutdestination. Start är odefinierat då, jag har ju bara satt waypoint och slut. Plan Route funkar inte, ingen route angiven.

Önskemålet är således att kunna sätta valfri plats som startpunkt och/eller hemmaplats, gärna kunna namnge den markerade punkten också.

Är detta möjligt att snickra till?

När jag startar ABRP i min MAC frågar ABRP om den (?) kan använda min position och jag svara ja på den frågan. Hur använder jag denna möjligen vitala information när jag planerar min resa i ABRP? Vad ska jag ange som Start för att välja den punkt datorn/ABRP anser vara där jag är, geografiskt?

Jag vill också ödmjukt tillägga att jag ber om ursäkt för om jag inte hittar i funktioner som redan finns och därför frågar onödigt.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare

Inläggav vigge50 » 02 apr 2018 09:35

Tjell skrev:Hmm, tveksamt om det här funkar:

Jag zoomar in på vår gård mitt ute i no where, högerklickar och kan då välja att lägga till platsen som waypoint. Jag går sedan till att välja slutdestination. Start är odefinierat då, jag har ju bara satt waypoint och slut. Plan Route funkar inte, ingen route angiven.

Önskemålet är således att kunna sätta valfri plats som startpunkt och/eller hemmaplats, gärna kunna namnge den markerade punkten också.

Är detta möjligt att snickra till?

När jag startar ABRP i min MAC frågar ABRP om den (?) kan använda min position och jag svara ja på den frågan. Hur använder jag denna möjligen vitala information när jag planerar min resa i ABRP? Vad ska jag ange som Start för att välja den punkt datorn/ABRP anser vara där jag är, geografiskt?

Jag vill också ödmjukt tillägga att jag ber om ursäkt för om jag inte hittar i funktioner som redan finns och därför frågar onödigt.

För att lägga in aktuell position så är det så enkelt som att lämna en ruta tom :)
vigge50

Inläggav Teslaägare Rennwagen » 03 apr 2018 19:23

Strular det just nu? Jag får no route found.
Kan de vanliga tricksen med login och så.
Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare blincoln » 03 apr 2018 19:29

Rennwagen skrev:Strular det just nu? Jag får no route found.

Njäe, det verkar funka för mig och för andra användare just nu. Kanske någon inställning som råkat hamna på orimligt värde?
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Rennwagen » 03 apr 2018 19:37

blincoln skrev:

Njäe, det verkar funka för mig och för andra användare just nu. Kanske någon inställning som råkat hamna på orimligt värde?

OK tack jag nollar allt och testar igen
Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Rennwagen » 03 apr 2018 19:52

Rennwagen skrev:
blincoln skrev:

OK tack jag nollar allt och testar igen

Efter laddning I Gävle gick det igång igen.
Galet kort responstid från allas vår hjälte blincoln. Tack.
Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare oscfor » 15 apr 2018 22:22

Jag för allt som oftast No route found. Finns det något man kan hjälpa till med,monetärt eller annat, för att på det att fungera bättre?
Model X90D
Använd gärna min länk om du ska beställa en Tesla. Den ger dig fri supercharger!
http://ts.la/oscar4215
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt